צ'מפיון מוטורס משיקה בישראל את הדור השלישי במספר של אאודי TT במחיר התחלתי של החל מ- 349,300 ₪
אאודי TT החדשה הוצגה לפני כ- 10 חודשים בתערוכת ג'נבה 2014 וכעת היא מגיעה לישראל. לפני שנספר לכם על אאודי TT החדשה נזכיר לכם מעט פרטים על תחילת דרכה של אאודי TT. ב- 1995 הוצגה אאודי TT כרכב קונספט בתערוכת פרנקפורט. בשנת 1998 החלה אאודי בשיווק סדיר של הדור הראשון של אאודי TT שמיודענו פטייר שרייר, האחראי כיום על מחלקות העיצוב ביונדאי וקיה, היה שותף לעיצובו. שמה של אאודי TT מגיע ממירוצי האופנועים שהתקיימו בראשית המאה הקודמת תחת השם (Isle of Man TT (Tourist Trophy, יצרן העבר NSU שהתמזג לימים לתוך אאודי נטל חלק בתחרות והוא שנתן את ההשראה לשם הרכב.
אאודי TT קופה החדשה
הדור הראשון של אאודי TT התבסס על רצפה של האאודי A3 דור 1 וכן על רצפת הסקודה אוקטביה והפולקסווגן גולף מאותן שנים. הדור הראשון זכה למספר פרסים ובהם רכב השנה של צפון אמריקה לשנת 2000. ביוני 2006 הופסק ייצור הדור הראשון והוחל שיווק הדור השני שזכה אף הוא ללא מעט פרסים ובהם רכב הקופה של TOP GEAR לשנת 2006. לקראת סוף חייו של הדור השני הציעה צ'מפיון מוטורס את הרכב עם מנוע בנפח 1.8 ליטר במחיר תחרותי של החל מ- 259,900 ₪.
אאודי TT דור 3 שמושקת בימים אלו בישראל מבוססת על פלטפורמת ה- MQB של קבוצת פולקסווגן ואשר משמשת את דור המשפחתיות החדשות של הקבוצה הכולל את סיאט לאון, פולקסווגן גולף, אאודי A3 וכן סקודה אוקטביה. הפלטפורמה החדשנית מספקת מרכב קשיח וקל יותר, שבשילוב עם שימוש נרחב בחלקי אלומיניום משיגים הפחתה של כ- 50 ק"ג בהשוואה לדגם היוצא.
העיצוב החיצוני של אאודי TT החדשה הוא סוג של אבולוציה של העיצוב האייקוני של הדור הראשון של אאודי TT, עם פרשנות מודרנית, חדה וזוויתית יותר. אאודי TT שומרת על מראה זורם, שרירי ונמוך לצד סגנון ויוקרה שהקנו לה מספר לא מבוטל של תארי עיצוב ויופי בכל העולם. העיצוב הנוכחי עושה שימוש בקווים חדים וזוויתים יותר בייחוד לעומת הדור הראשון שהיה עגלגל ושמנמן, עיצוב הדור החדש גורם לרכב להראות צעיר ורענן יותר מבלי לפגוע באיפוק האלגנטי שאפיין את הדור הקודם. חזית הרכב כוללת את סימני ההיכר של אאודי עם גריל טרפזי עמוק ומרשים עם קווים אופקיים המתחברים לעבר יחידות התאורה המלוכסנות והזוויתיות.
אאודי TT קופה החדשה
בחזית הרכב ניתן למצוא פנסים מסוג קסנון המעוצבים בהשראת אאודי R18 המוכרת מתחרויות הלה-מאן. להשלמת המראה הקרבי צויידה אאודי TT בפתחי יניקה גדולים בגוף הפגושים. בגזרת הממדים רושמת אאודי TT קיטון של 2 ס"מ במימד האורך העומד על 4,177 מ"מ, רוחבה 1,832 מ"מ, גובהה 1,381 מ"מ ובסיס הגלגלים גדל ב- 3 ס"מ ועומד על 2,505 מ"מ. נפח תא המטען עומד על 305 ליטר, גידול של 13 ליטר לעומת הדגם הקודם. במבט מהצד ניתן להבחין כי שינויי הפרופורציה הקלים מספקים לאאודי TT החדשה צדודית נמוכה, אגרסיבית ומוצקה יותר, עם קווים זורמים, בתי גלגלים תפוחים וגג המסתיים בספוילר אחורי מרשים.
