פורשה מגיעה לפרנקפורט עם גרסת ייצור סופית של ה- 918 ומהדורה מיוחדת ל- 911 לציון 50 שנות יצור
פורשה 918 הוא אחד השמות המדוברים ביותר בתעשיית רכבי העל בשנים האחרונות מאז שבתחילת שנת 2010 נחשפו ברשת תמונות של רכב שעתיד להחליף את מכונית העל של היצרנית, הקאררה GT. השמועה המרעישה ביותר הייתה שהרכב צפוי להיות היברידי, דבר שבאותו זמן היה מאוד מהפכני. מאז ועד היום הכריזה פורשה שהרכב אכן יגיע לייצור ואכן יהיה היברידי ויציג ביצועים של רכב מירוץ לצד צריכת דלק של מכונית דיזל קטנה.
פורשה 918
פורשה מציגה בתערוכה את הרכב בגרסה הסדרתית שתיכנס לייצור בגרסה מוגבלת של 918 יחידות ב- 18 לספטמבר (9/18). יחידת ההינע של הפורשה 918 מורכבת משלושה מנועים, הראשון הוא מנוע בנזין בנפח 4.6 ליטר המפיק 608 כ"ס, המנוע השני הוא מנוע חשמלי המותקן בקדמת הציר האחורי, המנוע מפיק 115 קו"ט (154 כ"ס) ומניע את הגלגלים באופן עצמאי או בשיתוף עם מנוע הבנזין. המנוע השלישי גם הוא חשמלי, מפיק 95 קו"ט (127 כ"ס) ואחראי על הנעת הגלגלים הקדמיים בלבד. שילוב שלושת המנועים יחדיו מפיק 887 כ"ס ומומנט מדהים של 130.5 קג"מ שיאיצו את ה- 918 מאפס למאה קמ"ש תוך 2.8 שניות. מערכת ההנעה יוצרת בעצם מערכת הנעה כפולה חכמה שיכולה להעביר מומנט למי מהצירים שזקוק לו על מנת להגביר את האחיזה ולקצץ שניות יקרות במסלול המירוצים, סביבת המחייה הטבעית של ה- 918.
פורשה 918
מערכת ההנעה של הפורשה 918 משולבת במערכת המאפשרת לנהג לבחור מבין חמישה מצבי נהיגה יחודיים. הראשון הוא מצב "E-Power" המניע את הרכב ע"י מנועיו החשמליים בלבד. במצב זה תוכל ה- 918 לכסות עד 50 ק"מ ותוכל להאיץ מאפס למאה קמ"ש תוך פחות משבע שניות. המצב השני הוא מצב "הייבריד" שבו עובדים כל שלושת המנועים על מנת להשיג יעילות מירבית וצריכת דלק מינימלית. במצב השלישי - ספורט הייבריד, מנוע הבנזין עובד באופן רציף והמנועים החשמליים מתערבים בעת הצורך לשיפור התאוצה. המצב הרביעי - Race Hybrid נועד להשיג הקפות מהירות ובו מנוע הבנזין פועל תמיד ומשמש לטעינת מערך הסוללות כשאין צורך במלוא כוחו. גם במצב זה המנועים החשמליים מתערבים כשנדרשת תאוצה מהירה אך כאן הם פועלים במלוא כוחם. את המצב האחרון, Hot Lap, ניתן להפעיל רק מתוך מצב Race Hybrid והוא שואב את מלוא הכח של הפורשה 918 על מנת להשיג את זמן ההקפה הטוב ביותר האפשרי.
פורשה 918. תא הנוסעים
למרות כל האמור לעיל, פורשה שמו להם למטרה לאפשר ל- 918 להיות רכב שימושי ביומיום והתקינו בו אפשרות להטענה משקע חשמלי, אפשרות שתטעין את מערך הסוללות במלואו תוך ארבע שעות משקע חשמל ביתי או תוך כ- 25 דקות משקע טעינה מהיר יעודי. פורשה כמובן לא זונחת את נוחיותו של הנהג ב- 918, תא הנוסעים מחולק לשני איזורים, הראשון מאגד את כל בקרי הנהיגה והשליטה על מערכות הנהיגה ברכב סביב ההגה והשני, במרכז הקונסולה, מכיל את מערכת המולטימדיה של הרכב הכוללת מערכת שמע מתקדמת וקישוריות בלוטות'. גג הרכב מורכב משני לוחות הניתנים להסרה ידנית ולאחסון בתא המטען של הרכב כדי לאפשר לנהג להינות מרכב בעל גג נפתח מבלי להכביד על הרכב עם מערכת פתיחת גג מסורבלת.
פורשה 911 50
לצד ה- 918 מציגה פורשה גרסה מיוחדת של ה- 911 לציון יובל להולדתה של ה- 911 המקורית. הרכב מבוסס על גרסת קאררה S וזוכה לשם "911 50 שנים". הוא ייוצר במהדורה מוגבלת של 1,963 יחידות (לציון שנת הולדתה של ה- 911 הראשונה). הגרסה המוגבלת תקבל חבילת אבזור בדמות חישוקי 20 אינץ', חלק אחורי רחב יותר, פסי כרום על פתחי היניקה הקדמיים, חריצים על מכסה המנוע ומתחת ליחידות התאורה האחוריות, פנסי בי-קסנון עוקבי פנייה ותג "911 50" תלת מימדי על מכסה המנוע. גם תא הנוסעים זוכה לנגיעות עיצוביות ברוח ה- 911 הראשונה: לוח שעונים עם מחוגים לבנים ורקע ירוק, תבנית המחקה בד שהיה פופולארי בדגמים המקוריים של ה- 911 על ריפוד העור ברחבי תא הנוסעים. מתחת למכסה המנוע של ה- 911 לא נעשו שינויים מלבד כיול מחודש למערכת המתלים על מנת להכיל את בסיס הגלגלים הרחב יותר של הציר האחורי וביצועיה נותרו זהים לאלו של ה- 911 קאררה S הרגילה.
פורשה 911 50

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.