אסטרטגיית רנו, ניסאן ומיצובישי לעתיד חשמלי

רנו, ניסאן ומיצובישי חושפות את התוכניות לעתיד המשותף של המותגים עם 35 דגמים חשמליים עד לשנת 2035, סוללות מצב מוצק וטכנולוגיית שיתוף נתונים ועדכונים מרחוק

תגיות: , , , ,

שיתוף הפעולה בין רנו, ניסאן ומיצובישי עולה שלב וכעת נחשפות התוכניות לעתיד המותגים, אשר כצפוי יתמקדו במעבר להנעה חשמלית תוך שימוש בפלטפורמות משותפות עבור 80% מהדגמים עד לשנת 2026. שלושת המותגים ישקיעו במשותף 23 מיליארד יורו בחמש השנים הבאות על מנת לתמוך באסטרטגיית החשמול. היצרניות יפתחו מערך סוללות משותף, ניסאן תעסוק בפיתוח סוללת מצב מוצק ורנו בפיתוח רכב הנשלט באמצעות תוכנה.

ברית רנו, ניסאן ומיצובישיברית רנו, ניסאן ומיצובישי

ז'אן דומיניק סנארד, יו"ר הברית בין היצרניות, מסר כי הם עוסקים בהאצת מהפיכת הניידות אשר תספק יותר ערך ללקוחות, לעובדים, לבעלי המניות, ולכל בעלי העניין. החברות הגדירו מפת דרכים משותפת לקראת שנת 2030 עם השקעות משותפות בפרויקטים העוסקים בחשמול ובקישוריות. מדובר בהשקעות בסכומי עתק שאף אחת משלוש החברות לא יכלה לבצע לבדה. הברית מתקדמת לעבר עתיד בר קיימא עם הכרזה על הגעה לפליטת פחמן ניטרלית עד לשנת 2050.

רנו מגאן E-Techרנו מגאן E-Tech

רנו, ניסאן ומיצובישי מתכננות כאמור לשתף פלטפורמות, רכיבי הנעה, וגם מתקני ייצור באופן המרבי האפשרי. עם זאת חברות הברית פיתחו מתודולוגיית בידול חכם אשר תגדיר את רמת השיתוף הרצויה תוך שמירה על בידול עיצובי בין הדגמים. המהלך יגדיל את השיתוף בפלטפורמות הנפוצות מ- 60% ליותר מ- 80% עד לשנת 2026. כל יצרנית תוכל לכייל את המכלולים על מנת לפנות באופן מיטבי ללקוחותיה.

במסגרת המהלך תחזק מיצובישי את נוכחותה באירופה עם שני דגמים חדשים. אחד מהם הוא מיצובישי ASX שיתבסס על פלטפורמת CMF-B המשמשת את ניסאן ג'וק ורנו קפצ'ור. הפלטפורמה מאפשרת שימוש במנועי טורבו בנזין ודיזל, וכן ביחידות הנעה היברידיות והיברידיות נטענות. מיצובישי אף פרסמה טיזר החושף מעט את מיצובישי ASX החדש עם חזית כוחנית, יחידות תאורה בעיצוב מקורי וגג עם קו מתאר בסגנון קופה. מיצובישי ASX החדש יושק בשנת 2023 והייצור יתקיים במפעלי רנו באירופה.

מיצובישי ASX 2023מיצובישי ASX 2023

עד כה השקיעו היצרניות 10 מיליארד יורו במעבר להנעה חשמלית ומתכננות השקעה מסיבית נוספת בסך 23 מיליארד יורו. בבעלותן 15 מפעלים אשר מייצרים היום חלקים ל- 10 דגמים חשמליים. עד שנת 2030 מתוכננת השקה של 35 דגמים חשמליים, 90% מהם יבוססו על 5 פלטפורמות מרכזיות.

פלטפורמת CMF-AEV היא הבסיס לדאצ'יה ספרינג ועשויה לשמש דגמי כניסה זולים נוספים בעתיד. פלטפורמת KEI-EV תשמש לייצור רכבים חשמליים קומפקטיים ומתאימה בעיקר למיצובישי וניסאן אשר נוכחות בקטגוריית מכוניות KEI הזעירות הפופולריות ביפן.

