פורשה 918 ספיידר - רכב ספורט על היברידי
פורשה חשפה פרטים מלאים על ה- 918 ספיידר הייבריד שתוכננה על בסיס ידע שצברה החברה מהשתתפותה של ה- 911 GT3 R Hybrid במירוצים. פורשה 918 ספיידר הוא ללא ספק אחד הרכבים ההיברידיים החזקים בעולם, אם לא החזק מכולם. ברכב מנוע בנזין V8 בנפח 4.6 ליטר המפיק 608 כ"ס, בסיוע שני מנועים חשמליים הפועלים בעזרת סוללות ליתיום ותיבת הילוכים עם שבעה הילוכים, מפיקה מערכת ההנעה היברידית לא פחות מ- 887 כ"ס. ביצועי הרכב לא פחות ממדהימים עם 2.8 שניות במיאוץ מאפס למאה קמ"ש ומהירות מרבית של כ- 340 קמ"ש. ה- 918 ספיידר יכולה להגיע למהירות של 150 קמ"ש בעזרת המנועים החשמליים בלבד וטווח הנסיעה המקסימלי בנסיעה חשמלית טהורה עומד על 30 ק"מ. טעינת הסוללות מרשת החשמל הביתי אורכת כשעתיים ובעזרת התקן טעינה ייעודי של פורשה ניתן לצמצם את זמן הטעינה ל- 25 דקות.
פורשה 918 ספיידר
על פי נתוני היצרן עומדת תצרוכת הדלק של הפורשה 918 על 3.3 ליטר למאה קילומטר או במילים אחרות 30 ק"מ לליטר, נתון שהוא לא פחות ממדהים ובלתי נתפס. מידות הרכב עומדות על 4,643 מ"מ אורך, 1,940 מ"מ רוחב, 1,167 מ"מ גובה, ואורך בסיס גלגלים עומד על 2,730 מ"מ. נפח תא המטען עומד על 110 ליטר, לא גדול בהרבה מנפח מיכל הדלק העומד על 70 ליטר. מידות הצמיגים נדיבות אף הן, מלפנים מותקנים צמיגי 265/35ZR20 ומאחור מותקנים צמיגי 325/30ZR21. ה- 918 ספיידר בנוייה על שלדת מונקוק ונעשה שימוש נרחב בסיבי פחמן מחוזקים.
אם חשבתם לרגע שמדובר בדגם חסר חשיבות שייתווסף לרשימת הרכבים הנוסטלגיים שנמכרים בכמות מצומצמת וימכרו בעתיד במחיר מופקע אז תרשו לנו לספר לכם שפורשה רואה חשיבות רבה בדגם זה שנבנה על ידי מהנדסי פורשה מדף חלק במטרה לבנות את פלטפורמה ממנה יישאבו גם העקרונות לתכנון דגם ה- 911 העתידי. המחיר אם שאלתם עומד על החל מ- 781,155 יורו ובשקלים מדובר על כ- 3.7 מיליון ₪ לפני מיסים מקומיים.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.