מבחן דרכים מרצדס V-Class

יצאנו עם אחת הלימוזינות המפנקות בישראל כדי לספר לכם איך מרגיש כוכב רוק בסיבוב הופעות

תגיות: , , , ,

את מוביל הנוסעים המפואר של מרצדס התרגשנו לאסוף למבחן ותכננו עבורו נסיעה לצפון ולדרום וגם שהיה בבית מלון כיאה לאורח ממוצע ברכב המפנק. גם את תפקיד הנהג לקחנו על עצמנו ולמען האמת נהננו מכל רגע. גרסת המבחן Avantgarde V250 Bluetec היא ארוכה מאוד ומאובזרת בכל טוב. הרכב משוייך לחטיבת רכבי הובלה והיסעים במרצדס ישראל, עלותו 445,000 ₪ אחרי מיסים והוא מיועד במיוחד למורי דרך.

עיצוב חיצוני

כבר במבט חיצוני ניתן לראות שמרצדס V-Class הוא רכב מפואר מאוד ואיננו עוד מוביל נוסעים סטנדרטי. רכב המבחן בצבע כסוף מטאלי והפגושים בצבע הרכב משתלבים יפה עם גוף הרכב. יחידות התאורה מלפנים משולבות הלד וסבכת הקירור כאילו נלקחו מאחד הדגמים הפרטיים של מרצדס. בשילוב עם חישוקי סגסוגת קלה בקוטר 17 אינץ' ולא מעט פסי כרום יוקרתיים בסף חלונות הצד והחלון האחורי, בפסי ובמסגרת הסבכה הקדמית, מתקבלת תוצאה יפה לעין שנועדה לשדר יוקרה בנוסף לשימושיות המתבקשת.

מרצדס V-Class Avantgardeמרצדס V-Class Avantgarde

פסי גגון בגימור אלומיניום נמתחים לאורך הגג הענקי למקרה ותא המטען הגדול לא יספיק לכל ציוד הנוסעים. בתי מראות הצד בצבע הרכב, מתקפלים חשמלית וכוללים פנסי איתות. המראות גדולות, חשמליות, מחוממות, ומתכהות אוטומטית. חלונות הנוסעים ענקיים כדי שאף אחד מהנוסעים לא יפספס גם את ההנאה מהנוף. החלונות לא ניתנים לפתיחה וצבעם כהה כדי לשמור על דיסקרטיות הנוסעים. האורך הכללי של המרצדס V-Class בגרסת המבחן עומד על 5,370 מ"מ, רוחבו 1,928 מ"מ, גובהו 1,880 מ"מ, ומרחק הסרנים עומד על 3,430 מ"מ. משקל הרכב 2,500 ק"ג והמשקל הכולל עומד על 3,050 ק"ג.

עיצוב פנימי ואבזור

את כניסת הנוסעים מימין או משמאל לרכב מלווה פתיחה חשמלית של דלת הצד החשמלית, תאורת כניסה ותאורת סף דלת במיתוג Mercedes Benz. רוחב מפתח דלת ההזזה עומד על 837 מ"מ והכניסה לרכב נוחה מאוד. בפנים 7 מושבים בסידור 1+1 בשורה הראשונה והשניה ו- 3 מושבים בשורה השלישית (יש גם אפשרות למושב נוסף בשורה הראשונה). כל המושבים מקוריים ועוטים עור בצבע בז'. המושבים הנפרדים בשורה הראשונה והשניה כוללים גם משענות יד נוחות ומרופדות בחיפוי עור. כל המושבים מתקפלים, ניתנים להזזה קדימה ואחורה, ולכל נוסע תאורת לד פנימית בגג הרכב. רצפת הרכב שטוחה לחלוטין ועוטה שטיחי בד יוקרתיים. גובה פנים הרכב עומד על 1,297 מ"מ ומאפשר טיול חופשי ממושב למושב ללא בעיה.

מרצדס V-Class 2016: תא נוסעים נעים, איכותי, ויוקרתימרצדס V-Class 2016: תא נוסעים נעים, איכותי, ויוקרתי

מושב הנהג ומושב הנוסע שלידו כוללים גם תמיכת גב תחתון וכיסי אחסון בגב המושב. מערכת בקרת האקלים מקורית וכוללת מיזוג קדמי ואחורי עם אפשרות כיוונון נפרדת לחלוטין. הישיבה ברכב גבוהה מאוד ושולטת. ההגה בגודל סטנדרטי כשל רכב פרטי, ניתן לכיוונון ידני בשני הצירים וכולל פקדים לשליטה על מערכות הרכב השונות ומערכת המולטימדיה. גלגל ההגה עוטה עור, נעים למגע ובעובי המתאים. סף החלונות נמוך ושדה הראיה לפנים ולצדדים מעולה.

