גרסת הבנזין האטמוספרית של קיה ספורטאז' תוצע מעתה עם שתי רמות אבזור חדשות ועשירות - טופ ופרימיום
בחודש יולי האחרון הרחיבה טלקאר, יבואנית קיה לישראל, את היצע גרסאות קיה ספורטאז' עם גרסת כניסה חדשה המצוידת במנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ליטרים וכעת היא מכריזה כי תציע את אותו המנוע גם בשידוך לרמות אבזור עשירות יותר. בקיה מציינים כי מאז השקת מנוע הבנזין בנפח 2.0 ליטרים אחראית גרסה זו לכרבע ממסירות הדגם. בנוסף מדווחת החברה כי זמני האספקה מהירים.
קיה ספורטאז'
כאמור בנוסף לגרסאות טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטרים, טורבו דיזל בנפח זהה וגרסאות היברידיות, מוצע בישראל קיה ספורטאז' גם עם מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 156 כ"ס ומומנט של 19.6 קג"מ, תיבת 6 הילוכים אוטומטית, ומערכת הנעה קדמית. גרסה זו מאיצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 11.4 שניות, המהירות המרבית עומדת על 181 קמ"ש, וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 12 ק"מ לליטר.
קיה ספורטאז'
מעתה תוצע יחידת הנעה זו בשלוש רמות אבזור. גרסת הכניסה אורבן אשר שווקה עד כה כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 12.3 אינץ' ומערכת ניווט Waze מובנית, תמיכה בממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, מסך 4.2 אינץ' משולב בלוח המחוונים, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אוויר לנוסעים במושב האחורי, בלם חניה חשמלי עם פונקציית Auto Hold, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, חיישני אור וגשם, מפתח חכם עם אפשרות להתנעה מרחוק, חיישני חניה אחוריים, תאורת לד היקפית, קיפול חשמלי למראות הצד, שמשות אחוריות כהות, וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ'.
רמת האבזור החדשה טופ כוללת בנוסף ריפוד עור בשילוב בד, חלונות קדמיים אוטומטיים, וגג זכוכית פנורמי חשמלי.
קיה ספורטאז'
רמת האבזור הנוספת פרימיום כוללת גם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', משטח טעינה אלחוטית, ריפודי עור, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים, זכרונות למושב הנהג, חימום לגלגל ההגה ולמושבים הקדמיים, אוורור למושבים הקדמיים, חיישני חניה היקפיים, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'.
אבזור הבטיחות בכל רמות האבזור כולל 7 כריות אוויר בניהם כרית אוויר מרכזית בין הנהג והנוסע מלפנים, ניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי כלים דו גלגליים, בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים, מערכת אקטיבית למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב, התרעה ובלימה מפני תנועה חוצה מאחור, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, תזכורת למניעת שכחת ילדים במושב האחורי, התרעה מפני פתיחת דלת בעת שרכב חולף בנתיב המקביל, והתרעה על עייפות הנהג.
קיה ספורטאז'
רמת האבזור הבכירה פרימיום כוללת בנוסף זיהוי רכב חוצה בצומת בעת פניה שמאלה עם פונקציית בלימה אוטונומית למניעת התנגשות בתרחיש זה, ומערכת בקרת שיוט אדפטיבית.
