סיכמנו עבורכם את הרכבים הנמכרים ביותר בכל קטגוריה, כולל הרכבים החשמליים הנמכרים ביותר בישראל
218,232 מכוניות חדשות נמסרו בישראל מאז תחילת השנה ועד לסיום הרבעון השלישי, ירידה של 12.8% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. ההערכות אשר צפו התאוששות בשוק הרכב בשנת 2022 התפוגגו, ולמשבר השבבים נוספה גם המלחמה באוקראינה שהשפיעה על מפעלים המייצרים רכיבים עבור יצרניות הרכב. המצב בפועל הוא שמותגים רבים עדיין סובלים מכשלים בשרשראות האספקה אשר גורמים לעיכובים בייצור ובזמני האספקה. יבואנים אחדים בחרו לעצור פתיחת הזמנות חדשות עבור דגמים המתעכבים באופן חריג וחלקם ביצעו שינויים במפרט הכוללים קיצוץ באבזור הנוחות והבטיחות על מנת לקצר את זמני האספקה. כמובן שקשה להתעלם מעליית מחירים כמעט גורפת, כאשר מותגים מסויימים ייקרו את מחירי הרכבים באלפי שקלים במספר הזדמנויות מאז תחילת השנה, וחלק מהיבואנים כבר צופים עליות מחירים נוספות בתחילת השנה הבאה, בעיקר בדגמים חשמליים עקב העלאת מס הרכישה לכלי רכב חשמליים הצפויה להיכנס לתוקף בתחילת 2023.
טויוטה קורולה
להלן הדגמים הנמכרים ביותר בשנת 2022 בחלוקה לפי קטגוריות:
מכוניות עירוניות
קיה פיקנטו מובילה בגדול את סגמנט המכוניות העירוניות וגם המכונית הנמכרת ביותר בישראל עם 11,132 מסירות, יותר מפי שניים מהדגם במקום השני. 68% מהמסירות הן מגרסת LX הבסיסית הפופולרית בחברות ליסינג והשכרה וגם בערוצי המכירה מ- 0 ק"מ. במקום השני יונדאי i10 עם 4,553 מסירות, 97 מהן עם תיבת הילוכים ידנית. מיצובישי ספייס סטאר הוותיקה במקום השלישי עם 3,076 מסירות. שברולט ספארק במקום הרביעי עם 1,667 מסירות, וטויוטה אייגו X החדשה מצליחה לדלג מעל סוזוקי איגניס אל המקום החמישי עם 1,226 מסירות.
קיה פיקנטו
| מקום | דגם | מסירות מתחילת השנה |
|---|---|---|
| 1 | קיה פיקנטו | 11,132 |
| 2 | יונדאי i10 | 4,553 |
| 3 | מיצובישי ספייס סטאר | 3,076 |
| 4 | שברולט ספארק | 1,667 |
| 5 | טויוטה אייגו X | 1,226 |
| 6 | סוזוקי איגניס | 965 |
מכוניות סופר מיני
מאזדה 2 הוותיקה מבססת את מעמדה כמובילת הסגמנט עם 4,725 מסירות כאשר 87% מהמסירות הן מגרסת הכניסה דינמיק. יונדאי i20 במקום השני עם 3,863 מסירות. יבואנית טויוטה אמנם הפסיקה לקבל הזמנות חדשות לטויוטה יאריס אך ממשיכה לספק הזמנות קודמות ו- 1,764 מסירות מציבות את טויוטה יאריס במקום השלישי, כאשר 1,178 מתוכן מהגרסאות ההיברידיות. סיאט איביזה במקום הרביעי עם 1,745 מסירות, כאשר 1,010 מהן מהגרסה הבכירה עם מנוע 1.5 ליטרים.
מאזדה 2
| מקום | דגם | מסירות מתחילת השנה |
|---|---|---|
| 1 | מאזדה 2 | 4,725 |
| 2 | יונדאי i20 | 3,863 |
| 3 | טויוטה יאריס | 1,764 |
| 4 | סיאט איביזה | 1,745 |
| 5 | סיטרואן C3 | 1,053 |
| 6 | קיה ריו | 1,008 |
מכוניות משפחתיות
טויוטה קורולה היא המשפחתית הנמכרת ביותר בישראל עם 8,586 מסירות, וכצפוי הלקוחות הישראלים מעדיפים את הגרסאות ההיברידיות ורק 740 בחרו בגרסאות הבנזין. על אף ששיווקה הופסק, יונדאי איוניק עדיין מחזיקה במקום השני עם 5,726 מסירות. יונדאי אלנטרה מתחזקת במקום השלישי עם 4,998 מסירות, רובן מגרסת הכניסה פרימיום. קיה נירו במקום הרביעי עם 3,397 מסירות, מתוכן 2,953 מסירות לגרסאות ההיברידיות הנטענות PHEV. קיה נירו פלוס שהגיע לאחרונה לישראל רושם כבר 280 מסירות, מתוכן 221 של גרסאות היברידיות נטענות. סקודה אוקטביה במקום החמישי עם 2,524 מסירות, כאשר 65 מתוכן מהגרסה ההיברידית הנטענת שהושקה השנה בישראל ו- 2 בלבד במרכב סטיישן.
