עם 305 כ"ס ומומנט של 40.1 קג"מ ממנוע 2.5 ליטר מוגדש טורבו, סובארו מבטיחה לספק "כח טהור בקצות האצבעות"
סובארו הגיעה השנה לתערוכת דטרויט, אחת התערוכות הגדולות יותר בשוק הרכב הצפון אמריקאי עם הדור החדש של אחת ממכוניות הספורט הפופולאריות ביותר בעולם החדש, ה- STI. הרכב נחשף כבר לפני מספר שבועות בתמונות ריגול ותמונות רשמיות שדלפו לרשת אך כעת סובארו הופכת את כל השמועות למציאות ומשחררת נתונים טכניים ראשונים. הדור החדש, הרביעי במספר של האימפרזה הספורטיבית משיל את המילה "אימפרזה" משמו ומסתפק ב- WRX STI, על מנת לבדל עצמו, כך עפ"י סובארו, מהדגמים המשפחתיים וליצור הילה של אקסקלוסיביות.
סובארו STI 2014
ה- STI החדשה ממשיכה להשתמש במנוע הבוקסר הוותיק בנפח 2.5 ליטר הנעזר במגדש טורבו על מנת להפיק 305 כ"ס ומומנט מרבי של 40.1 קג"מ, שיפור זניח של 5 כ"ס בלבד ו- 1.4 קג"מ פחות מבדור הקודם. רצועת הכח נשארה זהה ושיא המומנט מגיע ב- 4,000 סל"ד בעוד שיא ההספק מושג ב- 6,000 סל"ד. תיבת ההילוכים המשודכת למנוע היא אותה תיבה ידנית בת שישה יחסי העברה מהדור הקודם של ה- STI אך היצרנית מדווחת כי היא עברה מקצה שיפורים ששיפר את התחושה בהעברת הילוכים והורדת הכח לכביש. בדור החדש ממשיכה סובארו את השימוש במערכת DCCD שמאפשרת לנהג לבחור מבין מספר מצבי פעולה של הדיפרנציאל המרכזי.
סובארו STI 2014
אז מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות? סובארו מציינת כי ה- STI החדשה זוכה לשתי מערכות שישפרו את התנהגותה של המכונית ויהפכו אותה לצפוייה ומהנה יותר. הראשונה הינה מערכת VDC - Vehicle Dynamics Control שמאפשרת לנהג לבחור מבין מספר מצבי כיול למערך המתלים. המערכת השנייה היא מערכת תיעול מומנט חדשה שמשפרת את הביצועים בכבישים מפותלים ע"י העברת מומנט לכל גלגל בנפרד עפ"י הצורך. כמו כן, ה- STI החדשה זוכה למערכת היגוי חדשה המציגה הגה מהיר יותר ובעל תחושה קשיחה יותר.
סובארו STI 2014
השינוי הגדול ביותר בצד הטכני הוא השלדה החדשה שעלייה מתבססת ה- STI, בעזרתה נמתח בסיס גלגליה ב- 25 מ"מ שגררו צמיחה זהה באורך הכללי. עוד מציינת סובארו כי מערך המתלים עבר שיפורים משמעותיים פרי מבחנים ארוכים בארצות רבות שהובילו לכיול שמאפשר ביצועים משופרים בכבישים מפותלים לצד שיפור משמעותי בנוחות הנסיעה בזמן נסיעה מנהלתית.
סובארו STI 2014. תא הנוסעים
בכל הנוגע לעיצוב חוץ ופנים, ה- STI החדשה ממשיכה את שפת העיצוב של ה- WRX החדשה שהוצגה לפני כחודשיים ומוסיפה לה נגיעות ספורטיביות בדמות ספוילר אחורי מגודל ברוח הדגמים הקודמים, שלל פתחי אוורור על פאנלים שונים וכיתובי STI לרוב. תא הנוסעים עבר גם הוא טיפול מסור וזכה לאלמנטים עיצוביים בגימור מתכת וסיבי פחמן, מושבי ספורט תומכים יותר והגה בקוטר קטן יותר לשיפור נוחות התפעול בנהיגה ספורטיבית.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.