ב.מ.וו עדיין מאמינה במיניוואן וחושפת דור שני לסדרה 2 אקטיב טורר שיוצע גם עם יחידות הנעה היברידיות נטענות
תצורת המיניוואן הולכת ונכחדת עם המעבר לרכבי פנאי הזוכים לביקוש גבוה הרבה יותר, אך ב.מ.וו לא מוותרת וחושפת דור שני למיניוואן הקומפקטי ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר אשר מתחרה בסגמנט נישתי מול מרצדס B קלאס, שפופולרי בישראל בקרב נהגי מוניות. הדור הקודם של ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר שווק בישראל רק בגרסת 7 מושבים אך לא זכה להצלחה.
ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר
ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר החדש חולק את שפת העיצוב עם שאר הקומפקטיות של ב.מ.וו ויוצע עם אופציה לחבילת עיצוב לקצ'ורי ליין יוקרתית או חבילת M ספורט. בחזית גריל כליות גדול למדי, פנסים צרים הנמתחים לאחור, ופגוש תואם לחבילת העיצוב הנבחרת. הדופן מציגה מראה האצ'בק מגודל עם קו מותניים המטפס מעלה בחדות בכדי להעניק רושם דינמי. מאחור דלת תא מטען גדולה ושפת הטענה נמוכה לטובת שימושיות גבוהה.
ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר
עיצוב תא הנוסעים עדכני וניכר כי שאב השראה מספינת הדגל החדשה של המותג – ב.מ.וו iX עם דשבורד נמוך ומסך מרכזי עם מערכת iDrive עדכנית, השוכן בסמיכות ללוח המחוונים על גבי משטח קעור המופנה אל עבר הנהג. בין המושבים קונסולה מרכזית צפה עם בורר הילוכים אלקטרוני ופקדי שליטה מרכזיים. המושב האחורי נע על גבי מסילה לאורך 13 ס"מ ומסעד הגב מתקפל ביחס 40:20:40. נפח תא המטען משתנה בהתאם לגרסת ההנעה. לגרסאות הכניסה 470 ליטרים, לגרסאות ההיברידיות הקלות 415 ליטרים, ולגרסאות ההיברידיות 406 ליטרים. דלת תא מטען חשמלית תוצע כסטנדרט בכל רמות האבזור, וכאופציה ניתן להוסיף פתיחה אוטומטית באמצעות חיישן זיהוי בפגוש האחורי.
היצע יחידות ההנעה כולל מנועי טורבו בנזין וטורבו דיזל עם מערכת סיוע היברידית קלה במתח 48V, תיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים והנעה קדמית. לגרסת הכניסה 218i מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטרים עם הספק מרבי של 136 כ"ס, מעליה גרסת 220i עם סיוע היברידי קל והספק מרבי משולב של 170 כ"ס. לגרסת 223i מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים עם מערכת סיוע היברידית קלה והספק מרבי משולב של 218 כ"ס. עוד תוצע גרסת דיזל 218d אך פרטי יחידת ההנעה טרם נחשפו.
ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר
החל מקיץ 2022 יוצע הדגם עם שתי יחידות הנעה היברידיות נטענות (PHEV) ובשתיהן מנוע חשמלי הממוקם על הציר האחורי ויוצר מערכת הנעה כפולה. לגרסת 225e xDrive מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטרים ומנוע חשמלי עם הספק מרבי משולב של 245 כ"ס. לגרסת 230e xDrive מנוע בנזין ומנוע חשמלי חזקים יותר עם הספק מרבי משולב של 326 כ"ס. טווח הנסיעה החשמלי צפוי לעמוד על 80 ק"מ על פי תקן WLTP.
הרכב מצויד במגוון עזרים אווירודינמיים לטובת חיסכון בדלק כגון כונסי אוויר דינמיים מלפנים, ידיות בקו הדלתות, חיפוי תחתון שטוח ואטום כמעט לחלוטין, דיפיוזר בפגוש האחורי, וחישוקים קלים בעיצוב אווירודינמי. בזכות עזרים אלה מתקבל מקדם גרר נמוך של 0.26 CD. ההתנגדות הנמוכה לאוויר מביאה עמה בונוס נוסף בדמות הפחתת רעשי הרוח.
ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר
אבזור הבטיחות כולל מעבר למקובל גם כרית אוויר מרכזית בין הנהג לנוסע מלפנים למניעת מגע מסוכן ביניהם בעת התנגשות, ומכסה מנוע אקטיבי המתרומם בכדי להפחית את הפגיעה בהולכי רגל. כאופציה יוצעו פנסים קדמיים עם תאורת לד מטריקס המסתגלת לתנאי הדרך ומזג האוויר.
ב.מ.וו שמה דגש על קיימות בתהליך הייצור ובבחירת החומרים. המפעל בלייפציג בו תיוצר ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר החדשה לצד יתר דגמי הסדרה, מוזן בחשמל המופק ממקורות מתחדשים כגון טורבינות רוח הממוקמות בשטח המפעל. הסוללות תוכננו במטרה לחסוך שימוש במתכות יקרות כגון קובלט וליתיום, וב.מ.וו מקפידה לרכוש אותן בעצמה ולספק לחברות המייצרות את הסוללות בכדי לוודא עמידה בתקנות זיהום אוויר. כמו כן, רכיבים רבים מיוצרים תוך שימוש בפלסטיק ממוחזר על מנת להקטין את טביעת הרגל הפחמנית.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.