העתיד החשמלי של מרצדס כולל מנועים בריטיים חדשניים עם הספק אדיר, מערכת קירור ייחודית וטעינה אולטרה מהירה המוסיפה 400 ק"מ לטווח הנסיעה תוך 5 דקות
מרצדס חושפת היום מכונית קונספט קופה 4 דלתות חשמלית העונה לשם מרצדס AMG GT XX וזו מספקת לנו הצצה את העתיד החשמלי של מרצדס ולשפת עיצוב חדשה לחלוטין שעדיין לא הצלחנו להבין אם אנחנו אוהבים אותה או שלא. מעבר לכך חושפת החברה שלל טכנולוגיות חדשות בתחומי ההנעה, הסוללה והחומרים. גרסת הייצור שצפויה להגיע במהלך השנה הבאה, תתחרה בדגמים כגון פורשה טייקן ולוטוס אמיה החשמליות.
מרצדס AMG GT XX קונספט
הקונספט שואב השראה ברורה ממכונית הניסוי מרצדס C111 משנות ה- 70, בעיקר בבחירת הצבע הכתום הבוהק ופתחי האוורור במכסה המנוע הקדמי. במבט מהצד מתקבל מראה דינמי ומרשים עם קווים זורמים, חלונות צרים, כתפיים שריריות, חצאיות צד מוארות, וחישוקי ענק מושחרים. החזית המחודדת עם הגריל הנמוך והפנסים הדקים שנויה במחלוקת ומעניקה לטעמנו מראה בעל פרופורציות לא מחמיאות בזוויות מסויימות. מאחור לא תמצאו שמשה אך יש תאורת לד בצורת 3 עיגולים בכל צד וביניהם מסך המורכב מ- 700 נורות לד להצגת רמת הטעינה והודעות טקסט, אשר בספק אם יגיע לגרסת הייצור.
מרצדס AMG GT XX קונספט
מרצדס ידועה כיצרנית השמה דגש מיוחד על מבנה אווירודינמי וגם הפעם מצליחה לרשום הישג מרשים עם מקדם גרר של 0.198 בזכות פיתוחים שלמדה מפרויקט EQXX. החישוקים כוללים פיצ'ר חדשני - להבים אקטיביים שיכולים להיפתח ולהיסגר באמצעות אנרגיה קינטית בהתאם לצרכי הקירור או הפחתת הגרר.
חלל הנוסעים מעוצב בסגנון ספורטיבי ומציג מופע תאורה מרשים ועשיר. ההגה מעוצב בהשראת מכוניות פורמולה ומצויד בשלל בקרים ומנופים. מאחורי ההגה לוח מחוונים בגודל 11.25 אינץ' ולצידו מסך מרכזי בגודל 14 אינץ' המופנה לכיוון הנהג. מושבי הקרבון מבית רקארו מסדרים תנוחת נהיגה נמוכה במיוחד וכוללים רתמות בטיחות עם שישה נקודות עיגון וריפוד תלת-ממדי שניתן להתאים באופן אישי לכל נהג. החומרים הפנימיים מבוססים על טכנולוגיות מתקדמות, כולל עור סינתטי העשוי מצמיגי מירוץ ממוחזרים וחומרים ביו-טכנולוגיים.
מרצדס AMG GT XX קונספט
עבור הלקוחות הוותיקים של מרצדס AMG מציעה החברה פתרון שינסה לשמר את הרגש למנועי הבנזין המסורתיים של החברה ולכן פיתחה מערכת שמדמה קולות מנוע V8 באמצעות רמקולים המשולבים בפנסים הקדמיים. הרכב צפוי לקבל גם תיבת הילוכים וירטואלית בדומה ליונדאי איוניק 5N וזו תספק את התחושה המוכרת והמספקת של החלפת הילוכים.
מרצדס AMG GT XX קונספט
ליבו של הקונספט הוא טכנולוגיית מנועי השטף הצירי (Axial Flux) שפותחה על ידי חברה YASA הבריטית שכיום הינה חלק ממרצדס. הדגם מצויד בשלושה מנועים חדשניים כאלה, אחד מלפנים ושניים מאחור, אשר ביחס למנועים חשמליים נפוצים מסוג Radial Flux, מאפשרים צפיפות הספק גבוהה פי שלושה לצד משקל נמוך פי שניים. שלושת המנועים הקומפקטיים מצליחים לייצר הספק של כ- 1,360 כ"ס. נתון התאוצה לא פורסם אך הוא וודאי לא יאכזב, והמהירות המרבית עומדת על 360 קמ"ש בין היתר הודות לתיבת הילוכים ייעודית.
וידאו רשמי מרצדס AMG GT XX
הסוללה מבוססת על תאים צילינדריים גבוהים וצרים המאפשרים בקרת טמפרטורה מדויקת יותר. כל תא בנפרד זוכה לקירור מבוסס שמן בלתי מוליך, המאפשר שמירה על טמפרטורה אופטימלית בעומסים גבוהים הנדרשים מרכב ביצועים וגם בזמן טעינת DC, אך גם מסרבלת את המערכת ויהיה מעניין לראות איך הדבר ישפיע על האמינות לאורך זמן. היצרנים הסינים אמנם מובילים ביכולות הטעינה אך ביחס ליצרניות מערביות, רושמת מרצדס הישג עם יכולת טעינה בהספק 850 קילוואט המאפשרת הוספה של כ- 400 ק"מ לטווח הנסיעה תוך חמש דקות בלבד. כדי לאפשר טעינה כזו בפועל, מרצדס משתפת פעולה עם יצרני מטענים לפיתוח תשתית טעינה מתאימה ברחבי אירופה.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.