חברת דן אנד ברדסטריט חושפת שבכבישי ישראל נעים 3.75 מיליון כלי רכב וצופה ביקוש גבוה לכלי רכב חדשים גם בשנה הבאה
חברת דן אנד ברדסריט העוסקת בניתוח מידע עסקי לצורך ניהול סיכונים וזיהוי הזדמנויות עסקיות חושפת את ניתוח נתוני ענף הרכב הישראלי. בעשור האחרון שילוב של מספר גורמים, ביניהם עליה ברמת החיים, ריבית נמוכה, והתרחבות ענף פתרונות המימון לרכישת כלי רכב, הביאו לצמיחה עקבית בענף הרכב בישראל, אם כי בשנים האחרונות קצב הצמיחה התמתן. לאחר הירידה במסירות שחווה השוק בשנת 2020 עקב משבר הקורונה, בשנת 2021 חלה התאוששות. היעדר תשתיות מפותחות והיעדר תחבורה ציבורית מפותחת תורמים אף הם לביקוש הגבוה לאחזקת רכב פרטי.
טויוטה קורולה הייבריד
נכון לשנת 2021 על כבישי ישראל נעים כ- 3.75 מיליון כלי רכב, מתוכם כ- 3.2 מיליון (86%) כלי רכב פרטיים. רמת המינוע הנמדדת בכמות כלי הרכב הפרטיים לכל 1,000 תושבים, עדיין נמוכה ביחס למדינות מערביות, אך למרות זאת צפיפות התנועה בישראל היא מהגבוהות בעולם, וגבוהה פי 3.5 מממוצע מדינות ה- OECD. הפקקים ועומסי התנועה נובעים מריכוז אוכלוסייה בצפיפות גבוהה במרכז הארץ, תחבורה ציבורית שאינה מהווה תחליף מספק לאחזקת רכב פרטי, וקצב סלילת כבישים איטי שאינו עומד בקנה אחד עם הגידול באוכלוסייה והעלייה ברמת החיים.
ההתאוששות בענף הרכב הביאה עמה עלייה חדה בביקושים בכל הסגמנטים, גם בשוק הפרטי וגם מצד חברות הליסינג, אך היא מגיעה על רקע משבר השבבים העולמי אשר פוגע בקצב הייצור של כלי רכב חדשים ומעכב את האספקה באופן ניכר. השנה התפתח באופן משמעותי שוק כלי הרכב החשמליים עם 10,000 מסירות, 60% מתוכן של טסלה. עם זאת מדובר עדיין בנתח שוק של 3% מסך מסירות כלי הרכב בישראל. לשם השוואה בגרמניה כלי רכב חשמליים מהווים כ- 11% מסך מסירות כלי הרכב החדשים, ואילו בנורווגיה המובילה את המעבר להנעה חשמלית הם מהווים כ- 60% מסך מסירות כלי הרכב החדשים. מחירם הגבוה של כלי הרכב החשמליים והיעדר תשתית טעינה ציבורית מפותחת דיה מהווים חסמים להגדלת שיעור כלי הרכב החשמליים בישראל.
יונדאי אלנטרה הייבריד
בזכות העליה בביקוש ונתוני השיא במסירת רכבים חדשים, מדווחות חברות בענף הרכב על שיפור בתוצאות העסקיות ורווחיות גבוהה בשנת 2021, המתקנת את הירידה שנגרמה בשנת 2020. עודפי הביקוש מנוצלים על ידי יבואני כלי הרכב שמייקרים את הרכבים, מה שהוביל לירידה בסיכון בענף. בימים אלה החלו להתפרסם המחירונים החדשים לשנת 2022. על פי ההערכות בענף, בדגמים רבים צפויה התייקרות של 5%-2% שמשמעותה עליית מחירים של אלפי שקלים. בנוסף לכך ב- 1 לינואר תבוטל ההנחה במס הקנייה לרכבים היברידיים, שנהנו עד כה ממס קניה מופחת של 50% לעומת 83% לרכבים עם מנועי בעירה פנימית, ממנו מנוכה הנחה של עד 17,000 ₪ במסגרת המיסוי הירוק. בעקבות המהלך הצטיידו היבואניות במלאי גדול של רכבים היברידיים בכדי לשחרר אותם מהמכס טרם עליית המס, אך יש להניח כי המהלך יתורגם לעליה בשיעור הרווח של היבואנים ולא יגולגל אל הצרכנים.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.