מחירון קיה ספורטאז' 2022:
קיה ספורטאז' 2.0 אורבן אוטומט - 164,900 ₪
קיה ספורטאז' 2.0 טופ אוטומט - 174,900 ₪ (גרסה חדשה)
קיה ספורטאז' 2.0 פרימיום אוטומט - 184,900 ₪ (גרסה חדשה)
קיה ספורטאז' 1.6 טורבו דיזל אורבן אוטומט - 176,900 ₪
קיה ספורטאז' 1.6 טורבו אורבן אוטומט - 172,900 ₪
קיה ספורטאז' 1.6 טורבו טופ אוטומט - 179,900 ₪
קיה ספורטאז' 1.6 טורבו EX אוטומט - 182,900 ₪
קיה ספורטאז' 1.6 טורבו פרימיום אוטומט - 194,900 ₪
קיה ספורטאז' 1.6 טורבו הייבריד פרימיום אוטומט - 229,900 ₪
קיה ספורטאז' 1.6 טורבו PHEV GT ליין אוטומט - 238,900 ₪

תפריט נגישות








השאלה הגדולה-האם התגברו בקאיה על התחממות המצמד בעיקר בעליות לא רצופות ונסיעות מקוטעות
הבעיה העיקרית שלי עם הספורטאז היא התחממות המצמד.פתקים שהחברה נותנת עם קניית הרכב אינם מקילים או פותרים את החברה מאחריות כוללת.המצמד הכפול בספוטאז אורבן דיזל טורבו 1.6 ליטר היא תקלה מוכרת ,ולא זכור לי שיש מורה לנהיגה אחד בעולם שמלמד כיצד לנהוג דוקא בקאיה ספורטאז עם בעיית התחממות המצמד.כל נהג יודע שהוא נוהג עם רכב ומשתלב בנסיעה על הכביש עם יתר הרכבים ושכולם עם מכשולים נוספים ,קובעים את מהירות הנסיעה ואופן הנסיעה ,אם היא רציפה או צפופה ודורשת עצירות תכופות וחידוש הנסיעה לסירוגין,דבר המחמם בספוטאז את המצמד עד רמת רעידות בנסיעה שמטלטלות את המכונית כאילו היא חווה תקלה,ומיותר לציין שבגלל המנוע החזק והמומנט ישנה השפעה של הרעידות על תקינות המצמד ועל תקינות הרכב וחלקיו בפרט.לשאלותיי הרבות את יבואני קאיה ,אין מענה ולא תשובה.הם חושבים להתחמק אבל הבעיה תגרום להם בעתיד לדעתי נזק תדמיתי ושיווקי ברמת האמינות המחיר והרצון לקנות רכב אחר.אני מציע לייבואני קאיה ספורטאז לשמור על הקיים,לטפל בתקלות ולא להתעלם מהלקוחות.דוד 0533316335.
מחיר מוגזם
המחירים עלו משמעותית והם נפלו בטסלת המכירות, לא נמצאים ב 10 הראשונים.
מחיר
הגזימו במחיר חשבתי לקנות היברידי או חשמלי והמחיר בשמיים אז אקנה סינית לא פחות טובה והרבה יותר זולה
מנוע וגיר מיושנים
קיה לא מוכרים יותר את ה-1.6 טורבו (בטענה שאין במלאי) ומוכרים כאן מנוע וגיר מיושנים עם ביצועים נחותים שלא נמכרים בשווקים אחרים בעולם , לדעתי משיקוליי רווח . גם הצילום במאמר הוא של הטורבו (ל-2.0 יש ידית הילוכים ולא כפתור) , אל תיקנו בימינו רכב עם מנוע וגיר מיושנים עם תפוקה נמוכה וצריכת דלק גבוה !
בקרת שיוט אדפטיבית
כל מתחרות נותנות בגרסה בסיסית בקרת שיוט אדפטיבית ...מוזר שב2023 זה לא בסיסי
הנתונים של צריכת הדלק מאכזבים
היו צריכים ללכת על רכבים יותר חסכוניים בדלק, יותר היברידיים, נטענים חלקית, חשמליים.
מושבים
מכונית טובה באמה אבל המושבים ממש גרועים עם כל הטוב שבה לא השכילו להשקיע לנוחות היושבים בה למרות שדורשים מחיר גבוהה אפשר להמליץ לחברה שתרכך יותר את המושבים אז היא תהיה מושמת
המושבים
מכונית טובה עם ביצועים טובים אבל המושבים קשים יש כאביי תחת אילו שאחריי המחיר היקר היו משלבים מושבים רכים ונוחים היא הייתה מושלמת לכן גם לא קניתי אותה