אאודי TT קופה החדשה
מאחור צוידה אאודי TT בפגוש מוצק ומעוצב מבעבר, יחידות תאורה מלוכסנות הכוללות אף הן תאורת LED עם איתות בתצורת חץ, חלון אחורי בזווית חדה ומפלט אחורי כפול יציאות. להשלמת המראה החסון מצטרפים גם חישוקי אלומיניום בקוטר 17 אינץ' בעיצוב 5 זרועות עם צמיגים בחתך 245/45.
תא הנוסעים של אאודי TT החדשה מציג מינימליזם עיצובי במובן החיובי של המילה. היצרן הגרמני חושף ברכב הספורט החדש את הקוקפיט ה"וירטואלי" הראשון בתולדותיו בכלל ובמכוניות ספורט יוקרתיות בפרט. על פי אאודי העתיד בשוק הרכב יציג אינטראקציה מלאה עם הנהג, ולכן היא בחרה להשיק ממשק ייחודי דווקא בסדרת דגמי אאודי TT. גולת הכותרת של אאודי TT החדשה היא בחוויית הנהג הסופר טכנולוגית, כך על פי אאודי.
הממשק הווירטואלי באאודי TT מציג את קונספט המינימליזם המוכר של החברה. החלל הפנימי של הרכב חף מכל הפרעה מול הנהג והנוסע, ומציג מינימום כפתורים ואמצעי שליטה למעט מסך תצוגה גדול בגודל 12 אינץ'. הטכנולוגיה הוירטואלית תורמת לבטיחות הנסיעה בכך שהיא מציגה את רוב המערכות ישירות מול עיניו של הנהג. הבקרה האלקטרונית הוירטואלית מבוססת על שבב גרפי וכוללת מסך דו- גווני המתחלף על פי בחירה. את המערכת הסופר חדשנית ניתן לקבוע בשני מצבים. האחד קלאסי בו לקוחות יכולים לחזות במראה הסטנדרטי המוכר של לוח מחוונים עם חוגות, ושאר הפונקציות המוכרות כגון צריכת דלק, נתונים אחרים ממחשב הדרך ועוד ובמצב השני מציגה המערכת את החזון העתידי של רכבים לשנים הקרובות ומציגה על מלוא גודל המסך את מערכת הניווט, והצגת נתונים הכרחיים בדפנות התחתונות של המסך.
אאודי TT קופה החדשה
אאודי TT מציעה רמת גימור עשירה בכל גרסאותיה, כך לדוגמה ניתן למצוא ברכב: מערכת היגוי אלקטרו מכנית עם קשיחות משתנה על פי תנאי הכביש, הגה ספורט קטום עם שלושה זרועות כולל כפתורי שליטה על הרדיו ועל תיבת ההילוכים, דיפוני אלומיניום Metal Grey, מושבי ספורט עם ריפודי עור משולבים אלקנטרה המתכווננים לגובה, פנסי בי קסנון מלפנים ופנסים אחוריים עם תאורת LED. מערכת המדיה כוללת נגן CD עם 8 רמקולים, דיבורית Bluetooth, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, מערכת start & stop, ועוד. חבילת הדיזיין מציעה בנוסף, מפתח חכם לפתיחת הדלתות ותא המטען, מראות חיצוניות עם חימום וקיפול חשמלי, חישוקי אלומיניום בקוטר 18 אינץ' בעיצוב 10 זרועות עם צמיגים במידות 245/40.
