סובארו פורסטר החדש זוכה בציון מקסימאלי במבחן הריסוק של ארגון IIHS האמריקאי
ארגון הבטיחות האמריקאי IIHS בחן וריסק 13 רכבי פנאי שטח קומפקטיים. רק סובארו פורסטר החדש עבר את מבחן הריסוק החדש של הארגון בציון מושלם. דגם נוסף שקיבל ציון גבוה במיוחד הוא מיצובישי אאוטלנדר ספורט או בשמו הנוסף מיצובישי ASX. שאר הדגמים שנבחנו קיבלו ציונים נמוכים עליהם נפרט בהמשך.
סובארו פורסטר, מקבל ציון מושלם במבחן הריסוק החדש
כיום רוב המכוניות מתוכננות כך שיכולו להתמודד היטב עם פגיעה חזיתית בכל רוחבה של המכונית או ב- 40% מרוחבה. המבחן החדש של ארגון IIHS מחמיר יותר ובוחן גם את התמודדות מרכב המכונית בזמן פגיעה בפינות הקדמיות של המרכב (פגיעה ב- 25% מחזית המכונית) במהירות 65 קמ"ש. בפגיעה מסוג זה אנרגיית הפגיעה מרוכזת בשטח קטן יותר ולכן הפגיעה חזקה ומסוכנת יותר. מהנתונים עולה כי פגיעות מסוג זה מאפיינות 25% מהתאונות החזיתיות הקשות והקטלניות בארה"ב. במקרים רבים, פגיעה בעץ או בעמוד עם הפינה הקידמית של המרכב מפספסת את המבנה העיקרי שאמור לספוג את אנרגיית הפגיעה ולהגן על הנוסעים ברכב. כמו כן הרכב נוטה לסטות הצידה בפגיעות מסוג זה והדבר יכול לגרום לראשו של הנהג לסטות לצד כך שכרית האוויר הקדמית לא תספיק בהגנה על ראשו.
המבחן מורכב מחמישה מבחני ריסוק: חזיתי ב- 40% מרוחב המכונית, חזיתי ב- 25% מרוחב המכונית, צידי, אחורי והתהפכות. בכל אחד מהמבחנים מקבל הרכב ציון אחד מתוך ארבעה (גרוע, גבולי, מתקבל, טוב) ועל מנת לקבל ציון מירבי במבחן (+TSP) על הרכב לקבל ציון "טוב" לפחות בארבעה מבחנים ובמבחן הנותר לקבל לפחות ציון "מתקבל". נכון להיום, רק 20 דגמים מתוך הרכבים הרבים בקטגוריות השונות שנבחנו ע"י IIHS קיבלו את הציון המרבי TSP+.
מאזדה CX-5 מקבל ציון גבולי בלבד
כל 13 רכבי הפנאי שטח שנבחנו קיבלו ציון טוב בכל אחד ממבחני הריסוק פרט למבחן הריסוק החזיתי החדש (ב- 25% מרוחב המכונית). כאמור, רק סובארו פורסטר זכה בציון "טוב" במבחן הריסוק החזיתי החדש. מיצובישי אאוטלנדר ספורט (ASX) קיבל במבחן זה ציון "מתקבל". ב.מ.וו X1, הונדה CR-V, מאזדה CX-5 ופולקסווגן טיגואן קיבלו ציון גבולי. הדגמים שנכשלו במבחן הם ביואיק אנקור, פורד אסקייפ (פורד קוגה), יונדאי טוסון (יונדאי ix35), ג'יפ פטריוט וקיה ספורטאז'. טויוטה ראב 4 החדש לא נבחן במבחן הריסוק החזיתי החדש מכיוון שטויוטה ביקשה לשפר את הרכב ורק אז להעמידו למבחן החדש.
סרטון הריסוק הרשמי

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.