טויוטה קורולה 2016 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

טויוטה קורולה עברה מתיחת פנים של אמצע החיים וקיבלה עיצוב ואבזור מעודכנים וכן מערכות בטיחות מתקדמות. יצאנו לבדוק איך המשפחתית הנמכרת בישראל מתכוונת לשמור על מעמדה

תגיות: , , ,

טויוטה קורולה הינה המכונית הנמכרת ביותר בעולם בכל הזמנים, אפילו יותר מהחיפושית והגולף של פולקסווגן. גם בישראל שמרה קורולה על מעמדה וכיכבה בראש טבלת המסירות מספר פעמים לא מבוטל. טויוטה קורולה משווקת בכל העולם ומיוצרת במספר רב של מדינות, והצליחה ביובל האחרון לבסס את מעמדה כמשפחתית אמינה ופרקטית. הדור ה- 11 של טויוטה קורולה מגיע אלינו ממפעל החברה בטורקיה.

טויוטה קורולה החדשהטויוטה קורולה החדשה

טויוטה קורולה עברה מתיחת פנים שהתייחסה, על פי היצרנית, בכל מגרעות הדגם היוצא. הדגם החדש משווק בשלוש גרסאות עם אותו מנוע בנזין ותיק ואמין בנפח 1.6 ליטר. גרסת ה-GLI הידנית נמכרת בכמות מזערית ומחירה עומד על 125,900 ₪. גרסת סאן מיועדת בעיקר לציי רכב ומוצעת עם תיבת הילוכים אוטומטית במחיר 128,900 ₪. גרסת GLI האוטומטית והמאובזרת מיועדת לשוק הפרטי ומחירה עומד על 131,900 ₪. טויוטה קורולה החדשה הביאה עימה התייקרות קלה במחיר הנעה בין 1,000 ל- 2,000 ₪ בהתאם לרמת האבזור, אך בתמורה מקבלים הרוכשים אבזור מעודכן ומערכות בטיחות מתקדמות.

עיצוב ונראות

במסגרת מתיחת הפנים קיבלה טויוטה קורולה החדשה חזית מודרנית ונאה יותר המיישרת קו עם שפת העיצוב החדשה של טויוטה, ומציגה קשר משפחתי ברור לטויוטה אוונסיס ושאר דגמי המותג. יחידות התאורה הוצרו, שבכת הקירור הקדמית עודנה והפגוש הקדמי כולל כונס אוויר גדול ורחב המאכלס את צמד פנסי הערפל המעוטרים בניקל ובפלסטיקה שחורה המדמה כונסי אוויר קטנים. מבט בפרופיל טויוטה קורולה החדשה אינו חושף שינויים בולטים. מאחור הותקנו יחידות תאורה חדשות הכוללות כעת תאורת LED מלאה. רכב המבחן שלנו הגיע ברמת אבזור GLI ועטה צבע חום קפוצ'ינו מטאלי נאה. כמו כן, צוייד הרכב בתוספות כרום המקנות לקורולה מראה יוקרתי יותר.

טויוטה קורולה החדשהטויוטה קורולה החדשה

תא נוסעים ואבזור

תא הנוסעים של טויוטה קורולה החדשה יוצר רושם ראשוני אוורירי ונעים. העיקרון העיצובי של הדשבורד ותא הנוסעים נותר זהה לדגם היוצא אך מגוון חלקי פלסטיקה שחורים הוחלפו בחלקים בצבע בז'. גם המושבים מרופדים בבד באותו הצבע, רק חבל שאלו לא יראו חדשים לאורך זמן. בתא הנוסעים החדש בוצעו שינויים מורגשים. החומרים איכותיים ונעימים יותר למגע ואיכות ההרכבה מצויינת. בטויוטה מתגאים בכך שהדשבורד אינו כולל פקדים פיזיים. אנו פחות התרשמנו מעובדה זו שכן פקדי המגע סביב מסך המגע אינם נוחים לשימוש ואף מסיחים את הדעת בעת הנהיגה. פקדי השליטה מההגה שולטים על מרבית המערכות, מה שמפצה על כך במידה מסויימת, אך לדעתנו עדיף היה למקם בדשבורד בורר פיזי אחד לפחות.