ניסאן אריאהניסאן אריאה

פלטפורמת CMF-EV הגמישה צפויה להיות הפופולרית ביותר. היא כבר משמשת בסיס לדגמים הצפויים לעלות בקרוב על הכבישים – רכבי הפנאי ניסאן אריה ורנו מגאן E-Tech. מדובר בפלטפורמה מודולרית ייעודית לרכב חשמלי המיועדת לשימוש עם מארז סוללות דק. פלטפורמה זו צפויה לשמש בסיס ל- 15 דגמים חשמליים עד לשנת 2030, עם ייצור של מיליון וחצי מכוניות על בסיסה מדי שנה. פלטפורמת LCV-EV תשמש עבור דגמים מסחריים ועליה כבר מבוססים הדורות החדשים של רנו קנגו וניסאן טאון סטאר שהוצגו בשנה שעברה ומוצעים גם בגרסה חשמלית. פלטפורמה זו משמשת גם את מרצדס סיטאן אשר הוצג בגרסה חשמלית במסגרת שיתוף פעולה בין רנו למרצדס.

רנו קנגו וניסאן טאון סטאררנו קנגו וניסאן טאון סטאר

בשנת 2024 תושק פלטפורמת CMF-BEV הקומפקטית הצפויה לשמש דגמי סופר מיני שיספקו טווח נסיעה של עד 400 ק"מ. תכנון הפלטפורמה מאפשר חסכון של 33% בעלויות הייצור ביחס לפלטפורמה המשמשת את רנו זואי הנוכחית, ועיצוב אווירודינמי שיפחית את צריכת החשמל בכ- 10% ביחס לרנו זואי. פלטפורמה זו צפויה להיות בסיס לדגמים של רנו, אלפין, וניסאן, ביניהם הדורות הבאים של רנו 5 וניסאן מיקרה.

פלטפורמת CMF-BEVפלטפורמת CMF-BEV

אסטרטגיה שיתופית בתחום ייצור הסוללות אמורה להביא להפחתה משמעותית של 50% בעלות הסוללה עד לשנת 2026 ו- 65% עד לשנת 2028, כך שעלויות ייצור רכב חשמלי יהיו זהות לרכב מקביל עם מנוע בעירה פנימית. ניסאן צפויה להוביל פיתוח סוללות מצב מוצק אשר אמורות לאפשר צפיפות אנרגיה כפולה לעומת סוללות ליתיום-יון מהדור הנוכחי. סוללות אלה צפויות לצמצם את זמן הטעינה לשליש מהמוכר היום. ייצור המוני של סוללות מצב מוצק צפוי להתחיל בשנת 2028.

רנו שוקדת על פיתוח תוכנה וחומרה אלקטרונית אשר תאפשר בשנת 2025 דגם ראשון המנוהל באמצעות תוכנה. תכונה זו תאפשר לשפר את הבטיחות וחווית השימוש באמצעות עדכוני תוכנה מרחוק. עד אז מתכננות היצרניות ייצור של 22 מיליון רכבים מחוברים לענן, שיצטרפו לכ- 3 מיליון רכבים שנעים על הכבישים כבר היום ומאפשרים חילוף נתונים קבוע לשיפור תפקוד מערכות הסיוע לנהג, ובעתיד ישמשו את מערכות הנהיגה האוטונומיות.

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא חדשות רכב 

BYD אטו 2 פלאג-אין הייבריד מושק בישראל...

שלמה מוטורס, יבואנית BYD לישראל, משיקה היום את רכב הפנאי BYD אטו 2 בגרסת פלאג-אין הייבריד המכונה DM-...

בוריס רוזנר26 נובמבר 2025

קיה קרניבל הייבריד זוכה לגרסת פרימיום חד...

טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת רמת אבזור פרימיום חדשה למוביל הנוסעים קיה קרניבל הייבריד. ...

בוריס רוזנר26 נובמבר 2025

מרצדס CLA החדשה 2026 מושקת בישראל...

כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, משיקה את הדור החדש של מכונית הקופה 4 דלתות מרצדס CLA - הדגם הנמכר ביו...

בוריס רוזנר25 נובמבר 2025

טויוטה קורולה סדאן חוזרת לישראל במחיר של...

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, מודיעה על השקת טויוטה קורולה סדאן המשפחתית, הפעם ממפעלי החברה ...

בוריס רוזנר24 נובמבר 2025

ג'נסיס מציגה GV60 מאגמה ביצועיסטית לצד מ...

כבר שנים שג'נסיס מבשלת מהלך אסטרטגי שיהפוך אותה מאלטרנטיבה מוזלת ומעוצבת למותגי היוקרה הגרמניים, למו...

בוריס רוזנר23 נובמבר 2025

פורשה קאיין החשמלי 2026 נחשף וזמין לרכיש...

לאחר המתנה ארוכה, פורשה מסירה את הלוט מעל פורשה קאיין החשמלי שהינו הדגם הסדרתי החזק ביותר של החברה ב...

בוריס רוזנר20 נובמבר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu