בימים בהם השלג והקרח על הכביש מקשים על הנהיגה ואף הופכים אותה למסוכנת, כדאי להכיר את הטיפים הבאים
1. בצעו ניסוי קצר - לפני שתצאו לדרך נסו לחוש את תנאיה. במקום ובמהירות בטוחים, בצעו בלימת חירום אחת וסטייה מהירה אחת כדי לחוש את גבולות האחיזה שיש לכם. הניסוי יגדיר את מעטפת האחיזה של רכבכם בתנאי מזג האוויר הנתונים.
2. דלק ושלג - וודאו שיש לכם מספיק דלק לפני הנסיעה. דלק הוא קריטי לא רק להנעה אלא גם לחימום במידה ונתקעתם.

3. צמיגים תואמים - לפני שתצאו לדרך וודאו כי כל ארבעת הצמיגים שלכם זהים (בעלי אותה הסוליה) וכי רמת השחיקה שלהם אינה מוגזמת. כמו כן, חשוב לוודא שלחצי האוויר בכל הצמיגים נכונים על מנת למקסם את האחיזה.
4. מצברים וקור - מצברים וסוללות ממש לא "אוהבים" כשקר להם ועלולים לא לספק את הזרם הדרוש להתנעה. קחו כבלי התנעה או מתנע נייד לדרך. גם אם אתם מסודרים, יהיה בכוחכם לעזור לאחרים שנתקעו.
5. כולם ב- HIGH - אם אתם ברכב שטח או טנדר 4x4 המצויידים בתיבת העברה המאפשרת זאת, המצב האידיאלי לנהיגה בשלג הוא 4-HIGH. כך תמתנו את הורדת הכוח לקרקע ותהיה לכם שליטה טובה יותר על רמת האחיזה של הגלגלים. פעמים רבות יהיה כה חלק עד כי יהיה עליכם להתחיל תנועה בהילוך שני או שלישי ועם רגל עדינה על המצערת. אם תשלבו הילוך נמוך, יגיע מומנט רב לגלגלים ואלו יסתחררו ללא הועיל. זכרו: גלגל מסתחרר אוחז פחות מגלגל עומד.
6. אטימה ואדים - לפני היציאה לדרך בדקו שכל הגומיות במסגרות הדלתות והחלונות תקינות כדי למנוע חדירת אוויר קר לרכב וגם כדי למנוע חדירת מים משלוליות עמוקות ונתזי שלג. בדקו גם שהמזגן תקין. נכון, המזגן הוא מרכיב חשוב, הפעולה שלו יחד עם החימום תפשיר את האדים מהשמשות ותבטיח שהראות החוצה תהיה טובה.
7. חברים וחילוצים - השתדלו לא לצאת לבד להרפתקה. בעיקר כדי שיהיה רכב נוסף שיכול לשמש כמחלץ בעת הצורך. יהיה עליכם להצטייד בערכת חילוץ בסיסית אשר כוללת: רצועות גרירה ושאקלים אשר יאפשרו לכם להירתם לרכב מחלץ/מחולץ באופן בטוח. טלפונים ניידים הם כלי החילוץ הטוב ביותר וכדאי גם ליידע מישהו שנשאר בבית בתוכניות שלכם - לכל מקרה של איחור לא סביר או נתק בתקשורת.
8. להכין את הראש - אנחנו לא רגילים לנהוג בתנאים שבהם לכביש יש מעט מאוד אחיזה. זכרו שכל פעולה של שינוי כיוון, פנייה, בלימה ואפילו האטה, עשויה להביא את הרכב למצב של החלקה. סעו לאט, היו ערניים ותכננו צעדיכם בתבונה.
9. סכנת התחממות - זה מצחיק אבל הסכנה העיקרית לרכב משלג עמוק היא דווקא התחממות. וזו נגרמת מדחיסת השלג בפתחים של המצננים בחזית. ולא, הקור של השלג לא מספיק כדי לקרר את הנוזל בראדיאטור. כך שאם התנגשתם בערימת שלג גבוהה, הקפידו לפנות את השלג מהחרטום של הרכב עוד לפני שמתחיל הקיטור לצאת מהמצנן.
10. תנו לטכנולוגיה לעבוד עבורכם - אם יש לכם רכב עם מצב שלג נצלו את היכולת הזו לטובתכם, היא תעשה את העבודה טוב מרוב הנהגים.
11. שמרו מרחק - לשמור מרחק זו הנחייה שתמיד חשובה וזה חשוב שבעתיים כשנוהגים על כביש מכוסה שלג. זאת מכיוון שהאחיזה המועטה בשילוב זמן התגובה של הנהג, מאריכים מאוד את המרחק הנדרש לעצירה מוחלטת. זכרו כי ABS אינו מקצר את מרחקי הבלימה ותפקידו לאפשר היגוי בעת בלימה ולא לנעול את הגלגלים.
12. האצות ובלימות - נסו להימנע מהאצות חזקות מדי שעלולות לגרום להחלקות מהנתיב הרצוי. חשוב להקפיד על נסיעה חלקה ככל האפשר. כלל זה נוגע גם לבלימות ולסיבובים - הכול בעדינות. אם רכבך מתחיל להחליק הורד בעדינות את הרגל מדוושת הגז, כוון את ההגה לכיוון ההחלקה ועצור בעדינות.
13. ציוד אישי - הביאו בגדים להחלפה ומזון - מי יודע לכמה זמן אתם יוצאים. אחרי החוויה של השלג אתם תהיו ספוגי מים וקפואים. סט בגדים להחלפה, גרביים ואפילו נעלי בית יכולים להיות נחמה מצוינת אחרי שנפטרים מהביגוד הרטוב. מקומה של ערכת הקפה/תה אינה נפקדת כאן והיא חשובה יותר מתמיד בשמירה על המורל ועל חום הגוף. ההמלצה הגורפת לאי-שתיית אלכוהול בנהיגה תופסת בקור שבעתיים שכן שתייה עלולה לחשוף אותך להיפותרמיה ואובדן חום גוף מהיר מאוד.
המדריך באדיבות לנד רובר.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.