טויוטה קורולה החדשהטויוטה קורולה החדשה

הדשבורד בעל קווי עיצוב אנכיים וכולל מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך מגע בגודל 7 אינץ'. מערכת Toyota Connected החדשה תגיע בקרוב לכל גרסאות הקורולה ותכלול אפשרויות קישור רחבות, אינטרנט אלחוטי, ניווט, בידור, סיוע במקרה חירום, ספר טיפולים, וספר רכב דיגיטלי. מתחת למסך ניצבת בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת ופשוטה לתפעול, ותחתיה ממוקם תא אחסון קטנטן הכולל שקע מתח V12 וחיבורי מדיה. בורר ההילוכים ובלם היד ממוקמים בצורה קונבנציונלית לחלוטין ולצידם צמד מחזיקי כוסות.

לוח המחוונים בעל שני שעונים גדולים וקריאים וביניהם מסך מידע צבעוני ברור להפליא בגודל 4.2 אינץ' המספק מידע על מצב הרכב, מחשב הדרך, המדיה, והדיבורית. פתחי המיזוג בצדדים דמויי מניפת סילון, משלימים את המראה המודרני בתא הנוסעים ומוסיפים לו תחושה ספורטיבית.

מרחב המחייה מלפנים טוב מאוד. מרווח הראש מצויין ואין כל בעיה למצוא תנוחת נהיגה טובה. המושבים כאמור עוטים בד מהודר בצבע בז' והם נעימים למגע אך חשוב מכך, נוחים לאורך זמן. גם מאחור המרווח מצויין ושלושה מבוגרים יכולים לשבת בנוחות מספקת וליהנות ממרווח רגליים נדיב, שכן מדרגת תעלת ההינע נמוכה מאוד. רק היעדר פתחי מיזוג אחוריים מעיבים על חווית הנסיעה במושב האחורי. טויוטה קורולה הציגה תמיד מימדים נדיבים ביחס למתחרות בקבוצתה ואכן המרווח הנדיב מאחור הוא תוצאה של בסיס גלגלים באורך 2,700 מ"מ. תא המטען בעל נפח אחסון מכובד של 452 ליטרים ויכול לאכלס מטען רב ומגוון. אם יש צורך בהובלת חפצים ארוכים, ניתן לקפל את שורת המושבים האחורית ולקבל רצפת הטענה כמעט שטוחה. גובה שפת ההטענה, מפתח תא המטען ועומקו, נוחים מאוד ומקלים על סידור הציוד בתא המטען.

טויוטה קורולה החדשהטויוטה קורולה החדשה

טויוטה קורולה ברמת אבזור GLI כבר אינה אפרורית כפי שהייתה ואת זה מקפיד היבואן לציין בקמפיין הפרסום הנרחב תחת הסלוגן Cool Corolla. היא מצויידת בבקרת שיוט עם מגביל מהירות, התנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, שקעי מתח 12V, מערכת Toyota Connected עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', דיבורית בלוטות', חיבורי USB ו- AUX, מצלמת נסיעה לאחור, הגה מחופה עור, חיישני גשם ותאורה, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, מראות חיצוניות מתקפלות חשמלית, פנסי ערפל, חישוקי סגסוגת בקוטר 16 אינץ', ושמשות אחוריות כהות.

טויוטה קורולה החדשה קיבלה ממשרד התחבורה ציון בטיחות של 7.5 נקודות, הגבוה ביותר בקבוצת המשפחתיות סדאן העממיות. כמו כן, קיבלה הקורולה ציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות במבחני Euro NCAP. אבזור הבטיחות כולל את חבילת טויוטה סייפטי-סנס המגיעה כסטנדרט בכל רמות האבזור וכוללת התראות קרבה לרכב מלפנים, סיוע בבלימה, בלימה אוטונומית, מעבר אוטומטי בין אור דרך לאור מעבר, זיהוי תמרורים, והתראה על סטיה מנתיב. בנוסף מצויידת הקורולה בשבע כריות אוויר, עיגוני איזופיקס, וחיישני לחץ אוויר בצמיגים.

