האם העירונית המבטיחה של יונדאי תכבוש את שוק רכבי המיני בישראל?
שוק המכוניות העירוניות בישראל פורח בשנים האחרונות במהירות מעוררת השראה. ראייה לכך היא העובדה כי בשנה החולפת הרכב הנמכר ביותר היה הקיה פיקנטו, האחות הכמעט תאומה של העירונית לבית יונדאי. מאז השקתה באירופה, זכתה היונדאי i10 במספר פרסים ביניהם פרס "מציאת השנה" שהוענק לה ע"י מגזין טופ גיר הבריטי ופרס AutoBest מהארגון הגרמני הנושא את אותו השם.
יונדאי i10 2014
ה- i10 החדשה חולקת פלטפורמה עם הפיקנטו והיא גדולה, רחבה ונמוכה מקודמתה. אורכה הוא 3,665 מ"מ (80 מ"מ יותר מהדור הקודם), רוחבה 1,660 מ"מ (65 מ"מ יותר מהדור הקודם), גובהה הונמך ב- 40 מ"מ והוא עומד כעת על 1,500 מ"מ. למרות כל אלה בסיס הגלגלים נשאר ללא שינוי משמעותי, הוא התארך ב- 5 מ"מ בלבד ועומד כעת על 2,385 מ"מ. מאחר ומרווח הברכיים בדגם הקודם היה מספק יחסית לקטגוריה, יונדאי בחרו להגדיל את מימדיו החיצוניים מבלי לשנות משמעותית את אורך בסיס הגלגלים על מנת להגדיל את נפח תא המטען שעומד בדור החדש על 252 ליטר (30 ליטרים יותר מבדור הקודם) או 1,046 ליטר לאחר קיפול המושבים האחוריים.
יונדאי i10 2014
עיצובה ה- i10 החדשה שופע רמזים מאחיותיה הגדולות יותר והוא מציג קווים זורמים ואופי צעיר. יחידות התאורה הקדמיות והאחוריות עוטפות את פינות המרכב ונמתחות הצידה, צדי הרכב זוכים להדגשה בדמות קו ירכתיים מובלט ופסי חיכוך שחורים בתחתית הדלתות שימנעו משריטות ומכות חניה להגיע לדלתות עצמן. כמו כן, ה- i10 תוכננה בגרמניה עבור השוק האירופאי ותגיע אלינו ממפעל יונדאי בטורקיה.
יונדאי i10 2014
תא הנוסעים עבר גם הוא מקצה שיפורים מקיף וניכר שיונדאי עמלה על שיפור איכות החומרים וההרכבה. ה- i10 החדשה מוצעת בארבע רמות אבזור כאשר אינסייט הבסיסית כוללת בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות, 2 חלונות חשמל קדמיים, רדיו דיסק MP3 מובנה עם שקעי USB ו- AUX ושליטה מההגה. רמת האבזור סופרים המוצעת בדגם 1.25 ליטר כוללת 4 חלונות חשמל, דיבורית בלוטות', חישוקי סגסוגת קלה, הגה מחופה עור, מראות צד חשמליות עם פנסי איתות ועוד. כמו כן, תא הנוסעים מוצע בשלוש אפשרויות לשילוב צבעים לבחירה - כחול, בז' וחום.
יונדאי i10 2014. תא הנוסעים
יונדאי i10 החדשה מוצעת עם שני מנועים חדשים מסדרת קאפה (Kappa) של היצרנית. הראשון הוא מנוע בנזין שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר עם הספק של 65 כ"ס ומומנט מרבי של 9.6 קג"מ המושגים ב- 3,500 סל"ד. עם מנוע זה התאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 14.9 שניות בגרסה הידנית ו- 16.8 שניות בגרסה האוטומטית. לפי נתוני היצרן, צריכת הדלק בנסיעה משולבת עומדת על 21.3 ק"מ לליטר בגרסה הידנית ו- 16.6 ק"מ לליטר בגרסה האוטומטית. המנוע השני הוא בנפח 1.25 ליטר עם הספק של 86 כ"ס ומומנט מרבי של 12.2 קג"מ המושגים ב- 4,000 סל"ד. עם מנוע ה- 1.25 ליטר מאיצה i10 מאפס למאה קמ"ש תוך 12.3 שניות ומגיעה למהירות מקסימלית של 171 קמ"ש. המנוע הבכיר מוצע רק בשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית וברמת האבזור סופרים הבכירה. צריכת הדלק בנסיעה משולבת עומדת על 20.4 ק"מ לליטר (נתוני יצרן). ייצורו של מנוע ה- 1.1 ליטר איתו שווק הדור הקודם, הופסק.
יונדאי i10 גרסאות ומחירים:
i10 אינספייר 1.0 ידני: 59,900 ₪
i10 אינסייט 1.0 אוטומט: 64,900 ₪
i10 פרימיום 1.0 אוטומט: 70,900 ₪
i10 סופרים 1.25 אוטומט: 78,900 ₪

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.