היורשת של למבורגיני אוונטדור נחשפת, הכירו את למבורגיני רבולטו. בתפריט מנוע V12 אטמוספרי ושלושה מנועים חשמליים עם הספק מרבי משולב של 1,015 כ"ס
מי חשב שמכונית היברידית נטענת יכולה להיות כל כך מטורפת? הכירו את למבורגיני רבולטו LB744 החדשה. היורשת של האוונטדור מכניסה את למבורגיני באופן רשמי לעידן החשמול והיא המכונית הסדרתית הראשונה של יצרנית מכוניות העל האיטלקית שתעשה שימוש ביחידת הנעה היברידית נטענת. למבורגיני רבולטו נקראת על שמו של שור לחימה ספרדי, אך המילה רבולטו בספרדית משמשת גם כשמה של מנת ביצים מקושקשות, צירוף מקרים משעשע? לא בטוח, ייתכן כי מדובר בקריצה למערכת ההנעה המשולבת בנזין-חשמל.
למבורגיני רבולטו
למבורגיני אוונטדור לא הייתה מכונית בעיצוב נחבא אל הכלים, אבל תסתכלו על הרבולטו, היא נראית אגרסיבית וקיצונית יותר, אפילו קצת מרושעת. בחזית משחק מעניין בין משטחים מושחרים, כונסי אוויר, ויחידות תאורה עם חותמת בולטת. הדופן השרירית מציגה לראווה כונסי אוויר ומסיטי אוויר קרביים. מאחור גונבות את ההצגה יציאות המפלט הענקיות בחלקו העליון של הפגוש. המשטח שמעל יציאות המפלט משמש כספוילר אחורי אקטיבי עם מצב אוטומטי או מצב שליטה ידני לבחירת הנהג. הדיפיוזר הענקי משלים הופעה דרמטית ולוחמנית.
למבורגיני רבולטו
אל תא הנוסעים נכנסים דרך דלתות "מספריים" שבוודאי תורמות לאפקט ההגעה. ביחס לעיצוב החיצוני תא הנוסעים מציג מראה מעודן יותר. הממשק מבוסס על שלושה מסכים. למערכת המולטימדיה מסך מגע בגודל 8.4 אינץ', לוח המחוונים עושה שימוש במסך בגודל 12.3 אינץ', ומול הנוסע מסך נוסף בגודל 9.1 אינץ' המציג את נתוני הנסיעה והביצועים. כל המסכים מנוהלים ע"י אותה מערכת הפעלה, מה שמאפשר "לדחוף" אליהם אינפורמציה שונה באמצעות החלקת אצבע לכיוונם במסך המרכזי. כדי להתקין מנופים גדולים במיוחד להעברת הילוכים מאחורי גלגל ההגה ויתרה למבוגיני על מנופי האורות והמגבים המקובלים ופונקציות אלה נשלטות באמצעות פקדים על גבי גלגל ההגה המציג מראה מעט עמוס.
למבורגיני רבולטו
למבורגיני רבולטו מצוידת ביחידת הנעה חדשה על בסיס מנוע V12 אטמוספרי בנפח 6.5 ליטרים עם הספק מרבי של 814 כ"ס ומומנט מרבי של 73.9 קג"מ. נתונים אלה הופכים אותו למנוע ה- V12 הסדרתי החזק ביותר של למבורגיני וזה עוד לפני שמגיעים לנתוני ההספק המשולבים. בנוסף למנוע הבנזין מצוידת למבורגיני רבולטו בשלושה מנועים חשמליים. כל אחד מהגלגלים הקדמיים מונע על ידי מנוע חשמלי עם הספק מרבי של 150 כ"ס ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ. מנוע חשמלי נוסף עם הספק מרבי של 150 כ"ס הותקן בצמוד לתיבת 8 ההילוכים כפולת המצמדים המעבירה את הכוח של מנוע הבנזין אל הגלגלים האחוריים.
למבורגיני רבולטו
שילוב המנועים מייצר למעשה מערכת הנעה כפולה עם הספק מרבי משולב של 1,015 כ"ס, נתון המומנט המרבי המשולב איננו מפורסם. שימוש בבקרת השיגור מאפשר ללמבורגיני רבולטו להאיץ מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 2.5 שניות בלבד ול- 200 קמ"ש בפחות מ- 7 שניות. המהירות המרבית מוגבלת ל- 350 קמ"ש. נתונים אלה הופכים את למבוגריני רבולטו למהירה וחזקה מהיריבה הישירה פרארי SF90 סטראדלה.
למבורגיני רבולטו
זוכרים שמדובר במכונית PHEV? במצב נסיעה עירוני אחראים שני המנועים החשמליים על הנעת המכונית ומציעים הספק מרבי משולב של 178 כ"ס עם מערכת הנעה קדמית בלבד. במצב זה ניזונים המנועים החשמליים מסוללת ליתיום-יון קטנה בקיבולת 3.8 קוט"ש המספקת טווח נסיעה חשמלי מרבי של כ- 10 ק"מ בלבד. את הסוללה ניתן להטעין תוך כחצי שעה באמצעות עמדת טעינה ביתית בהספק 7 קילוואט. קיימת גם אפשרות להטעין את הסוללה באמצעות שימוש במנוע הבנזין כגנרטור תוך 6 דקות בלבד.
למבורגיני רבולטו
למבורגיני רבולטו עושה שימוש בשלדת סיבי פחמן קלה וקשיחה יותר מזאת של קודמתה למבורגיני אוונטדור אך לא מדובר במכונית קלה, משקלה עומד על 1,772 ק"ג, כ- 220 ק"ג יותר מלמבורגיני אוונטדור אולטימייט בשל תוספת המשקל של מערכת ההנעה ההיברידית. מלפנים ומאחור מתלים בתצורת עצמות עצה כפולות.
למבורגיני רבולטו
למבורגיני רבולטו היא מכונית הספורט הראשונה של למבורגיני המצוידת במערכות בטיחות מתקדמות ביניהן התרעה על סטיה מנתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים, התרעה מפני תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, ומצלמת רוורס עם תצוגה ממעוף הציפור. בנוסף מצוידת המכונית בפנסי לד מטריקס המסתגלים לתנאי הכביש תוך הימנעות מסנוור משתמשי דרך אחרים.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.