עיצוב ונוחות ניסאן קשקאי
ניסאן קשקאי החדש נראה נהדר ומאמץ מראה חסון ומודרני ביחס לדור היוצא. בחזית גריל גדול עם מסגרת V מעוצבת בעיטור כרום ופלסטיק שחור מבריק, מכסה מנוע בצורת צדפה, ופנסי לד בעיצוב מורכב וייחודי. הצללית דינמית עם קו הנמתח מהקצה התחתון של הפנס הקדמי והופך למותן תפוחה מעל בית הגלגל האחורי. משטח שקוע בתחתית הדלתות וגג צף בצבע שחור מוסיפים עניין וחן לרכב. הזנב נאה עם ספוילר מסיבי ופגוש אחורי עם עיטור כסוף.
הדשבורד נמוך והמסך המרכזי ניצב בראש הקונסולה המרכזית ודוחק מטה את פתחי המיזוג ופקדי בקרת האקלים. גלגל ההגה זכה לעיצוב רטרו נאה, ואת לוח המחוונים המסורתי מחליף לוח מחוונים דיגיטלי. איכות החומרים טובה מאוד. הדשבורד והדלתות מחופים בדיפון דמוי עור עבה ונעים למגע, ריפודי המושבים המשלבים בד ועור סינטטי נראים מעולה. הנדסת האנוש טובה מאוד וטוב לשלוט בבקרת האקלים בעזרת פקדים פיזיים ברורים. מערכת המולטימדיה דוברת עברית ונוחה לשימוש בזכות מסך ברור עם רגישות טובה למגע ותפריטים ברורים.
מרווח הראש אינו נדיב וגג הזכוכית הפנורמי גוזל מקום ומגיע כסטנדרט בכל הגרסאות. המושבים נוחים ומשלבים בין רכות נעימה לתמיכת צד טובה, אך משענות הראש רחוקות מדי ומותירות את הצוואר ללא תמיכה. בגרסת טקנה הבכירה מושב הנהג מתכוונן חשמלית. המושב האחורי יוכל לאכלס שלושה מבוגרים אך מעט בדוחק בשל מרווח כתפיים מצומצם ומרווח רגליים סביר בלבד. המושב המרכזי פחות נוח בעקבות משענת הגב הבולטת ומדרגת תעלת ההינע הגבוהה. הנוסעים מאחור ייהנו מפתחי מיזוג ומשקעי טעינה.
שדה הראיה לפנים ולצדדים טוב. מראות הצד גדולות וממוקמות היטב כך שהראות במראה הימנית לא נפגעה גם כשמוקם במושב הקדמי מושב תינוק בניגוד לכיוון הנסיעה. הראות לאחור אינה מבריקה עקב שמשה קטנה וקורות עבות אך מצלמות וחיישנים היקפיים מסייעים בתמרוני חניה צפופים. פתרונות האחסון טובים וכוללים תא פתוח עם משטח טעינה אלחוטית בתחתית הקונסולה המרכזית, מתקני כוסות הממוקמים בסמוך לבורר ההילוכים, תא כפפות גדול ושימושי המדופן באופן בסיסי, שני מתקני כוסות במשענת היד האחורית, ותאי אחסון בדלתות.
פתיחת דלת תא המטען הגדולה חושפת חלל הטענה בנפח 479 ליטרים. קיפול המושב האחורי מתבצע בקלות ויוצר רצפה שטוחה כאשר רצפת תא המטען במצב הגבוה. בתא המטען תאורה צנועה וגם שקע טעינה 12V שימושי. בגרסת טקנה פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען ללא מגע יד.
נוחות הנסיעה העירונית מוצלחת, למעט מעבר על שיבושי כביש גדולים ופסי האטה. בידוד רעשי המנוע מצוין וגם בידוד רעשי הכביש מוצלח ונשמר במהירויות גבוהות ובכבישים מיושנים.
ביצועים ניסאן קשקאי
ניסאן קשקאי החדש מצויד במנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1,332 סמ"ק עם הספק מרבי של 156 כ"ס, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 9.2 שניות על פי נתוני היצרן. המנוע מתעורר בשקט ופעולתו חלקה ונטולת ויברציות. היציאה מהמקום מפתיעה בזריזותה ודורשת עדינות עם דוושת התאוצה. בהמשך מאיץ המנוע באופן ליניארי ובקלות. מחוץ לעיר מספקת יחידת ההנעה תחושה טובה, ולחיצה קלה גם במהירות גבוהה תאיץ אותו בקלילות.
המתלים הרכים מייצרים זוויות גלגול מורגשות בעיקולים, עם זאת רמת האחיזה הגבוהה ניכרת וקשה לערעור. צריכת דלק המשולבת במבחן עמדה על 12.3 ק"מ לליטר, על אף מערכת סיוע היברידית קלה. מדובר בנתון סביר אך רחוק למדי מנתון היצרן העומד על 15.4 ק"מ לליטר.
בטיחות ניסאן קשקאי
ניסאן קשקאי החדש טרם עבר את מבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP. אבזור הבטיחות כולל 7 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים, בלימה אוטונומית, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה (על ידי בלימת גלגלים במקום תיקון היגוי), בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, התרעה על כניסה לנתיב חסום, התרעה על תנועה חוצה מאחור, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, זיהוי תמרורים, והתרעה על עייפות הנהג. אבזור הבטיחות מזכה את ניסאן קשקאי החדש בציון 7 מתוך 8 על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי.
תמורה למחיר וסיכום ניסאן קשקאי
רשימת האבזור עשירה וכוללת בין היתר חישוקים קלים בקוטר 19 אינץ', גג זכוכית פנורמי, שמשות אחוריות כהות, מערכת מצלמות היקפיות, חיישני חניה היקפיים, תאורת ראשית מסוג לד, תאורה עוקבת פניה, מפתח חכם, חיישני אור וגשם, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען ללא מגע יד, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 9.0 אינץ', תמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto, לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגודל 12.3 אינץ', מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי, תצוגת נתונים עילית על השמשה הקדמית, ריפודים משודרגים, תאורת אווירה בתא הנוסעים, בקרת אקלים מפוצלת, ופתחי מיזוג למושב האחורי.
ניסאן קשקאי החדש מציע עיצוב עדכני, תא נוסעים מרווח, רמת אבזור טובה וביצועים זריזים, אך תיבת ההילוכים ומערכת תיקון הסטייה מנתיב הנסיעה אינן מעודנות מספיק. הגרסאות ההיברידיות המסקרנות אשר צפויות להגיע בהמשך עשויות להפוך את ניסאן קשקאי החדש לאטרקטיבי יותר, במידה ויזכו לתמחור הולם.
תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.