נחשף הדור השני של מכונית הספורט אאודי R8. בתפריט: עד 610 כ"ס וטכנולוגיות על מהחלל
אאודי הסירה את הלוט מעל אאודי R8 החדשה ושחררה תמונות ופרטים ראשונים לקראת הצגתה הרשמית בשבוע הבא בתערוכת הרכב בג'נבה. מכונית העל החדשה של אאודי משפרת את המתכון המוכח של אאודי R8 הנוכחית - גוף קל משקל, מנוע מרכזי בריא, ומערכת הנעה כפולה חכמה. אאודי R8 החדשה תגיע לאולמות התצוגה באירופה בקיץ 2015 ותישא תג מחיר של 165,000 € לגרסת הבסיס ו- 187,400 € לגרסת "פלוס" הבכירה והחזקה יותר.
אאודי R8 החדשה
אאודי R8 החדשה חמושה במנוע בנזין V10 בנפח 5.2 ליטר המפיק 540 כ"ס ומומנט מרבי של 55 קג"מ. גרסת הביצועים החזקה אאודי R8 פלוס מצויידת באותו מנוע, אך כאן הוא מספק 610 כ"ס ומומנט של 57 קג"מ. הביצועים לא מאכזבים, גרסת ה- 610 כ"ס מאיצה מאפס למאה קמ"ש תוך 3.2 שניות בלבד (3.5 שניות בגרסת 540 כ"ס), ומאפס למאתיים קמ"ש תוך 9.9 שניות. המהירות המרבית עומדת על 330 קמ"ש.
אאודי R8 החדשה
המנוע כולל שתי מערכות הזרקה - ישירה ולא ישירה, מערכת עצור וסע, ומערכת COD) Cylinder On Demand) המבטלת את פעילותם של מחצית מהצילינדרים בשיוט רגוע. תכונות אלו מאפשרות צמצום של עד 10% בצריכת הדלק ביחס לדור היוצא. בנסיעה משולבת עומדת צריכת הדלק על כ- 8.5 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן, לא נורא בכלל.
אאודי R8 החדשה
בניגוד לדגם היוצא ובהתאם לאופנה העכשווית בסגמנט רכבי העל, תיבת הילוכים ידנית כלל אינה אופציה. את ה- R8 החדשה ניתן לקבל רק עם תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בת 7 הילוכים S-Tronic שמדגלת בין ההילוכים מהר יותר מכל בן-אנוש. הכוח עובר לאספלט דרך מערכת הנעה כפולה שפותחה במיוחד עבור כוכבת העל של אאודי ומסוגלת להעביר עד 100% מהמומנט לכל אחד מהצירים על מנת לשמור את הרכב בקו הנהיגה הנבחר, בדיוק כמו שאאודי אוהבים.
אאודי R8 V10 פלוס החדשה
הודות לשימוש בפלטפורמת ASF) Audi Space Frame) החדשה הבנויה מאלומיניום וסיבי פחמן מחוזקים בפלסטיק (CFRP), השיל הדגם החדש עד 50 ק"ג ממשקלו ביחס לדגם היוצא. הגרסה הבכירה, אאודי R8 V10 פלוס, שוקלת 1,454 ק"ג בלבד.
"תא הנהג הוירטואלי" של אאודי, שהוצג לראשונה באאודי TT החדשה, עשה את דרכו גם הנה ומציג עיצוב מינימליסטי כאשר כל הנתונים הרלוונטיים ממערכות הרכב, כולל מערכת המולטימדיה ומערכת הניווט, מוצגים לנהג על גבי מסך בגודל 12.3 אינץ' המשמש גם כלוח מחוונים. השליטה על כל מערכות הרכב מתבצעת מההגה ומחוגה הממוקמת בין המושבים הקדמיים.
אאודי R8 V10 פלוס החדשה
האוחז בהגה יוכל לבחור בין ארבעה מצבי נהיגה בהתאם למצב רוחו דרך מערכת ה- Audi Drive Select השולטת על אופי ההיגוי, תגובות המצערת והמנוע, תיבת ההילוכים, צליל המפלטים, שיכוך הבולמים ומערכת הקוואטרו. רשימת האבזור כוללת גם פנסי LED מלאים עם אופציה לתאורת לייזר חדישה המגדילה את טווח הראיה ל- 600 מטר (פי שניים מהרגיל), חישוקי סגסוגת בקוטר 19 או 20 אינץ' הנועלים צמיגי ענק, מערכת שמע מבית Bang & Olufsen ועוד.
לצד גרסאות הבנזין תוצג גרסת e-tron חשמלית ומרשימה שנראית כמו הפגנת יכולות במרוץ החימוש החשמלי של יצרניות הפרימיום. בגרסה זו זוג מנועים חשמליים בהספק כולל של 456 כ"ס ומומנט שובר עצמות של 93.8 קג"מ מותקנים על הציר האחורי ומאיצים את הרכב מעמידה למאה קמ"ש תוך 3.9 שניות בלבד וסוללה בקיבולת 92kWh מאפשרת טווח נסיעה של 450 ק"מ בין טעינה לטעינה.
סרטון אאודי R8 החדשה

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.