יחידת ההנעה וחווית הנסיעה

טויוטה קורולה החדשה מצויידת ביחידת הנעה זהה לחלוטין לקורולה הקודמת: מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 132 כ"ס ב- 6,400 סל"ד ומומנט מירבי של 16.3 קג"מ ב- 4,400 סל"ד המשודך לתיבת הילוכים רציפה בעלת 7 יחסי העברה מתוכנתים. יחידת ההנעה של הקורולה אינה המודרנית ביותר בשוק אם כי אינה מיושנת. בטויוטה עדיין לא ששים להקטין את נפחי המנועים ולציידם במגדשי טורבו. הקורולה מצליחה לשמור על צריכת דלק טובה יותר מזו של המתחרות הקוריאניות ולכך מתווספים אלמנטים שהישראלים מאוד אוהבים - פשטות ואמינות עם מינימום כאבי ראש. על פי נתוני היצרן עומדת צריכת הדלק הממוצעת על 17.9 ק"מ לליטר, אם כי בפועל לאורך המבחן מדדנו צריכת דלק ממוצעת של 11.8 ק"מ לליטר. מיאוץ מעמידה למאה קמ"ש ארך 11.3 שניות, קרוב מאוד ל- 11.1 שניות שמציין היצרן.

טויוטה קורולה החדשהטויוטה קורולה החדשה

טויוטה קורולה החדשה אינה המשפחתית החזקה ביותר בישראל אך 132 הסוסים שמתחת למכסה המנוע עושים את עבודתם נאמנה. ההתנעה שקטה ותגובת הדוושה מיידית. הקורולה זריזה ונעימה הן בעיר והן בשיוט בין עירוני. שדה הראייה טוב לכל הכיוונים והתמרון עם הקורולה קל מאוד. במרבית מצבי הנהיגה שומרת תיבת ההילוכים על מספיק כוח זמין ופועלת בצורה חלקה. ההשהייה בזינוק המאפיינת תיבות רציפות כמעט ואינה קיימת, אך בעומסים גדולים היא אוהבת לשמור על סל"ד גבוה שמלווה ברעשי מנוע ניכרים החודרים לתא הנוסעים. בטויוטה קורולה קיים מצב ספורט המחדד מעט את תגובת המצערת ותו לא.

טויוטה קורולה החדשה הינה מכונית משפחתית שעושה את עבודתה נאמנה, ועל מנת לשמור על כך שיפרו במסגרת מתיחת הפנים את בידוד הרעשים. תא הנוסעים אכן שקט ונעים לשהייה, ורק בנהיגה מאומצת חודרים רעשי המנוע לתא הנוסעים. רעשי הרוח והכביש נשארים מחוץ לתא הנוסעים כמעט בכל זמן. בדגם החדש גם המתלים זכו לטיפול וכויילו להיות רכים מאוד, מה שתורם לגיהוץ מוצלח של מפגעי הכביש. טויוטה קורולה החדשה אינה מכונית ספורטיבית וגם אינה מתיימרת להיות כזו. כיול המתלים הרך מחדד נקודה זו. משקלו של ההגה טוב ואחיזת הכביש טובה גם היא. הקורולה החדשה לא פונה לחובבי הנהיגה אך מספקת ביצועים נאותים ותחושת ביטחון רבה.

טויוטה קורולה החדשהטויוטה קורולה החדשה

סיכום

טויוטה קורולה החדשה היא גלגול משופר ומגובש של הקורולה הקודמת בה טופלו מרבית המגרעות. הקורולה מקבלת נקודות זכות הודות למערכות בטיחות מתקדמות, תא נוסעים מרווח, אבזור נדיב, ומערכת מולטימדיה מוצלחת. עוד מציגה הקורולה צריכת דלק טובה וביצועים נאותים שלא יביישו אף מכונית משפחתית. טויוטה קורולה החדשה אמנם השתכללה אך אינה המשפחתית האיכותית והטכנולוגית ביותר בשוק. עם זאת, בשקלול נתונים נוספים כגון אמינות, עלות אחזקה, סחירות ושמירת ערך, טויוטה קורולה החדשה היא מכונית משפחתית מומלצת ומשתלמת.

טויוטה קורולה 1.6 GLI אוטומט
מנוע בנזין 4 צילינדרים 1,598 סמ"ק
הספק מרבי 132/6,400 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 16.3/4,400 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,620 מ"מ
רוחב כללי 1,775 מ"מ
גובה כללי 1,465 מ"מ
בסיס גלגלים 2,700 מ"מ
מיכל דלק 55 ליטרים
נפח תא מטען

452 ליטרים

משקל עצמי 1,205 ק"ג
מהירות מרבית 190 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 11.1 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 17.9 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 11.8 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 4
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים
מחיר

131,900 ₪

טויוטה קורולה 2016 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu