טויוטה פריוס 2016 החדשה במבחן דרכים

הדור הרביעי של טויוטה פריוס מבוסס על פלטפורמה חדשה, מצוייד ביחידת הנעה היברידית עדכנית, ומציג עיצוב יוצא דופן

תגיות: , , ,

בשלהי שנות ה- 90 עמלו מהנדסי טויוטה על רעיון חדש-ישן: שילוב בין מערכת הנעה מסורתית לוגמת בנזין למערכת הנעה חשמלית. בשנת 1997 חשפה הענקית היפנית את הדור הראשון של הפריוס שהתהדר בחדשנות פורצת דרך הבאה לידי ביטוי ביחידת הנעה היברידית ובעיצוב אווירודינמי מיוחד. במשך השנים הבינו בטויוטה שההימור השתלם והפריוס הפכה למכונית המזוהה ביותר עם תחום ההנעה ההיברידי. טויוטה הפכה ליצרנית המובילה בתחום ההנעה הירוקה ומרבית דגמיה מוצעים בגרסה היברידית.

עיצוב - ברבור או ברווזון מכוער?

מיצוב הפריוס כאייקון מוטורי היברידי התבסס בעיקר בזכות עיצובים יחודיים ומיתוג נרחב. לאחר שלושה דורות מוצלחים של שיווק הפריוס, נתקלה טויוטה בבעיה, מצד אחד הצורך לשמור על עיצוב ייחודי שיזוהה מיד עם הפריוס ומצד שני הצורך להציג עיצוב יוצא דופן ולמשוך קהל לקוחות חדש. כשנחשף הדור הרביעי והחדש של טויוטה פריוס, המון גבות הורמו ברחבי העולם.

טויוטה פריוס החדשה - עיצוב שנוי במחלוקתטויוטה פריוס החדשה - עיצוב שנוי במחלוקת

הפריוס החדשה אינה מכונית קלה לעיכול. היא מושכת תשומת לב, חיובית ושלילית, והיא באמת מזוהה מיד כמכונית היברידית. שמועות מספרות כי העיצוב הראשוני שהגיע לידי מועצת המנהלים של טויוטה נפסל, אך גם העיצוב הסופי שאושר רחוק מלהיות מעודן. יחידות התאורה מלפנים ומאחור הן מהחלקים היותר מעוצבים של הפריוס החדשה. מלפנים יחידות התאורה מתפצלות ונפרשות על מכסה המנוע והפגוש הקדמי. שבכת קירור ויחידות תאורה צרות יוצרות רושם של "צביטת" חזית הפריוס החדשה. מהצד בולט במיוחד קו הגג המשתפל לאחור ויוצר מרכב ליפטבק עם קורות C שחורות אופנתיות. כיאה למכונית היברידית נחצית השמשה האחורית לשני חלקים. שמשה אחת כהמשך טבעי לשיפוע הגג עד הקורה המאכלסת את פנס הבלימה המרכזי הנראית מאחור כספויילר הממשיך את קו המותניים הגבוה. השמשה השניה צרה וממוקמת מתחת לספויילר. יחידות התאורה מאחור משתפלות בחדות כלפי מטה ומגיעות כמעט לתחתית הפגוש האחורי.

הדעות בעניין עיצובה החיצוני של טויוטה פריוס החדשה חלוקות. יש האוהבים אותה ומסוגלים להתחבר לעיצוב המיוחד, ויש החושבים שהיא מכוערת. אנו במערכת לא מבינים איך אישרו בטויוטה עיצוב כה שנוי במחלוקת.

תא הנוסעים

תא הנוסעים של טויוטה פריוס החדשה קל לעיכול לעומת עיצובה החיצוני מכיוון שניתנה הוראה למעצבים לשמור על פשטות עיצוב הפנים. התוצאה נאה עם מגוון אלמנטים עגלגלים ונעימים לעין. הדשבורד מתעקל בין שתי הדלתות הקדמיות, במרכזו צג מגע לשליטה על מערכת המולטימידה, ובחלקו העליון ניצב לוח מחוונים המורכב מאוסף מסכים המציעים מגוון גדול מדי ומבולגן של מידע. לעיני הנהג בלבד תתגלה תצוגה עילית ניתנת לכיבוי המציגה את מהירות הנסיעה ואת מצבי טעינת המצברים.

טויוטה פריוס החדשה - תא נוסעים נאה ונעים לעיןטויוטה פריוס החדשה - תא נוסעים נאה ונעים לעין

בין המידע הרב שמציגים מסכי המידע ניתן לראות את מהירות הנסיעה, מצבי הטעינה והפעולה של המערכת ההיברידית, סטטוס הסוללה, יומן תדלוקים, היסטוריית צריכת דלק, ונתוני בקרת המיזוג והמדיה. השליטה במערכות השונות נעשית מגלגל ההגה הניתן לכוון לעומק ולגובה ומתברר כנעים ונוח לאחיזה. בקרת האקלים המפוצלת של הפריוס עושה עבודה מצויינת גם כשהרכב נמצא במצב חשמלי בלבד או בימים חמים במיוחד. פתחי המיזוג בצדדים מעוצבים יפה אך אינם ניתנים לסגירה. מאחור מורגש העדרם של פתחי מיזוג, למרות קיומו של מצב מיזוג מיוחד, המעניק דגש על המיזוג מאחור כאשר מזוהים נוסעים במושב האחורי.