טויוטה קורולה
| מקום | דגם | מסירות מתחילת השנה |
|---|---|---|
| 1 | טויוטה קורולה | 8,586 |
| 2 | יונדאי איוניק | 5,726 |
| 3 | יונדאי אלנטרה | 4,998 |
| 4 | קיה נירו | 3,397 |
| 5 | סקודה אוקטביה | 2,524 |
| 6 | מאזדה 3 | 1,612 |
משפחתיות גדולות
טסלה מודל 3 אמנם איבדה השנה את תואר המכונית החשמלית הנמכרת ביותר בישראל, אך היא עדיין המשפחתית הגדולה הנמכרת ביותר בישראל עם 2,157 מסירות, כאשר 539 מתוכן מגרסת לונג ריינג' ו- 364 מגרסת הביצועים פרפורמנס. יונדאי סונטה במקום השני עם 1,860 מסירות, כאשר 1,365 מתוכן עם יחידת הנעה היברידית. סקודה סופרב שלישית עם 1,158 מסירות, כאשר 67 מתוכן מהגרסה הבכירה עם 280 כ"ס ו- 18 בלבד מגרסאות PHEV. בתחתית הטבלה ניסאן אלטימה, שברולט מאליבו, ופולקסווגן פסאט שכמעט נמחקות משוק הרכב הישראלי עם מסירת כמה עשרות רכבים מתחילת השנה.
יונדאי סונטה
| מקום | דגם | מסירות מתחילת השנה |
|---|---|---|
| 1 | טסלה מודל 3 | 2,157 |
| 2 | יונדאי סונטה | 1,860 |
| 3 | סקודה סופרב | 1,158 |
| 4 | מאזדה 6 | 793 |
| 5 | טויוטה קאמרי | 471 |
| 6 | ניסאן אלטימה | 46 |
רכבי פנאי קומפקטיים
בתוך פחות מעשור הפך סגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים לאחד המשמעותיים ביותר עבור היצרניות, כאשר לחלקן יותר מנציג אחד בקטגוריה. טויוטה יאריס קרוס מחזיק חזק במקום הראשון עם 5,978 מסירות, כאשר כמעט 80% מתוכן מהגרסאות ההיברידיות. קיה סלטוס נהנה השנה מהצלחה עם 4,726 מסירות. קיה סטוניק מטפס חזרה מעלה אל המקום השלישי עם 3,368 מסירות, כאשר 1,662 מהן ברבעון השלישי. ראוי לציון מהמשך הטבלה מאזדה CX-3 הוותיק אשר כמו אחותו הקטנה מאזדה 2 נהנה השנה מפופולריות גבוהה, ככל הנראה בזכות גרסאות כניסה מוזלות, ורושם 2,321 מסירות, מתוכן כ- 1,600 במהלך הרבעון השלישי.
טויוטה יאריס קרוס
| מקום | דגם | מסירות מתחילת השנה |
|---|---|---|
| 1 | טויוטה יאריס קרוס | 5,978 |
| 2 | קיה סלטוס | 4,726 |
| 3 | קיה סטוניק | 3,368 |
| 3 | יונדאי קונה | 3,326 |
| 4 | יונדאי וניו | 3,198 |
| 5 | טויוטה C-HR | 2,736 |
| 6 | מאזדה CX-3 | 2,321 |
רכבי פנאי משפחתיים
בסגמנט רכבי הפנאי המשפחתיים לא נרשמו שינויים משמעותיים. יונדאי טוסון מוביל עם 6,865 מסירות. טויוטה ראב 4 במקום השני עם 5,124 מסירות, כאשר 228 מתוכן מגרסת הבנזין ו- 334 מגרסת ה- PHEV. מאזדה CX-5 מטפס אל המקום השלישי עם 4,151 מסירות. גם קיה ספורטאז' מטפס מקום אחד והוא ניצב רביעי עם 4,081 מסירות. MG EHS נהנה משנה מוצלחת במיוחד וניצב חמישי עם 3,717 מסירות. קופרה פורמנטור נהנה מהצלחה עם 2,037 מסירות, כאשר 228 מתוכן מגרסת VZ החזקה, ולמעשה הוא מאפיל באופן משמעותי על אחיו העממי סיאט אטקה שמגיע רק למקום ה- 11 בסגמנט עם 1,084 מסירות.