אאודי TT קופה החדשה
אאודי TT החדשה תוצע בישראל בשלב הראשון עם מנוע 2.0 ליטר בשתי תצורות, קופה ורודסטר, ועם הנעה קדמית או quattro (הנעה כפולה). כל הגרסאות מוצעות עם תיבת הילוכים מסוג S-Tronic בעלת שישה יחסי העברה. מנוע ה- 2.0 ליטר TFSI החדש מציע עוצמה ומומנט משופרים לעומת הדגם היוצא. נתון המושג משילוב בין יכולות גבוהות יותר של המנוע לצד טכנולוגיות מתקדמות המשפרות את יעילות המנוע. כך למשל מנוע ה- 2.0 TFSI החדש של החברה מציע את מערכת ה- AVS של אאודי לניצול אופטימאלי של מערכת השסתומים. גרסת הקופה עם מנוע ה- 2.0 ליטר מפיקה 230 כ"ס בטווח שבין 4,500 ל- 6,200 סל"ד ונתון המומנט עומד על 37.7 קג"מ המושג בטווח שבין 1,600 ל- 4,300 סל"ד. בזכות המשקל הקל והמנועים החזקים אאודי TT קופה מאיצה מאפס למאה קמ"ש ב- 5.9 שניות קצרות בגרסת ההנעה הקדמית, כשהנעת הקוואטרו מצליחה לקזז עוד כחצי שניה ומספקת תאוצה של 5.3 שניות. תצרוכת הדלק המשולבת בהנעה קדמית עומדת על 6.3 ליטר ל- 100 ק"מ ו- 6.4 ליטר בהנעת הקוואטרו. גרסת הרודסטר מצויידת באותו מנוע 2.0 ליטר TFSI ליטר ובמקרה זה מאיץ הרכב מאפס למאה קמ"ש ב- 6.1 שניות בגרסת ההנעה הקדמית ועם הנעת הקוואטרו מאיץ הרכב ב- 5.6 שניות, המהירות המרבית עומדת על 250 קמ"ש. תצרוכת הדלק המשולבת של גרסה זו עומדת על 6.5 ליטר ל- 100 ק"מ להנעה קדמית וכ- 6.7 ליטר להנעת הקוואטרו.
בכל הקשור לעניין הבטיחות הכה חשוב אאודי TT מציגה קפיצת דרך בטיחותית בזכות הפלטפורמה המודולרית הקשיחה הלוא היא ה- MQB הקשיחה יותר, שמספקת יותר אפשרויות מבעבר להטמעת מערכות בטיחות חדישות. הרכב כולל בגרסת הקופה 6 כריות אוויר ובגרסת הרודסטר 4 כריות אוויר, בנוסף למתג ניתוק כרית האוויר הקדמית בצד הנוסע. אאודי TT מציעה מבחר טכנולוגיות בטיחות מתקדמות המציבות אותה בשורה הראשונה בהגנה על חיי הנוסעים בסגמנט הספורט יוקרה: ממערכת בקרת יציבות ושמירה על הרכב בנתיב הנסיעה, דרך מערכת נעילת דיפרנציאל אלקטרונית ובקרת סחרור גלגל ועד מערכת עזר לבלימת חירום אפקטיבית.
סרטון אאודי TTS
מנהל חטיבת אאודי ניב אורון ציין, כי: "הדור השלישי של אאודי TT מציג יותר מכל רכב אחר את סלוגן המותג "קידמה באמצעות טכנולוגיה" בזכות שילוב ייחודי של ספורטיביות עיצוב וטכנולוגיה. אאודי TT מגיעה בזמן הנכון להרחיב את מגמת ההתחזקות של אאודי בסגמנט הספורט יוקרה. אאודי TT החדשה מקנה חווית נהיגה יוצאת דופן, היא יפה ומתוחכמת ובעיקר נותנת הרגשה של "אני חייב אחת כזו".
אז כמה זה עולה אתם שואלים? אם חשקה נפשכם בגרסת הקופה כדאי שתכינו לפחות 349,300 ₪ לגרסת ההנעה הקדמית ואם תרצו להשתדרג לגרסת הקוואטרו תצטרכו להוסיף עוד 17,100 ₪ בכדי להגיע ל- 366,400 ₪. גרסת הרודסטר כבר תעלה לכם 377,300 ₪ בגרסת ההנעה הקדמית ו- 390,000 ₪ לגרסת הקוואטרו. לכל אחת מהגרסאות ניתן להוסיף את חבילת הדייזין שעלותה 11,900 ₪.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.