בין המושבים הקדמיים ממוקמת מעין אמבטיה לבנה ייחודית הכוללת מגש אחסון וצמד מחזיקי כוסות. הצבע הלבן המבריק משתלב נהדר עם הגימורים השחורים והמבריקים בתא הנוסעים. אמבטיית האחסון מספיק ארוכה ורחבה כדי להכיל מגוון מטלטלין כגון מפתחות, ארנק וטלפון. בין המושבים ניתן למצוא גם שקע 12V, שקע USB, ומשענת יד עם תא אחסון עמוק. תאי אחסון ומחזיקי כוסות נוספים קיימים בדלתות.

איכות החומרים וההרכבה טובים מאוד. גם הנדסת האנוש טובה מאוד ודורשת הסתגלות קצרצרה בלבד. הנדסת האנוש של הפריוס החדשה נפגמת מעט עקב מיקום פקדי חימום מושבים נחבאים אל הכלים בחלקו התחתון של הדשבורד. כדי לפנות מקום לאמבטיית האחסון הלבנה בין המושבים, שינה בורר ההילוכים את מיקומו הטבעי וכעת ניצב במיקום מעולה על הדשבורד מתחת לבקרת המיזוג. שדה הראיה מצויין לכל הכיוונים, במיוחד לפנים ולצדדים, לא מעט בזכות העיצוב החיצוני.

הפריוס החדשה מבוססת על פלטפורמת TNGA החדשה של טויוטה. רוחבה 1,760 מ"מ ובסיס הגלגלים נמתח על פני 2,700 מ"מ, ארוך מעט לעומת הדור הקודם. המרחב מלפנים טוב מאוד. המושבים נוחים באופן כללי, מצויידים בכרית תמיכה לגב התחתון המתכווננת חשמלית, אך מעט נוקשים לטעמינו וחסרים תמיכה צידית. מאחור מרווח הרגליים מצויין והמושב רחב מספיק לשלושה מבוגרים או לשני כסאות בטיחות לילדים. המושב מאחור נוח מאוד אך מרווח הראש נפגע בעקבות שיפוע הגג. מדרגת תעלת ההינע נמוכה ואינה מפריעה לרגלי הנוסע האמצעי. מאחור ישנו שקע 12V נוסף.

טויוטה פריוס החדשה - מושב אחורי מרווח ונוחטויוטה פריוס החדשה - מושב אחורי מרווח ונוח

דלת המטען נפתחת עם השמשה האחורית ויוצרת פתח הטענה גדול. שפת ההטענה לעומת זאת גבוהה וצרה. תא המטען בנפח 412 ליטרים ואינו עמוק, לכן תאלצו לסדר בחוכמה חפצים גדולים. לשימוש יומיומי של קניות וסידורים יספיק תא המטען בהחלט והוא כולל ווי תליה, תאורה וכיסוי נגלגל המסתיר את החפצים מהשמש החמה ומעיניים חטטניות. את המושב האחורי ניתן לקפל ביחס של 60/40 וליצור רצפת הטענה שטוחה.

יחידת ההנעה וחווית נסיעה

יחידת ההנעה של הפריוס החדשה מורכבת ממנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר בהספק 98 כ"ס הפועל בשילוב עם מנוע חשמלי בהספק 71 כ"ס, המייצרים יחד הספק כולל של 122 כ"ס. לפי הנתונים הבסיסיים נראה כי מדובר במערכת ההנעה של הפריוס היוצאת אך למעשה בוצעו בה הרבה שינויים ועדכונים, הן בניהול המנוע והן בתיבת ההילוכים הרציפה.

בחיים האמיתיים העסק עובד טוב מאוד. ההנעה דוממת ובתחילה פועלת הפריוס על אנרגיה חשמלית בלבד במידה והסוללות טעונות. בתחילת נסיעה מיד מורגשת תגובת הדוושה החדה המאפשרת לפריוס להתנהל בזריזות ובקלילות. הכוח זמין כמעט מיד ולמרות ההספק הצנוע לא מורגש כלל מחסור בכוח. בלחיצות דוושה אגרסיביות בעליות ובעקיפות יורגש צליל המנוע בתא הנוסעים אך רוב הזמן מרגישה הפריוס כמו מכונית חשמלית שקטה לגמרי.

