עיצוב ונוחות יונדאי קונה הייבריד
יונדאי קונה זכה לעיצוב ייחודי ובמסגרת מתיחת הפנים זכה המראה המקורי לליטוש קל. מלפנים פנסים מפוצלים והשבכה העליונה מושחרת וספורטיבית. בחלקו התחתון של הפגוש המושחר משולבת שבכה נוספת וסביבה עיטור כסוף. הדופן מציגה מראה דינמי עם קו מותניים מודגש, חישוקים קלים בקוטר 18 אינץ', בתי גלגלים תפוחים, וחיפויים מושחרים. בקורה C עיטור מושחר הגולש אל השמשה האחורית כמעין תוספת לספוילר. מאחור פנסים מפוצלים עם תאורת לד נאה ופגוש פלסטיק שחור עם עיטור כסוף.
פתיחת הדלת מלווה באכזבה, שכן תעוזת העיצוב שפגשנו בחוץ לא מגיעה פנימה, ותא הנוסעים מציג מראה פושר וקודר. המראה הכללי משלב לא מעט משטחים וקווי מתאר אך הבחירה בגוון שחור אחיד מעמעמת את האפקט הפוטנציאלי. פתחי המיזוג העגולים בצדדים הם ניסיון חביב לשבור את האווירה אך לבדם אינם מספיק דומיננטיים. המסך המרכזי בגודל 8.0 אינץ' עם שולי פלסטיק בולטים שיוצרים מראה מעט זול. חומרי הדיפון נוקשים ובסיסיים, ללא שילוב של דיפוני גומי רכים או חומרים נאים. הנדסת האנוש טובה. סידור הפקדים הגיוני ותפעולם נוח, והתפריטים במערכת המולטימדיה ובלוח המחוונים הדיגיטלי מאורגנים היטב ומאפשרים התאמה אישית מהירה.
הכניסה למושב הקדמי דומה יותר לרכב פרטי מאשר לרכב פנאי מוגבה, ותנוחת הישיבה לא גבוהה במיוחד. המרווח מלפנים טוב. מושב הנהג מרגיש נוקשה ומעט בסיסי, והמסעד התחתון לא מעניק תמיכה מהותית לירכיים. הראות לפנים ולצדדים טובה. מראות הצד ארוכות ובולטות החוצה באופן המעניק כיסוי טוב לצידי הרכב. הראות לאחור אינה מבריקה בשל קורות אחוריות מסיביות ושמשה אחורית קטנה. מצלמת רוורס וחיישנים מוצעים כסטנדרט בכל רמות האבזור.
הכניסה לאחור לא נוחה בשל דלתות קטנות וקו גג המשתפל לאחור ונוגס בגובה המפתח. חלונות הצד מאחור קטנים והאווירה במושב האחורי קודרת. המרווח מאחור טוב עבור שני נוסעים או 3 ילדים, והנוסעים מאחור ייהנו משקע טעינה ושמשות אחוריות כהות, אך פתחי מיזוג נעדרים מהמפרט. ליונדאי קונה הייבריד תא מטען בנפח 374 ליטרים הזהה לנפח בגרסת הבנזין. קיפול המושב האחורי מתבצע בקלות ויוצר רצפת הטענה שטוחה.
היציאה אל הכביש חושפת מתלים נוקשים. פני הכביש מורגשים בתא הנוסעים, החל משיבושים קטנים וכלה בבורות גדולים. לאווירה הנוקשה מצטרפים גם טלטולי מרכב ורעשי מתלים במפגש עם שיבושי כביש. עם עליית המהירות יכולת השיכוך משתפרת ומחוץ לעיר התקבלה נוחות נסיעה עדיפה. בידוד רעשי הרוח סביר ובידוד רעשי הכביש לא מוצלח.
ביצועים יונדאי קונה הייבריד
יונדאי קונה הייבריד מצויד במנוע בנזין בנפח 1,580 סמ"ק עם הספק מרבי של 104 כ"ס, מנוע חשמלי עם הספק מרבי של 43.5 כ"ס, תיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, מערכת הנעה קדמית, וסוללה בקיבולת 1.56 קוט"ש. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 11.0 שניות והמהירות המרבית עומדת על 161 קמ"ש.
הביצועים בעיר טובים. מרבית הזמן מצליח הרכב לנוע באמצעות חשמל ולהותיר את מנוע הבנזין דומם. גם מחוץ לעיר מושבת מנוע הבנזין לפרקי זמן ארוכים וכמעט בכל הרפיה מדוושת התאוצה. ביציאה מהעיר קצב ההתקדמות אינו מרשים, ובמצב ספורט מספקת יחידת ההנעה דחף משמעותי יותר וזריזות מועדפת על חשבון צריכת הדלק. העברות ההילוכים חלקות ונעימות.
כיול המתלים הנוקשה של יונדאי קונה מסייע בשמירה על מרכב מאוזן בנהיגה דינמית. זוויות גלגול מתונות ואחיזת כביש גבוהה מסייעות ליונדאי קונה לצלוח כבישים מפותלים במהירות גבוהה. צריכת הדלק המשולבת של יונדאי קונה הייבריד עומדת על 27.0 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן, ובמהלך ימי המבחן נמדדה צריכת דלק משולבת של 15.8 ק"מ לליטר, הרחוקה מאוד מנתוני היצרן. בתנאי נסיעה שגרתיים ופחות תובעניים תהיה צריכת הדלק חסכונית יותר, בעיקר אצל מי שמרבה בנסיעות עירוניות.
בטיחות יונדאי קונה הייבריד
יונדאי קונה עבר את מבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP בשנת 2017 וזכה לציון מלא של 5 כוכבים. אבזור הבטיחות הסטנדרטי בכל גרסאות יונדאי קונה הייבריד כולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים, מערכת בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית לתיקון סטיה מנתיב הנסיעה ושמירה על מרכז הנתיב, התרעה על התחלת נסיעה של הרכב מלפנים, והתרעה על עייפות הנהג. רמות האבזור הבכירות פרסטיג' ופרימיום כוללות בנוסף מערכת לניטור שטחים מתים, תיקון היגוי אקטיבי למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב, התרעה ובלימה אוטונומית מפני תנועה חוצה מאחור, ושליטה אוטומטית באורות הגבוהים.
תמורה למחיר וסיכום יונדאי קונה הייבריד
אבזור יונדאי קונה הייבריד פרסטיג' כוללת בין היתר חישוקים בקוטר 18 אינץ', שמשות אחוריות כהות, מפתח חכם, חיישן גשם, תאורת לד מלאה מלפנים ומאחור, קיפול חשמלי למראות הצד, חיישן אור, חיישני רוורס, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8.0 אינץ', תמיכה בממשקי Apple CarPlay ו- Android Auto, ולוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגודל 10.25 אינץ'.
יונדאי קונה הייבריד הוא רכב פנאי נאה המציע עיצוב ייחודי ואופנתי, התנהגות כביש בטוחה, יחידת הנעה היברידית נעימה לשימוש, והנדסת אנוש טובה. לחובתו עומדים צריכת דלק לא מספיק חסכונית, תא נוסעים פשוט ובסיסי שלא הולם את תג המחיר, נוחות נסיעה בינונית, וצריכת דלק שלא עמדה בציפיות.
תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.