אאודי מציגה בתערוכת פרנקפורט קונספט לרכב היברידי עם 700 כ"ס וצריכת דלק מדהימה של 2.5 ליטר למאה ק"מ
בשנת 1980 שונו תקנות אליפות הראלי העולמית שאיפשרו את כניסתם של רכבים בעלי הנעה כפולה. אאודי ניצלה את השינוי בחקיקה והשיקה את הקוואטרו (Quattro), מכונית בעלת הנעה כפולה שהשיגה לאאודי אין ספור ניצחונות באליפות הראלי העולמית. מערכת ההנעה הכפולה של אאודי נושאת את השם קוואטרו עד היום.
אאודי קוואטרו קונספט
כעת מציגה אאודי בתערוכת פרנקפורט את ה- eAudi Sport Quattro concept וכפי שניתן להבין מהשם, הרכב הינו היברידי בעל הנעה כפולה ובעל אפשרות להטענה משקע חשמל. ברכב הותקן מנוע בנזין בנפח 4.0 ליטר עם צמד מגדשי טורבו המפיק 560 כ"ס ומומנט מירבי של 71.4 קג"מ. למנוע זה משודך מנוע חשמלי המפיק 110 ק"וט (147 כ"ס) ומומנט של 40.8 קג"מ שזמין מרגע הלחיצה על דוושת התאוצה. על העברת המומנט מהמנוע אחראית תיבת הילוכים אוטומטית בת שמונה הילוכים שעברה תכנון מחדש על מנת להתמודד עם תוספת הכח. מערך הסוללות יורכב מסוללות ליתיום-יון שמאפשרות לרכב לנסוע עד 50 ק"מ על חשמל בלבד.
אאודי קוואטרו קונספט
לרשות הנהג של הקוואטרו קונספט תעמוד מערכת לבחירת מצב הנהיגה בעזרתה יוכל לבחור בין שלושה מצבים: מצב חשמלי בו יפעל רק המנוע החשמלי, מצב היברידי בו ישלב הרכב בין שני המנועים על מנת להשיג צריכת דלק מיטבית תוך שמירה על האפשרות לכח מתפרץ בעת הצורך ומצב ספורט בו יפעלו שני המנועים ביחד, יפיקו הספק משולב של 700 כ"ס ומומנט מרבי של 81.6 קג"מ ויאיצו את הקוואטרו קונספט מאפס למאה קמ"ש תוך 3.7 שניות ועד למהירות מרבית של 307 קמ"ש.
אאודי קוואטרו קונספט
עיצובה החיצוני של הקוואטרו קונספט עושה שימוש בקווי העיצוב של הקוואטרו המקורית תוך מודרניזציה ברורה והתאמה לשפת העיצוב הנוכחית של היצרנית. בחזית נמצאת השבכה הקדמית המוכרת של היצרנית, פנסים מלבניים עם תאורת LED מלאה, פתחי אוורור מאסיביים וספויילר קדמי עמוק עם הכיתוב Quattro. הפרופיל ממשיך את ההוקרה לרכב המקורי עם חישוקי ענק בקוטר 21 אינץ', קו חלונות גבוה, גג נמוך וחלק אחורי בתצורת האצ'בק המכיל פנסי LED, צמד מפלטים אובליים ודיפיוזר גדול שצבוע בשחור מט.
אאודי קוואטרו קונספט. תא הנוסעים
העיצוב הספורטיבי ממשיך גם לתא הנוסעים, עם צביעה באפור כהה, קווים חדים ושימוש נרחב בסיבי פחמן. לוח המחוונים הוחלף במסך דיגיטלי עם אפשרויות תצוגה שונות יחד עם מערכת תצוגה עילית המקרינה את נתוני הנסיעה על השמשה הקדמית. המושבים הקדמיים הם מושבי ספורט החובקים את הנהג והנוסע לצידו והם מתקפלים קדימה על מנת לאפשר גישה לשני המושבים המלאים מאחור.

תפריט נגישות








1 תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.