עיצוב ונוחות מיצובישי אאוטלנדר
הדור החדש של מיצובישי אאוטלנדר הגיע לאחר שנים רבות ומתבסס על שלדה ומכלולים חדשים אותם הוא חולק עם ניסאן אקס טרייל החדש. העיצוב החיצוני כוחני ובעל נוכחות. מכסה המנוע גבוה וכמעט אופקי, ובקצהו שם הדגם באותיות כרום. הגריל הקדמי גדול ומושחר עם עיטורי כרום עבים בצורת בומרנג ויחידות תאורה מפוצלות. בתי הגלגלים זוכים למסגרת פלסטיק מושחרת, ומעליהם כפלים מעודנים. הזנב נקי ואלגנטי עם פנסים צרים לרוחב דלת תא המטען, ופגוש עם מעין דיפיוזר כסוף ובולט.
תא הנוסעים מציג מראה חדש לחלוטין, נקי ואלגנטי, וכאופציה ניתן לבחור מגוון של שילובי צבעים בתיפור מעוינים. הדשבורד בנוי ממפלסים ומעליו צף באופן בולט המסך המרכזי. בין המושבים קונסולה רחבה ומעוצבת עם בורר הילוכים אלקטרוני וחוגת בורר מצבי הנהיגה, ולוח המחוונים הדיגיטלי בולט עם תצוגה עשירה וצבעונית. איכות החומרים בינונית ואיכות ההרכבה טובה.
תא הנוסעים מרווח והנדסת האנוש טובה. מתחת למסך המרכזי שורת פקדים פיזיים לקיצורי דרך. המזגן מעט אכזב ובימי המבחן החמים נדרש זמן רב לצנן את תא הנוסעים. תנוחת הישיבה גבוהה, המושבים הקדמיים רכים ונוחים וטווח הכוונון החשמלי רחב במיוחד. הנוסעים במושבי השורה השנייה ייהנו ממושבים הנעים על גבי מסילה הכוללים כיוון לזווית מסעד הגב, שני שקעי טעינה ופתחי מיזוג עם שליטה נפרדת.
מרווח הרגליים במושבי השורה השלישית יספיקו לילדים עד גיל ההתבגרות. משענות הראש הארוכות מציגות מראה משעשע למדי ולא מצליחות לחפות על מסעד הגב הנמוך. הנוסעים בשורה השלישית יסבלו מראות מוגבלת החוצה עקב חלונות הצד הקטנים. בעת שימוש בשורת המושבים השלישית מציע תא המטען נפח מצומצם של 160 ליטרים בלבד. קיפול מושבי השורה השלישית מתבצע בקלות וחושף נפח הטענה של 793 ליטרים. גם קיפול מושבי השורה השנייה מתבצע בקלות ומתקבל חלל הטענה גדול ושימושי עם רצפה שטוחה.
כיול המתלים רך ומספק נסיעה נעימה על כבישים איכותיים, אך כבישים לקויים יגרמו חבטות רועשות, במיוחד בגרסאות עם חתך צמיגים נמוך. כבישים גליים יגרמו לנדנודי מרכב המורגשים יותר בשורות האחוריות. בידוד הרעשים אינו מושלם, ורעשי כביש, מנוע ורוח חודרים פנימה מוקדם יחסית.
ביצועים מיצובישי אאוטלנדר
מיצובישי אאוטלנדר החדש מצויד ביחידת הנעה חדשה הכוללת מנוע בנזין אטמוספרי 4 צילינדרים בנפח 2.5 ליטרים עם הספק מרבי של 181 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית רציפה, ומערכת הנעה קדמית או כפולה. היציאה מהמקום מיידית וזריזה אך בהמשך הקצב מתמתן ומתקבלת תחושה מעט כבדה. מחסור בכוח הורגש בעיקר בעליות ארוכות ובעת ניסיון לבצע עקיפה זריזה. צריכת הדלק המשולבת האמיתית עומדת על כ- 10 ק"מ לליטר.
המתלים הרכים מייצרים זוויות גלגול משמעותיות והנטייה לתת היגוי מורגשת. גם הצמיגים משמיעים קולות מחאה מוקדם יחסית למרות שהאחיזה טובה. הבלמים אינם מספקים נשיכה ראשונית חזקה ולרוב נדרשה לחיצה חזקה מהצפוי.
בטיחות מיצובישי אאוטלנדר
מיצובישי אאוטלנדר החדש לא נבחן על ידי ארגון הבטיחות Euro NCAP וככל הנראה לא יבחן גם בהמשך בעקבות החלטת היצרנית לצמצם את פעילותה בשוק האירופאי. בכל הגרסאות 11 כריות אוויר ומערכות בטיחות מתקדמות אך ללא מערכת לתיקון סטייה מנתיב הנסיעה וללא מערכת אקטיבית למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 6 מתוך 8 על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי.
תמורה למחיר וסיכום מיצובישי אאוטלנדר
מיצובישי אאוטלנדר החדש מציג התקדמות ענקית ביחס לדור היוצא, התייקר לעומת קודמו, ומוצע בחמש גרסאות אבזור עשירות. העיצוב החיצוני מרשים, רמת האבזור טובה, הנדסת האנוש מוצלחת, המרווח נדיב בשורות המושבים הראשונה והשנייה, ומוניטין האמינות והסחירות מצוינים. איכות החומרים בתא הנוסעים מעט מאכזבת, יחידת ההנעה חסרת מחץ ואינה חסכונית בדלק, ומפרט הבטיחות מחסיר מערכות חשובות. אחריות היצרן ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ. החבילה אותה מציע מיצובישי אאוטלנדר החדש קורצת לשוק הישראלי והוא צפוי להמשיך ולשמור על מקום גבוה בטבלת המסירות.
תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.