הדיפון הפנימי מפואר מאוד בצבעים אפור ובז', ועשוי מחומרים איכותיים מאוד, כמעט כמו ברכב יוקרה פרטי. תאורת אווירה Ambiente נמתחת לאורך תא הנוסעים ומאפשרת בחירת צבע בין כחול, לבן וצהוב. תאורה קיימת גם בידיות האחיזה בדלתות מלפנים ומאחור. עיצוב הפנים יפה ומושקע, והנדסת האנוש טובה. המתגים מתרכזים בשני פאנלים מרכזיים הכוללים גם את בורר השליטה Touchpad למערכות הרכב השונות ולמערכת השמע הכוללת מסך בגודל 7 אינץ', כניסות USB, ודיבורית בלוטות'.

סוככי השמש גדולים וכוללים מראה ותאורה. המראה הפנימית מתכהה אוטומטית ועל הגג לפניה מותקן פאנל גדול עם מתקן אחסון למשקפיים, תאורה קדמית, ופקדי שליטה על תאורת פנים הרכב, מלפנים ומאחור. תא הכפפות הגדול כולל תאורה ואפשרות לנעילה. חלונות החשמל הקדמיים ניתנים להרמה גם מרחוק באמצעות שלט הרכב. מתחת לדשבורד ובין המושבים תא גדול ושימושי מאוד הניתן לסגירה וכולל 2 מחזיקי כוסות, תא אחסון, 2 חיבורי USB ושקע 12V. גם הנוסעים מאחור נהנים משקעי 12V וממחזיקי כוסות נשלפים במשענות היד.

מרצדס V-Class 2016: מרווח מספיק על מנת לטייל בין המושבים בחופשיותמרצדס V-Class 2016: מרווח מספיק על מנת לטייל בין המושבים בחופשיות

אבזור הבטיחות עשיר וכולל בין היתר 6 כריות אוויר, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, חיישני גשם, חיישי אורות, פנסי ערפל, מצלמות היקפיות 360 מעלות עם סייען חניה, מערכת סיוע לזינוק בעליה, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, כל מערכות בקרת הבלימה והיציבות הסטנדרטיות, מערכת ריסון מרכב בעת רוחות צד, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה, מערכת למניעת התנגשות במהירות נמוכה, מערכת לניטור עירנות הנהג, מערכת לזיהוי עצמים בשטחים מתים, ומערכת להכנת הרכב למצב תאונה במקרה ואיננה ניתנת למניעה. במבחני הריסוק של Euro NCAP שנערכו בשנת 2014 הצטיינה מרצדס V-Class וזכתה בחמישה כוכבי בטיחות.

יחידת הנעה

מרצדס V-Class V250 Bluetec מצוייד במנוע טורבו דיזל 4 צילינדרים מסילה משותפת, גמיש וחסכוני בנפח 2,143 סמ"ק. הספקו המרבי עומד על 190 כ"ס ב- 3,800 סל"ד והמומנט המרבי עומד על 45 קג"מ בטווח של 1,400-2,400 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים אוטומטית 7G-Tronic ומגיע עם חבילת Blue Efficiency שנועדה לתרום לחסכון בדלק ובפליטת מזהמים וכוללת בין היתר גם מצבר ג'ל מנוהל אלקטרונית עם ניהול טעינה ממוחשב ובקרה אלקטרונית על משאבת הדלק. תצרוכת הדלק האמיתית בזמן המבחן עמדה על 8.6 ליטר ל- 100 ק"מ (או 11.6 ק"מ לליטר). את המיאוץ 0-100 קמ"ש סיימה המרצדס V-Class בזמן המבחן ב- 13.0 שניות.

מרצדס V-Class 2016: מנוע טורבו דיזל יעיל, חסכוני, ושקטמרצדס V-Class 2016: מנוע טורבו דיזל יעיל, חסכוני, ושקט

חוויית הנסיעה

פעולת המנוע ותיבת ההילוכים חלקה ונעימה, אפילו במהירות זחילה לא קיבלנו רמז לנוכחתו של מנוע הדיזל. יחידת ההנעה יוצאת מן הכלל ומספקת ביצועים טובים ומוערכים מאוד בז'אנר. ברכב שלושה מצבי נהיגה: ספורט S, חסכוני E, ונוחות C , אך עבור הנוסעים אין כמעט הבדל בין המצבים השונים ונוחות הנסיעה המופתית נשמרת בכולם תודות למתלי הנוחות המתכווננים Agility Control. תחלואי הכביש פשוט לא מורגשים במוביל הנוסעים היוקרתי, כמעט בכל מצב ובכל תנאי הדרך.

