רכב השטח הנחשב ליורש הרוחני של לנד רובר דיפנדר המקורי, ישווק בישראל באמצעות היבואנית UMI
קבוצת UMI, יבואנית מותגי שברולט, קאדילק ואיסוזו לישראל, הודיעה בשבוע שעבר לרשות לניירות ערך כי חתמה על מסמך עקרונות עם יצרנית הרכב אינאוס (Ineos) לפיו היא תשמש כבעלת זיכיון לייבוא, שיווק, מכירה ומתן שירותים לרכב השטח אינאוס גרנדיר בישראל. UMI מעריכה כי אם הדברים יתנהלו כשורה ייחתם בהמשך הסכם מחייב בין הצדדים, וכי רכבים ראשונים יגיעו לישראל לקראת סוף השנה.
אינאוס גרנדיר
סיפור לידתו של אינאוס גרנדיר מעניין מאוד. אינאוס היא חברה פטרוכימית שמקורה בבריטניה ועד כה לא היה לה כל קשר לעולם הרכב. לאחר הפסקת ייצור לנד רובר דיפנדר המקורי ולאור הדגם החדש שלא נחשב בעיני רבים למחליף ראוי, פנתה החברה ללנד רובר כדי לרכוש את תכניות הייצור של הדגם היוצא על מנת שתוכל להמשיך לייצר אותו עבור צי הרכב של החברה וגם עבור נשיאה חובב הרכב ג'ים רטקליף, אך נענתה בסירוב. הסירוב נתן את האות לפיתוח יורש רוחני למי שנחשב בעיני רבים כרכב השטח האולטימטיבי.
אינאוס גרנדיר
אינאוס נעזרה בסדנת מגנה שטייר האוסטרית המתמחה בתכנון וייצור רכיבים לעולם הרכב וגם בתכנון וייצור דגמים ייחודיים ביניהם ניתן למנות את פיג'ו RCZ, אסטון מרטין ראפיד, יגואר I Pace, וגם אגדת שטח נוספת – מרצדס G קלאס. מגנה שטייר סייעה לאינאוס בתכנון רכב שטח קשוח על בסיס שלדת סולם ומערכת מתלים עם סרנים חיים, ובקיץ 2020 הושק אינאוס גרנדיר.
אינאוס גרנדיר
העיצוב הקשוח ונטול הגינונים לא מותיר הרבה מקום לספק בנוגע למקורות ההשראה. בחזית מערך פנסים עגולים, פגוש מתכת עם אוזני גרירה מסיביות ומכסה מנוע המזכיר את הדיפנדר המקורי. מאחור צמד פנסים עגולים וגלגל חלופי המותקן על הדלת האחורית. המראה, המזכיר כאמור את לנד רובר דיפנדר, אף גרר תביעה אודות הפרת זכויות יוצרים כנגד אינאוס, אך זו נדחתה. תא הנוסעים חושף מראה תכליתי ומרובה כפתורים פיזיים, כזה שבא לעבוד, אך מציג גם אלמנטים חביבים בדמות חלונות גג אופציונליים ושפע של פקדים בסמוך לראשו של הנהג.
אינאוס גרנדיר
מנועי טורבו בנזין וטורבו דיזל 6 צילינדרים טוריים יגיעו מב.מ.וו וישודכו לתיבת הילוכים מבית ZF. את רכיבי השלדה מספקת יצרנית הטרקטורים האיטלקית קאררו. הדגם מוצע בבריטניה במחיר קרוב לזה של לנד רובר דיפנדר החדש, כך שמדובר ברכב יקר, אך היצרנית מספרת על אלפי הזמנות ולקוחות רבים שכבר שילמו עבורו מקדמה. על רקע היעלמותם של רכבי שטח רבים מהיצע הדגמים של היצרניות ושיווק מבחר דגמים מצומצם בשוק הישראלי, מדובר במתחרה משמעותי על תואר רכב השטח האולטימטיבי.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.