יונדאי ממשיכה להוביל את הטבלה גם בחודש הראשון של השנה החדשה והאירופאיות מודחות מראשות הטבלה
שנת 2013 נסגרה בעלייה מתונה בנתוני המסירות ביחס לשנים קודמות, נראה שמגמה זו ממשיכה גם אל תוך השנה החדשה כאשר חלק גדול מהיצרניות מסרו יותר רכבים בחודש ינואר האחרון מאשר הממוצע החודשי של שנת 2013. סוף חודש ינואר הוא אמנם מועד מוקדם לקביעת מגמות אך מנתוני איגוד היבואנים ניתן לראות שאת שנת 2014 פתחו היצרניות האסיתיות ביתר שאת ומלבד שברולט וסקודה שמחזיקות במקום השביעי והתשיעי בהתאמה, את עשרת המקומות הראשונים בטבלה מאכלסות יצרניות יפניות ודרום קוריאניות.
לאחר שהובילה את טבלת המסירות במשך כל השנה שעברה, מתייצבת יונדאי במה שנראה כבר כמקומה הטבעי במקום הראשון בטבלת המסירות עם 3,004 כלי רכב שעלו לכביש בחודש ינואר האחרון. למרות זאת, מדובר בירידה של 25% לעומת ינואר 2013 בו מסרה יונדאי 4,010 כלי רכב. במקום השני, עם עלייה של מעל ל- 55% ביחס לנתוני אשתקד מתייצבת טויוטה עם 2,756 מסירות. את המקום השלישי לוקחת קיה עם 2,694 מסירות.
מיצובישי מטפסת שמונה מקומות
נראה שאירוע המכירות הגדול יחד עם השקתה של המאזדה 3 החדשה עשו את שלהם ועם 2,373 מסירות מטפסת מאזדה למקום הרביעי לאחר שאת שנת 2013 סיימה במקום השביעי. במקום החמישי מתייצבת סוזוקי שממשיכה להנות מהצלחתו של הקרוסאובר ומוסרת בחודש ינואר 1,796 כלי רכב. לאחר שסיימה את השנה האחרונה בעומקה של העשירייה השנייה, מטפסת מיצובישי למקום השישי עם 1,706 מסירות ובמקום השביעי ניצבת כאמור שברולט, עם 1,654 מסירות.
במקום השמיני נשארת ניסאן לאחר שסיימה את חודש ינואר עם 1,215 מסירות. אחרי שסיימה את שנת 2013 במקום הרביעי ועם תואר "המותג האירופאי הנמכר ביותר בישראל" נופלת סקודה למקום התשיעי לאחר שמסרה 1,212 כלי רכב בחודש החולף. היא אמנם ממשיכה להחזיק בתואר הנחשב אך גם העלייה במספר המסירות ביחס לאשתקד לא עזרו לה לשמור על מקומה הגבוה. את העשירייה הראשונה סוגרת הונדה שכמעט ומכפילה את נתון המסירות של ינואר 2013 עם 1,080 מסירות והיא למעשה גם היצרנית האחרונה שמסרה מספר ארבע ספרתי של כלי רכב בחודש האחרון.
אחרי שגזרת הפרימיום סיימה את שנת 2013 במירוץ צמוד מאין כמותו, כששלושת המובילות מסיימות זו מעל זו בטבלה, שנת 2014 מתחילה בנעימה שונה לגמרי. אאודי מסיימת במקום ה- 15 ומובילה את יצרניות היוקרה עם 653 מסירות, עלייה של כ- 40% לעומת נתוני אשתקד ויותר מפי 3 מאשר ממוצע המסירות החודשי של שנת 2013. לאחר שרשמה גידול של למעלה מ- 90% במכירות בשנה שעברה, מתייצבת מרצדס במקום ה- 20 עם 413 מסירות, כמעט פי 2 מנתוני ינואר 2013. את השלישייה סוגרת ב.מ.וו עם 240 מסירות שמביאות אותה למקום ה- 22.
קטגוריית רכבי הפנאי שטח ממשיכה לצבור תאוצה. לאחר שסיימה בשנת 2013 עם נתח שוק של 12% מסיימים רכבי הפנאי את ינואר 2014 עם נתח של 13%. בכל הנוגע למיקומים, מדובר על המשך ישיר לשנה שחלפה כשמיצובישי במקום הראשון עם 516 מסירות, מאזדה במקום השני עם 489 מסירות וקיה מתייצבת במקום השלישי עם 474 מסירות.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.