עיצוב ונוחות שברולט ספארק
מתיחת הפנים האחרונה העניקה לשברולט ספארק עיצוב עדכני ותוספת אבזור בטיחות. השינויים בעיצוב החיצוני מתרכזים בעיקר בחזית. לגריל הקדמי המפוצל נוספה מסגרת כרום עבה אשר גולשת גם אל הפנסים הקדמיים. קו המותניים מודגש ומטפס מהכנף הקדמית עד לדלת האחורית, ופרופיל הרכב מתקשט בחישוקים נאים ועיטורי כרום בידיות הדלתות הקדמיות ובמסגרת חלונות הצד.
הקונסולה המרכזית משלבת פלסטיק שחור מבריק וכסוף, מסך מגע בגודל 7 אינץ' ופקדי שליטה בבקרת האקלים. המסך המרכזי נוח לשימוש ומגיב היטב למגע. מערכת ההפעלה מודרנית ומתופעלת בקלות, והחיבור לממשקי Apple Car Play ו- Android Auto פשוט ופועל היטב. ההגה נאה ומחופה עור נעים למגע. גם כפתורי התפעול שעל ההגה נוחים לשימוש ושולטים במערכת השמע, מחשב הדרך ובבקרת השיוט.
דיפון הדלתות הקדמיות נאה והן כוללות תא לאחסון בקבוקים. דיפון הדלת האחורית פשוט יותר. בין המושבים קונסולה צרה עם תאים פתוחים וצמד מחזיקי כוסות. בורר ההילוכים נאה ומעניק רושם איכותי אך בלם היד פשוט יותר. איכות החומרים בסיסית אך לא זולה. איכות ההרכבה טובה מאוד.
לנהג ולנוסע מלפנים מושבים מעט קטנים. מסעד הגב צר ויתאים יותר לבעלי מבנה גוף צנום. מסעד הרגליים קצר ועלול לגרום לעומס על הברכיים. ברכב המבחן ברמת אבזור פרימייר זכו המושבים לריפוד דמוי עור שנראה טוב אך מתחמם בשמש. שדה הראיה לפנים ולצדדים טוב בזכות דשבורד נמוך, שמשה גדולה, וחלונות צד קדמיים עם סף נמוך. הראות לאחור מוגבלת עקב שמשה קטנה אך מצלמת רוורס היא ציוד סטנדרטי בכל רמות האבזור, וגרסת פרימייר כוללת גם חיישני רוורס מקוריים. מרווח הרגליים מאחור הולם ומרווח ראש מפתיע לטובה.
שברולט ספארק מציעה תא מטען בנפח של 185 ליטרים. מפתח הדלת צר, סף ההטענה גבוה, ומבנה תא המטען עמוק ומאלץ העמסת הציוד בשכבות. קיפול המושבים האחוריים מתבצע בשני שלבים ומעט מסורבל, אך יוצר חלל שימושי.
כיול מתלים נוקשה ובסיס גלגלים קצר הופכים את הנסיעה בעיר למעט קופצנית, אך שברולט ספארק מרוסנת ונוחה בכביש הסלול היטב. מחוץ לעיר נמשך הריסון המוצלח ותורם גם להפחתת זוויות הגלגול. בידוד הרעשים טוב מאוד ביחס למכונית קטנה.
ביצועים שברולט ספארק
לשברולט ספארק מנוע גדול ביחס למקובל בקטגוריית המיני. מנוע הבנזין בנפח 1.4 ליטרים מפיק 98 כ"ס ומומנט של 13.1 קג"מ. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 12.6 שניות לפי נתוני היצרן. התיבה מדמה העברת הילוכים באופן מוצלח ולא מציבה את המנוע בסל"ד גבוה בכל זמן ההאצה. מחוץ לעיר תורמת תיבת ההילוכים לסל"ד שיוט נמוך ולאווירה רגועה.
בעיר יחידת הכוח מתנהלת היטב עם יציאה זריזה מהמקום ודחף מיידי. בכניסה מהירה לפניה תפגין שברולט ספארק תת היגוי מתון אך אחיזת הכביש טובה ומאפשרת שמירה על קו הפניה המבוקש. ההגה מציע משקל קל כנוצה בעיר אך משקלו עולה עם מהירות הנסיעה ומרגיש נכון יותר.
בטיחות שברולט ספארק
שברולט ספארק נבחנה במבחן הבטיחות של ארגון IIHS האמריקאי וקיבלה ציון מרבי בהגנה על הנוסעים בתאונות חזית וצד. במהלך מתיחת הפנים זכה אבזור הבטיחות לשדרוג משמעותי וחריג בקטגוריה, וכעת מציעה שברולט ספארק בכל רמות האבזור מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, מצלמת רוורס מקורית, ועשר כריות אוויר. רמת אבזור הבטיחות על פי דירוג משרד התחבורה עומדת על 4 מתוך 8.
תמורה למחיר וסיכום שברולט ספארק
צריכת הדלק המשולבת של שברולט ספארק עומדת על 17.8 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן ובמהלך המבחן מדדנו צריכה משולבת של 13.0 ק"מ לליטר. מיכל הדלק בנפח 35 ליטרים יספק טווח נסיעה של כ- 400 ק"מ בין תדלוקים. שברולט ספארק פרימייר מציעה בין היתר חישוקים קלים בקוטר 15 אינץ', תאורת יום מסוג לד, מערכת שמע משודרגת עם 6 רמקולים, מפתח חכם לכניסה והנעה ללא מפתח, ומשענת יד לנהג.
מדובר אמנם במכונית עירונית וקומפקטית אך שברולט ספארק מעניקה לנהג ולנוסעים הרגשה של נסיעה ברכב בוגר וגדול יותר. יחידת ההנעה מוצלחת ונעימה מאוד לשימוש מבלי להעניש בצריכת דלק גבוהה. רמת האבזור בולטת לטובה, במיוחד בתחום אבזור הבטיחות. שברולט ספארק מציעה אלטרנטיבה טובה לצמד האחיות המתחרות מקוריאה.
דלתות אחוריות
לא רואים ידיות למכונית...האם היא מכונית של 2 דלתות בלבד?