גי'פ וגוניר הוא רכב פנאי ענק עם מנוע V8 בהספק 392 כ"ס ואופציה לשמונה מושבים, וג'יפ גרנד וגוניר הוא אותו הדגם עם מנוע V8 בהספק 471 כ"ס ואבזור עשיר ויוקרתי
ממש בשיא פריחת האביב של קטגוריית רכבי הפנאי הענקיים בעלי 6 עד 8 מושבים, המקבלת אצלנו בישראל בוסט שלא נודע עד כה עם שלל מצטרפים חדשים, משיקה ג'יפ את תשובתה החדשה עם ג'יפ וגוניר (Wagonner) ה'סטנדרטי' וג'יפ גרנד וגוניר החזק והיוקרתי.
ג'יפ גרנד וגוניר
גי'פ וגוניר כולל מפרט שטח טהור עם שלדת סולם ומרכב נפרדים ואלסטיים לטובת גמישות בשטח. הענק האמריקאי במידות XXL. אורכו 5,450 מ"מ, רוחבו 2,120 מ"מ, גובהו 1,920 מ"מ, ובסיס הגלגלים נמתח לכדי 3,120 מ"מ ארוכים. מידות הענק הללו ושלדת הסולם הכבדה מעמידות את גי'פ וגוניר על משקל של 2,703 ק"ג, ואת ג'יפ גרנד וגוניר על 2,912 ק"ג. כסטנדרט נועל הענק חישוקי 20 אינץ', אותם ניתן לשדרג ל- 22 אינץ'.
בכדי להזיז את המשקל הכבד בקצב מרשים, כולל ג'יפ וגוניר מתחת למכסה המנוע הארוך יחידת כוח אמריקאית אותנטית הכוללת מנוע V8 בנזין בנפח 5.7 ליטרים בהספק 392 כ"ס, ומומנט של 55.8 קג"מ. בכדי להפחית את צריכת הדלק השערורייתית הצפויה, מצויד המנוע במערכת eTorque 48V, שהינה גרסתה של ג'יפ למערכת מיד-הייבריד, וכוללת גנרטור הנטען באמצעות רצועה המחוברת למנוע, שבדומה למערכות מסוג זה ממקסם את פעולת מערכת העצור וסע, וכן מסוגל לכבות את המנוע בעת גלישה, ולהוסיף מומנט רגעי של 14.3 קג"מ לפרק זמן קצר בעת הצורך.
גרסת הגרנד וגוניר היוקרתית, כבר זוכה למנוע V8 בנפח 6.4 ליטרים בהספק 471 כ"ס, ומומנט של 62.9 קג"מ, שאינו כולל מערכת מיד-הייבריד, אלא מערכת לניתוק מחצית הצילינדרים בעצימות נמוכה. עם מנוע זה מאיץ גי'פ גרנד וגוניר מאפס למאה קמ"ש תוך 6.0 שניות.
ג'יפ גרנד וגוניר
המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטומטית פלאנטרית, ולמערכת הנעה אחורית או כפולה המוצעת כאופציה בג'יפ וגוניר וכסטנדרט בג'יפ גרנד וגוניר. לקוחות שיבחרו במערכת ההנעה הכפולה יבחרו במעמד הרכישה גם את סוגה מבין שלוש אפשרויות. מערכת Quadra-Trac I הבסיסית היא מערכת הנעה כפולה המיועדת בעיקר לכביש ולשבילים קלים. מערכת Quadra-Trac II מיועדת לשטח מתון וכוללת הילוך כוח, מערכת בקרת החלקה ובורר מצבי נהיגה Terrain-Select עם חמישה מצבי שטח לבחירה.
בורר מצבי הנהיגה Terrain-Select משפיע על לא פחות מתריסר מערכות, ביניהן תיבת ההילוכים, דוושת התאוצה והמנוע. אם ברכב מותקנים מתלי אוויר אופציונליים, שולט בורר מצבי הנהיגה גם על המתלים ומרווח הגחון, ומאפשר הגבהת מרווח הגחון מ- 203 מ"מ ל- 254 מ"מ, והנמכת המרכב ב- 40 מ"מ לטובת כניסה נוחה יותר, או ב- 15 מ"מ לטובת מקדם גרר נמוך יותר בעת שיוט בכביש המהיר. כושר צליחת מעבר מים עומד על 610 מ"מ. שועלי השטח יוכלו לבחור באופציה שלישית של מערכת Quadra-Drive II המוסיפה דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה מכני או אלקטרוני כאופציה.
ג'יפ גרנד וגוניר
אבזור הבטיחות עשיר וכולל בין היתר בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, בקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון זחילה בפקקים, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה עם שמירה על מרכוז הנתיב, מערכת ראיית לילה, מסך הזרמת וידאו ממצלמת הרוורס, מצלמות 360 מעלות, זיהוי תמרורים, מראה מרכזית דיגיטלית עם מסך בגודל 9.2 אינץ', ניטור שטחים מתים, וניטור תנועה צולבת מאחור ובחזית. ג'יפ טוענת להטמעה של מערכות נהיגה אוטונומיות ברמה 3, אשר תופעלנה בעתיד בהתאם לתקנות הרגולציה.
ג'יפ וגוניר
אבזור הנוחות כולל לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', מערכת מולטימדיה עם ממשק רב משימתי המאפשר הרצה דואלית, צג מרכזי בגודל 10.1 או 12 אינץ' בהתאם לגרסה, ושפע אבזור נוסף.
ג'יפ גרנד וגוניר כולל תא נוסעים מפואר עם חומרי דיפון איכותיים יותר, שפע עור, עץ, ואלומיניום, צגי 10.25 לנוסעים, ובקרת אקלים ארבע אזורית. כאופציה ניתן לשדרג למערכת שמע עם 23 רמקולים מבית McIntosh.
מחירו של ג'יפ וגוניר בארה"ב מתחיל ב- 59,995 $ ומחירו של ג'יפ גרנד וגוניר בארה"ב מתחיל ב- 88,995 $.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.