טויוטה פריוס החדשה - במרבית הזמן, התחושה חשמלית ושקטהטויוטה פריוס החדשה - במרבית הזמן, התחושה חשמלית ושקטה

טויוטה פריוס החדשה מסוגלת לנוע במהירויות גבוהות ללא שימוש במנוע הבנזין אלא רק בעזרת המערכת החשמלית. שינוי מהותי זה מאפשר צריכת דלק מצויינת, ואכן במסגרת המבחן ששילב נסיעות עירוניות, בין-עירוניות ונסיעות מאומצות, רשמה הפריוס החדשה צריכת דלק ממוצעת של 18.3 ליטר לק"מ. המיאוץ מעמידה למאה קמ"ש אינו מלהיב וארך 10.9 שניות, ומיאוץ העקיפה הקלאסי מ- 80 ל- 120 קמ"ש ארך 6.6 שניות.

טויוטה פריוס החדשה מספקת חווית נסיעה נעימה מאוד. המתלים עובדים בצורה טובה בעיקר בנסיעה בין עירונית שם נוחות הנסיעה מצויינת. בשילוב בידוד רעשים יעיל נוצרת חווית נסיעה שקטה ומרגיעה. גם בעיר נוחות הנסיעה טובה אם כי פחות, ושיבושים גדולים יצליחו להוציא את הפריוס החדשה משלוותה. באופן כללי זכתה טויוטה פריוס החדשה לכיול מתלים מוצלח מאוד.

טויוטה פריוס החדשה - כיול מתלים מוצלח מאודטויוטה פריוס החדשה - כיול מתלים מוצלח מאוד

בכל דורותיה מותגה טויוטה פריוס כמכונית היברידית, וגם בדור החדש היא לא תהווה את הבחירה הראשונה או השניה של חובבי הנהיגה. למרות זאת שופרה רבות התנהגות הכביש של טויוטה פריוס החדשה לעומת הדור הקודם. הפריוס מרגישה יציבה ומגיבה היטב. המתלים מרוסנים ומיקום הסוללות החדש תרם להורדת מרכז הכובד ולתגובות משביעי רצון לשינויי כיוון חדים. ההגה, הנעים לשימוש יומיומי, מרגיש מנותק כשדוחקים בו, והבלמים המצויידים במערכת בלימה רגנרטיבית מקשים על אופי נהיגה ספורטיבי. תיבת ההילוכים מצויידת במצב כוח שמחדד את תגובת הדוושה אך לא מצאנו בו צורך. הפריוס מרגישה בבית במצב אקו הטבעי לה ושם היא גם עושה את עבודתה בצורה הטובה ביותר.

אבזור ובטיחות

טויוטה פריוס החדשה שופעת אבזור נוחות הכולל בין היתר שפע צגי מידע, תצוגה עילית, חימום מושבים, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', דיבורית בלוטות', מצלמת נסיעה לאחור, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, מפתח חכם, מראות מתקפלות חשמלית, וחישוקי סגסוגת קלה בקוטר 15 אינץ'. רשימת אבזור הבטיחות חסרה מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות כמו שהוצגו בטויוטה קורולה החדשה הזולה מהפריוס ב- 20,000 ₪. אבזור הבטיחות כולל בין היתר 7 כריות אוויר, אפשרות ניתוק כרית אוויר קדמית לנוסע, עיגוני איזופיקס, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, וכלל מערכות בקרת הבלימה והיציבות הסטנדרטיות.

טויוטה פריוס החדשה - הפריוס הטובה ביותר עד כהטויוטה פריוס החדשה - הפריוס הטובה ביותר עד כה

סיכום

טויוטה פריוס החדשה משווקת ברמת אבזור GLI ומחירה עומד על 151,900 ₪. הפריוס מאובזרת בנדיבות ומצויידת במיטב הטכנולוגיה. מחירה גבוה לעומת מחיריהן של משפחתיות אחרות, ואפילו ממחירהן של משפחתיות היברידיות כגון טויוטה אוריס, אחותה מבית. טויוטה פריוס החדשה מצויידת בעיצוב פורץ גבולות, מעורר תגובות, וקולע בול למטרת היצרן. צריכת הדלק המצויינת והשימושיות הטובה הופכים אותה לפריוס הטובה ביותר עד כה, כזו שתתאים במיוחד לשוחרי המודעות הסביבתית, ולנהגים הרושמים נסועה גבוהה.

טויוטה פריוס הייביריד 1.8 GLI אוטומט
מנוע 1.8 ליטר בנזין בשילוב מנוע חשמלי
הספק מרבי 122/5,200 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 14.5/3,600 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,540 מ"מ
רוחב כללי 1,760 מ"מ
גובה כללי 1,490 מ"מ
בסיס גלגלים 2,700 מ"מ
מיכל דלק 43 ליטרים
נפח תא מטען

412 ליטרים

משקל עצמי 1,375 ק"ג
מהירות מרבית 180 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש 10.6 שניות (יצרן)
צריכת דלק משולבת (יצרן) 27.8 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 18.3 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 2
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים
מחיר

151,900 ₪  

טויוטה פריוס 2016 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu