ב.מ.וו תציג בתערוכת שנגחאי את רכב הפנאי שטח החדש X4 קונספט
ב.מ.וו ככל הנראה שותפה לדעה הרווחת שעם הצלחה לא מתווכחים ושסוס מנצח לא מחליפים. כחברה גרמנית לייצור רכבי פרימיום בחרה ב.מ.וו בגישה שאם סוס מנצח יכול לייצר כסף למה שלא להרחיב את האורווה ולהוסיף סוס נוסף?! אם עדיין לא הבנתם את כוונתנו אז הסיפור הוא כזה, אי שם בסוף שנות התשעים (1999) הציגה ב.מ.וו לראשונה את ה- X5 דור ראשון, פרשנותה לרכב פנאי שטח או כפי שהקטגוריה קרויה על ידי ב.מ.וו SAV - Sports Activity Vehicle. כהערת אגב, נציין שמאז הצגת ה- X5 נבחרה האות X לשמש קידומת שמות כל רכבי הפנאי שפותחו ויפותחו בעתיד.
ב.מ.וו X4 קונספט
לאור הצלחת ב.מ.וו X5 והתרחבות שוק רכבי הפנאי החליטה ב.מ.וו ליצר רכב פנאי שטח קטן יותר - ב.מ.וו X3. הצלחת ה- X3 וה- X5 והתרחבות שוק רכבי הפנאי שטח עודדו את אנשי ב.מ.וו להוסיף רכב נוסף להיצע, אבל לא סתם רכב פנאי שטח אלא רכב ייחודי ממנו לא ניתן יהיה להתעלם. והתוצאה? במאי 2008 הציגה ב.מ.וו את ה- X6, רכב פנאי שטח גדול הנשען על פלטפורמת ה- X5 אך בתצורת קופה או בכינויו על ידי ב.מ.וו SAC - Sports Activity Coupe.
ב.מ.וו X4 קונספט
עם התרחבות שוק רכבי הפנאי שטח והביקוש הגדל לרכבי פנאי שטח קטנים וזולים יותר פיתחה ב.מ.וו גם את ה- X1 שזכה להצלחה גדולה והרחיב משמעותית את כמות מכירות רכבי הפנאי שטח של ב.מ.וו. נכון להיום אחד מכל ארבעה רכבים שמוכרת ב.מ.וו הוא אחד מדגמי ה- X. טווח מחירי דגמי ה- X בישראל מתחיל ב-211,000 ₪ עבור ה-X1 הבסיסי ועד למחיר של 746,000 ₪ עבור X6 xDrive50i, הגרסה הבכירה של ה- .X6
הצלחת רכבי הפנאי שטח של ב.מ.וו בעולם עודדה את מנהלי ב.מ.וו להחזיר את מהנדסי ב.מ.וו לשולחן העבודה בדרך לתכנון דגם פנאי שטח נוסף. כיוון שהיצע הדגמים של ב.מ.וו בקטגוריית רכבי הפנאי שטח הפכה לצפופה מאוד אולם עדיין קיים פער גדול במחיר בין ה- X3 ל- X5 החליטו בב.מ.וו שבטווח שבין ה- X3 וה-X5 הוא המקום הנכון להכניס דגם נוסף ושם בדיוק מתמקמת ב.מ.וו X4 החדשה שתוצג בשלב זה עדיין כדגם קונספט.
ב.מ.וו X4 קונספט
אם אפשר להמר כנראה שזו לא המילה האחרונה של ב.מ.וו בקטגוריית הפנאי שטח ואנו מאמינים שבתוך זמן קצר תציע החברה גם רכב פנאי שטח קטן מה- X1 ואולי אף דגם נוסף בתצורת פנאי שטח קופה המבוסס על ה- X1 בדומה ל- X6 ול- X4 קונספט.
ב.מ.וו X4 קונספט תוצג בתערוכת שנחגאי שתפתח לקהל ב- 21.04.2013. ה- X4 קונספט מזכיר מאוד את מבנה ה- X6 והוא מהווה דוגמה לשילוב בין איכות, עיצוב וביצוע קרובים לשלמות. האופי הדינמי של ה- X4 בא לידי ביטוי בקווי העיצוב כמו גם בפרופורציות הנכונות של הרכב. ממדי הרכב עומדים על כ- 4.65 מ' אורך, כ- 1.92 מ' רוחב, כ-1.62 מ' גובה ובסיס גלגלים באורך של 2.81 מ'.
ב.מ.וו X4 קונספט
מכל זווית ממנה מסתכלים, משדרת ב.מ.וו X4 קונספט איכות, סגנון ותעוזה. לדעתנו ה- X4, הקטן בממדיו מה- X6, מביא לידי ביטוי טוב יותר את פרשנותה של ב.מ.וו לרכב פנאי שטח במבנה קופה. כאמור, הפרופורציות של הרכב נכונות והעיצוב מציב שלמות של מיזוג בין חלקי הרכב השונים. חזית הרכב עם גריל הכליות המוכר קיבל מעטפת של כרום בוהק וממדיו גדלו, בין היתר, לטובת זרימת אוויר טובה יותר למנוע. ביחד עם פנסי הלד בחזית הרכב, מתקבל מראה כוחני ומעוצב שלא מותיר ספקות שהרכב הזה נוצר לכבוש את צמרת רכבי הפנאי שטח פרימיום הבינוניים.
בחלקה האחורי של הב.מ.וו X4 קונספט מוקמו פנסי LED דקים בצורת האות L הממוקמים בקצוות החיצוניים של הרכב במטרה להדגיש את קשתות הגלגלים האחורי השריריות. בהמשך, קווים אופקיים נועדו לפצל את החלק האחורי למקטעים ליצירת רושם חזותי המצמצם את גובה הרכב ומצד שני מאדיר את רוחבו לקבלת מראה שרירי וחסון. להשלמת הרושם מצוייד דגם הקונספט בגלגלי סגסוגת קלה בגודל 21 אינץ' מבריקים ומלוטשים במיוחד ומאחוריהם משטחי להבה כהים התורמים לתחושת העומק.
ב.מ.וו X4 קונספט
ב.מ.וו אינה מפרסמת בשלב זה תמונות פנים של הרכב ופרטים טכניים לגבי היצע המנועים ותיבות ההילוכים ואלו יפורסמו בהמשך. מכל מקום, ייצור ה- X4 מתוכנן לתחילת 2014 במפעל ב.מ.וו בארה"ב שם מיוצרים ה- X3, ה- X5 וה- X6.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.