קופרה פורמנטור
| מקום | דגם | מסירות מתחילת השנה |
|---|---|---|
| 1 | יונדאי טוסון | 6,865 |
| 2 | טויוטה ראב 4 | 5,124 |
| 3 | מאזדה CX-5 | 4,151 |
| 4 | קיה ספורטאז' | 4,081 |
| 5 | MG EHS PHEV | 3,717 |
| 6 | פיג'ו 3008 | 2,445 |
רכבי פנאי 7 מושבים
סקודה קודיאק במקום הראשון עם 3,236 מסירות. מיצובישי אאוטלנדר מתקשה להדביק את הביקוש עם 2,323 מסירות שמציבות אותו במקום השני. פולקסווגן טיגואן אולספייס רושם כניסה חזקה ומדלג מעל פיג'ו 5008 בדרכו אל המקום השלישי עם 1,026 מסירות.
פולקסווגן טיגואן אולספייס
| מקום | דגם | מסירות מתחילת השנה |
|---|---|---|
| 1 | סקודה קודיאק | 3,236 |
| 2 | מיצובישי אאוטלנדר | 2,323 |
| 3 | פולקסווגן טיגואן אולספייס | 1,026 |
| 4 | פיג'ו 5008 | 663 |
| 5 | ניסאן אקס טרייל | 413 |
מכוניות חשמליות
כמעט 15,000 רכבים חשמליים נמסרו בישראל מתחילת השנה ולכמעט שליש מהמסירות אחראי ג'ילי גיאומטרי C אשר נהנה מתנופה משמעותית במהלך הרבעון השלישי שהביאה אותו ל- 4,254 מסירות. בשלב זה קשה מאוד להאמין שמישהו יצליח לערער את מעמדו כרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל בשנת 2022. טסלה מודל 3 כאמור איבדה את התואר החשוב אך עדיין ניצבת במקום השני עם 2,157 מסירות. יונדאי איוניק 5 שומרת על מעמדה במקום השלישי אולם במקום הרביעי נרשמת כניסה חדשה לאייווייס U5 עם 805 מסירות. יונדאי קונה EV חמישי עם 787 מסירות.
ג'ילי גיאומטרי C
סקודה אניאק נהנה מתנופת מסירות משמעותית ברבעון השלישי עם 526 מסירות שמציבות אותו במקום השביעי. סקייוול ET5 נהנה מהצלחה עם 487 מסירות במקום השמיני. טסלה מודל Y רושם כניסה מוצלחת לישראל עם 472 מסירות, כאשר 168 מתוכן מגרסת פרפורמנס החזקה. הקסם של פיאט 500e כבש 451 לקוחות מאז תחילת השנה, כאשר 40 בלבד בחרו בגרסת הכניסה הצנועה, 201 בחרו בגרסת 3+1, ו- 207 בחרו בגרסת הקבריולט המסוגננת.
סקייוול ET5
641 רכבי מרצדס עם הנעה חשמלית נמסרו בישראל מאז תחילת השנה, רכב הפנאי מרצדס EQA מוביל את המסירות, אחריו מרצדס EQE, ובהמשך מרצדס EQC, מרצדס EQS ומרצדס EQB שהושק בישראל במהלך הרבעון האחרון. ב.מ.וו לעומת זאת מסרה 197 מכוניות חשמליות השנה, מתוכן ב.מ.וו iX3 עם 95 יחידות, ב.מ.וו iX עם 55 יחידות, וב.מ.וו i4 עם 47 יחידות. האחות החורגת מיני קופר EV רושמת 39 מסירות. ג'נסיס GV60 נהנה מפתיחה מוצלחת עם 99 מסירות, 39 מגרסת הכניסה האטרקטיבית ו- 39 מגרסאות הביצועים החזקות. האחות הסלונית ג'נסיס G80 EV רושמת 10 מסירות ראשונות, ועד לסוף השנה צפויה להצטרף למבחר גם גרסה חשמלית לרכב הפנאי ג'נסיס GV70. עוד באגף היוקרה, אבל הפעם מסין, הונגצ'י שמצליחה להפתיע עם 73 מסירות של רכב הפנאי הענקי הונגצ'י E-HS9, מתוכן 69 מגרסת הטווח הארוך החזקה והמפוארת.
מרצדס EQA
כזכור בחודש החולף יצרנית הרכב החשמלית BYD מסין השיקה את פעילותה בישראל כשגולת הכותרת היא מלאי זמין ומשמעותי של רכב הפנאי החשמלי BYD אטו 3 שמתחרה בג'ילי גיאומטרי C וצפוי לעשות לו חיים קשים. פולקסווגן ID.4, אחיו של סקודה אניאק, יגיע החודש לישראל ויציב תחרות נוספת ליונדאי איוניק 5 עם כוכבית קטנה בנוגע לזמני האספקה הארוכים המאפיינים את תוצרת פולקסווגן. טסלה צפויה לשגר לישראל משלוח ראשון של דגמי טסלה מודל S וטסלה מודל Y הבכירים לפני עליית מס הרכישה על רכב חשמלי הצפויה להיכנס לתוקף בתחילת השנה הבאה. עוד צפויה התחלת פעילות של מותג ליפמוטור, ואולי גם VinFast ו- VM Motor לפני סוף השנה.
| מקום | דגם | מסירות מתחילת השנה |
|---|---|---|
| 1 | ג'ילי גיאומטרי C | 4,254 |
| 2 | טסלה מודל 3 | 2,157 |
| 3 | יונדאי איוניק 5 | 1,664 |
| 4 | אייווייס U5 | 805 |
| 5 | יונדאי קונה EV | 787 |
| 6 | סקודה אניאק | 526 |
| 7 | סקייוול ET5 | 487 |
| 8 | טסלה מודל Y | 472 |
| 9 | פיאט 500e | 451 |
| 10 | סרס E3 | 448 |
| 11 | מרצדס EQA | 278 |
| 12 | קיה נירו EV | 263 |
| 13 | מרצדס EQE | 161 |
| 14 | פיג'ו 2008 | 159 |
| 15 | סיטרואן e-C4 | 153 |
| 16 | מקסוס איוניק 5 | 145 |
| 17 | וולוו XC40 EV | 142 |
| 18 | מרצדס EQC | 125 |
| 19 | אאודי E טרון | 116 |
| 20 | מקסוס איוניק 6 | 113 |
| 21 | ג'נסיס GV60 | 99 |
| 22 | JAC e-S2 | 96 |
| 23 | ב.מ.וו iX3 | 95 |
| 24 | לקסוס UX300e | 83 |
| 25 | הונגצ'י E-HS9 | 73 |
| 26 | אופל מוקה | 70 |
| 27 | פיג'ו 208 | 59 |
| 28 | ב.מ.וו iX | 55 |
| 29 | ב.מ.וו i4 | 47 |
| 30 | פורשה טייקן | 47 |
| 31 | מרצדס EQS | 43 |
| 32 | מיני קופר EV | 39 |
| 33 | מרצדס EQB | 34 |
| 34 | MG ZS EV | 30 |
| 35 | מקסוס E דילברי 3 | 30 |
| 36 | וולוו C40 | 26 |
| 37 | אופל קורסה | 25 |
| 38 | JAC e-S4 | 23 |
| 39 | סיטרואן ברלינגו EV | 22 |
| 40 | יונדאי איוניק EV | 21 |
| 41 | פולסטאר 2 | 19 |
| 42 | אאודי E טרון GT | 15 |
| 43 | DS 3 קרוסבק | 15 |
| 44 | ג'נסיס G80 EV | 10 |
| 45 | סיטרואן ג'אמפי EV | 7 |
| 46 | מרצדס ויטו | 6 |
| 47 | יגואר I Pace | 3 |
| 48 | EV-Easy לימו | 2 |
| 49 | דאצ'יה ספרינג | 2 |
| 50 | ליפמוטור T03 | 2 |
| 51 | מרצדס V קלאס | 1 |
| 52 | פולקסווגן ID.4 | 1 |
| 53 | רנו מגאן E טק | 1 |
| סך הכל | 14,807 |

תפריט נגישות








מה שכתוב רכב אחד זה יבואן שעושה תקינה
לרנו יש רכב לא רע. הבעיה המחיר והמלאי המובילות יונדאי קיה בפרט איוניק 5. רכב עצום במחיר זול עפ טכנוחוגיה טובה ובשלה וטסלה למי שמחפש ביצועים בזול
תשובה לנהג זהיר.
כן.
ללא קשר...למה אין מפרסמים את גובה מושב הנהג ?
כל העניין של רכבי הפנאי זה תנוחת הישיבה הגבוהה והשלטת. הנתון שהוא לא הכי חשוב, הוא היחיד שחשוב, אינו מתפרסם. למה ?
אז יש אדם אחד בישראל שקנה רנו מגאן חשמלית???