מרצדס, אחת מיצרניות הרכב המוערכות והמתקדמות, עובדת על מספר פיתוחים
מרצדס בנץ, יצרנית רכבי הפרימיום הגרמנית, היא אחת המובילות בפיתוחים טכנולוגיים בתחום הרכב ועל שמה רשומים חלק גדול מהפטנטים בתחום הרכב. בימים אלו עובדת החברה על מספר פיתוחים טכנולוגיים בליין הדגמים. בראיון שקיים אתר caranddriver.com עם תומס וובר (Thomas Weber) מנהל הפיתוח של מרצדס, הועלו מספר פיתוחים עליהם עמלה היצרנית. להלן סקירה קצרה על חלק קטן מהעתיד שמתכננת לנו מרצדס.
תומס וובר
בתחום יחידות ההנעה ציין תומס וובר כי מנוע ה- V12 המוכר של היצרנית המשמש את הגרסאות המפוארות והחזקות של דגמי החברה ימשיך להיות מיוצר (על אף תקנות זיהום האוויר המחמירות והמעבר למנועי טורבו קטני נפח - הערת המערכת). לדבריו המגמה הרווחת כיום של הקטנת המנועים היא מגמה בלתי הפיכה. באופן סטטיסטי כ- 90% מהמנועים המיוצרים כיום בעולם הם בעלי ארבעה צילינדרים. עם זאת, יצרני רכבי פרימיום ימשיכו לדעתו של תומס להציע מנועי V8 ו- V12. לדבריו החברה מציעה ותציע מגוון רחב של מנועי 4 ו- 6 צילינדרים שיכולים להתאים למגוון גדול של דגמים. עוד ציין וובר כי החברה לא תייצר מנועי 3 צילינדרים, בין היתר מכיוון שמנועים אלו לא יעמדו בסטנדרט של החברה מבחינת רעידות ורעשי מנוע. כאשר נשאל וובר האם הוא רואה עתיד לקונספט של תחנות טעינה למצברי רכבים חשמליים, השיב כי מרצדס החליטה שלא ללכת לכיוון זה.
בתחום הדגמים העתידיים שוקדת החברה על פיתוח דור חדש לרכב השטח המפואר מרצדס G קלאס. מר וובר אישר שמעת לעת נשקלה הפסקת ייצור ה- G קלאס אולם תקופה זו חלפה. לדבריו, הקונספט של הדור הבא כבר נבנה ונבחן והשאלה היא כיצד להמשיך עימו הלאה. לדבריו ייתכן וייעשה בבסיס הרכב שימוש בטכנולוגיות ברות-קיימא אולם חשוב להזכיר כי ה- G קלאס יישאר לתמיד G קלאס.
עוד ציין וובר כי אף שנשקלו מחשבות על מתחרה לב.מ.וו סדרה 2 גראן טורר בת שבעת המושבים, החליטה החברה שלא לפתח רכב כזה כיוון שיש דרכים יותר "קוליות" להוביל חמישה נוסעים או יותר ומבחינת מרצדס עניין של אמוציות הוא עניין חשוב.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.