הילדים הרגישו מאחור כמו כוכבי רוק בסיבוב הופעות ולא רצו לרדת מהרכב. יתרה מזאת רצו הכוכבים לחלוק בחוויה עם כמה שיותר חברים. כך מצאתי עצמי מתזז בהנאה ברחבי העיר, משימה שלא הייתי מעוניין לבצע מן הסתם במוביל נוסעים אפרורי. בידוד הרעשים ברכב מעולה, את רעשי הכביש ניתן לשמוע מעט אך רעשי המנוע מבודדים מצויין מתא הנוסעים. גם רעשי הרוח בקושי נשמעים בתא הנוסעים המפואר למרות מראות הצד הענקיות.

מרצדס V-Class 2016: חווית נסיעה של מחלקת עסקיםמרצדס V-Class 2016: חווית נסיעה של מחלקת עסקים

יחידת ההנעה מספקת קצב התקדמות מרשים מאוד בהתחשב במנוע קטן יחסית אך יעיל וחסכוני. תיבת ההילוכים לא פחות ממושלמת ופועלת בסינרגיה נפלאה עם המנוע. לא תרגישו כאן קפיצות ורעידות בהתחלת נסיעה, בהעברת הילוכים, בנסיעה עירונית, ואפילו תחת לחץ. ההגה מעט רך בכל מצבי הנהיגה וחסרה לו מעט התנגדות אך הוא מתקשר טוב עם הכביש ומרגיש בטוח ומדוייק. למרות המרכב הארוך והגבוה, וסרח העודף הגדול מאחור, נענית מרצדס V-Class בצייתנות לשינויי כיוון בצורה מהודקת ומדוייקת, בעזרתן של מערכות העזר הרבות. מנופי העברת ההילוכים היו נוחים לתפעול ומאוד שימושיים בירידות תלולות. נוחות הנסיעה והפינוק הם כמו במחלקת עסקים וגם לאחר שעות ארוכות במוביל הנוסעים המפואר יצאו מהרכב רעננים, הן הנהג והן הנוסעים.

סיכום

מרצדס V-Class הוא ללא ספק מוביל הנוסעים האולטימטיבי. תמצאו כאן עיצוב מרשים, אבזור עשיר, נוחות עילאית וגימור יוקרתי. פגשנו כאן ביחידת הנעה מעולה בטכנולוגיה מתקדמת, חזקה, נוחה וחסכונית. הילדים לא זכרו כל כך את המלון בו שהינו בסוף השבוע, אליו הוביל אותנו בנוחות המרצדס V-Class, אך את חווית הנסיעה במוביל הנוסעים היוקרתי הם זוכרים גם זוכרים. כמובן שהרכב לא נועד לשימוש פרטי. מי ששוקל לרכוש את הרכב לשימוש עסקי בוודאי יבלה בו ימים רבים וארוכים. אז, חסרונו היחיד של הרכב - המחיר, יתגמד בהתחשב בהורדת מרכיב המיסים הכבד ובחלוקת הערך המוסף בשעות העבודה הרבות במחיצתו.

מרצדס V-Class V250 Bluetec אוטומט
מנוע טורבו דיזל 4 צילינדרים מסילה משותפת 2,143 סמ"ק 
הספק מרבי 190/3,800 סל"ד/כ"ס
מומנט מרבי 45/1,400 סל"ד/קג"מ
תיבת הילוכים 7 הילוכים אוטומטית 7G-Tronic
יחידת הנעה אחורית
אורך כללי 5,370 מ"מ
רוחב כללי 1,928 מ"מ
גובה כללי 1,880 מ"מ
בסיס גלגלים 3,430 מ"מ
מיכל דלק 70 ליטרים
נפח תא מטען

1,410 ליטרים

משקל עצמי 2,500 ק"ג
מהירות מרבית 208 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש 9.1 שניות (יצרן)
קבוצת זיהום 14
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2014)
מחיר

445,000 ₪

מרצדס V-Class 2016 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

2 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 2

    הזמנתי רכב כזה

    • אא12/04/16

    בסוף החודש אני מקבל רכב כזה אבל עם אורך קצר יותר 514 ס״מ שהוא יותר יפה מהדגם הארוך פלוס ועם מנוע 163 כ״ס נקרא v220 שזה אותו מנוע של ה v250 אבל עם יחס מומנט אחר הרכב מהמם ביופיו באורך הזה ועם המנוע הזה הוא יותר חסכוני בדלק ועם עלות פחות 50 אלף שח

  • 1

    אוטו חלום!!!

    • אייל31/03/16

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

יונדאי אלנטרה N במבחן דרכים

יונדאי אלנטרה N הינה גרסת הספורט הקרבית של המשפחתית הפופולרית אשר מתחרה בעיקר בסקודה אוקטביה RS. היו...

אלדר מנורי19 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu