וידאו: מרצדס E קלאס החדשה במבחן דרכים

מרצדס E קלאס לוקחת אותנו אל העתיד בו לא נצטרך לנהוג במכונית והנסיעה תהפוך לאוטונומית

תגיות: , , , , מרצדס E סדאן הייבריד -2025, מרצדס E220d

יצרנית הפרימיום הגרמנית מציבה סטנדרטים מאוד גבוהים כהרגלה ואלו באים לידי ביטוי בדור החדש של מרצדס E קלאס, המוצבת בין מרצדס C קלאס המשפחתית לספינת הדגל מרצדס S קלאס. מרצדס E קלאס החדשה היא המכונית הטכנולוגית ביותר של היצרנית. כל החידושים אשר פותחו במהלך השנים האחרונות נכללו במכונית הסלון החדשה והם יגיעו בקרוב לשאר דגמי החברה. למבחן שלנו התייצבה גרסת הדיזל E220d עם חבילת עיצוב AMG ומחירה עומד על 535,000 ₪.

סרטון מבחן דרכים מרצדס E קלאס

מראה חיצוני

מרצדס E קלאס החדשה מושכת מבטים רבים מצידם של העוברים והשבים, בעיקר כשהיא מגיעה בצבע שחור עם סמל גדול במרכז הגריל, חישוקי 19 אינץ' ופגושי AMG בולטים כמו בגרסת המבחן שלנו. הגריל גדול ומרשים וכולל סמל מותג ענק אשר יקדם נהדר כל הגעה שלכם. מערכת התאורה הראשית החכמה Multibeam מורכבת מ- 84 נורות LED המסוגלות להאיר כגוף אחד ולהתאים את אלומת האור לתנאי הדרך כדי להשיג ראות מקסימלית מבלי לסנוור נהגים אחרים ומבלי שתדאגו לכך. את מרצדס E קלאס החדשה ניתן לקבל עם חישוקי 17, 18 או 19 אינץ' בהתאם לרמת האבזור, ובמגוון של 12 צבעי מרכב עשירים. הפרופיל ויחידות התאורה המרשימות מאחור משלימות את ההופעה היוקרתית.

מרצדס E קלאסמרצדס E קלאס

עיצוב פנימי

כאשר מתיישבים במרצדס E קלאס החדשה מרגישים את האיכות והיוקרה מכל עבר ובכל פרט קטן. החל ממתגי מתכת, דרך חיפויי עור מעל לוח המחוונים, ועד גימורי עץ אמיתי לאורכן של הקונסולה המרכזית והדלתות. עוד מוסיפים לתחושה גימורי כרום סביב פתחי המיזוג והלחצנים השונים, משטחי פלסטיק איכותיים, הגה מחופה עור, ספי דלתות מוארים עם כיתוב מרצדס-בנץ, וחלון גג גדול.

מושבי העור תוכננו ועוצבו במיוחד עבור מרצדס E קלאס ואותם לא ניתן לקבל בשום דגם אחר של מרצדס נכון לעכשיו. המושבים הקדמיים כוללים חימום, מתכוונים חשמלית וקל מאוד למצוא תנוחת נהיגה טובה. השליטה על המושבים נעשית בעזרת פקדים על דפנות הדלתות של הנהג והנוסע. כמו כן, ניתן לכוון את אורכו של בסיס המושב אך לא באמצעות כרית נשלפת כמקובל אלא באמצעות ריקליינר קטן וחשמלי. כל תאי האחסון ברכב נפתחים ונסגרים בצורה עדינה ואיכותית, כמו שאמור להיות ברכב סלון יוקרתי.

מרצדס E קלאסמרצדס E קלאס

הישיבה במושבים האחוריים מרגישה אצילית ומלכותית ויש הרבה מקום לרגליים ולראש. כמו כן, קיימת משענת יד מרכזית נשלפת ובה שני מחזיקי כוסות ותא אחסון. הנוסעים ייהנו מפתחי מיזוג אוויר אחוריים, ובתוספת תשלום ניתן לקבל בקרת אקלים אחורית נפרדת. פרט עיצובי חשוב במרצדס E קלאס היא תאורת האווירה הנמתחת לאורך הסלון הגדול, מהקונסולה המרכזית עד הדלתות האחוריות. ניתן לבחור מבין 64 גוונים שונים ונועזים לטעמו של הנהג ולמצב רוחו.

אבזור

כיאה למכונית סלון יוקרתית, מאובזרת מרצדס E קלאס החדשה בשלל מערכות נוחות ובטיחות מתקדמות ומתוחכמות. בולטים במיוחד הם שני מסכים איכותיים בגודל 12.3 אינץ'. הראשון מחליף את לוח המחוונים האנלוגי המוכר וניתן לבחור עבורו שלושה עיצובים שונים: קלאסי, ספורטיבי או טכנולוגי. על גבי מסך זה מוצג מידע חיוני לנהג הכולל בין היתר את מהירות הנסיעה, צריכת הדלק, ומספר הק"מ שעבר הרכב מתחילת הנסיעה. המסך השני מציג את מערכת הבידור והתקשורת המתקדמת הכוללת גם 12 רמקולים איכותיים מבית בורמסטר. מערכת הבידור נשלטת מיחידת פיקוד מרכזית המשדרת יוקרה אין סופית ומשלבת גלגלת ומשטח מגע. המערכת נשלטת גם מגלגל ההגה שכולל אף הוא משטחי מגע קטנים המאפשרים מעבר בין אפשרויות שונות ללא לחיצה אלא בהזזה קלה של האצבע. המערכת כוללת חיבורי USB ו- AUX ותומכת בקישוריות בלוטות' וממשקי Apple CarPlay ו- Android Auto. דרך המסך המרכזי שולטים גם במצבי הנהיגה, בתאורת האווירה ובשלל מערכות הבטיחות המתקדמות בהן מצויידת מרצדס E קלאס החדשה.

מרצדס E קלאסמרצדס E קלאס

ידית ההילוכים דורשת זמן הסתגלות היות וממוקמת מימין להגה, במקום בו בדרך כלל נמצאת ידית הפעלת המגבים. בלם החניה חשמלי ולמעשה אין צורך להפעילו ידנית מפני שהרכב מבצע זאת אוטומטית. כאשר מעבירים להילוך נסיעה D ניתן ללחוץ על דוושת התאוצה והבלם משתחרר אוטומטית, וכאשר מעבירים למצב חניה P הרכב מפעיל את בלם החניה באופן אוטומטי. משמאל להגה מספר ידיות. הראשונה שולטת במגבים ובאיתות. הידית השניה שולטת על מערכת הנהיגה האוטונומית - תזוזה מעלה להגדרת מהירות מרבית ותזוזה כלפי הנהג להפעלת הנהיגה האוטונומית. הידית השלישית קצרה יותר וממוקמת עמוק יותר, ואחראית על כיוונון חשמלי של ההגה. מערכת עצור וסע ניתנת לביטול לאחר הנעת הרכב, ומערכת Auto Hold מאפשרת עמידה ברמזור מבלי לחיצה על דוושת הבלם. אם לא סגרתם היטב את הדלתות, אין צורך לפתוח ולסגור שוב. מערכת הוואקום תשאב את הדלת פנימה ותסגור אותה באופן הרמטי.

חיישני קרבה מזהירים על עצמים קרובים מסביב הרכב. מערכת מצלמות היקפיות מאפשרת תצוגת תמונת על של הרכב על גבי המסך המרכזי, העוזרת בתמרון במקומות צרים. מרצדס E קלאס החדשה מצויידת במערכת נהיגה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית המאפשרת לנהג להסיר את הידיים מגלגל ההגה ואת הרגל מדוושת ההאצה. המערכת האקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה עובדת בצורה טובה ומבצעת היגוי איכותי בנתיב בו היא נמצאת. המערכת מחזירה את הרכב למסלול במקרה של סטיה מנתיב, ומרעידה את ההגה כאשר מתבצעת סטיה מכוונת או מעבר נתיב ללא איתות. נתקלנו במצבים בהם היה קשה למערכת לשמור על הנתיב בעיקולים והיא התריעה וביקשה מהנהג תמיכה ידנית בנהיגה. אמנם מתבקש ליטוש נוסף למערכות הבטיחות האקטיביות אך מדובר בהתקדמות נוספת ומשמעותית לעבר מכונית אוטונומית לחלוטין.

מרצדס E קלאסמרצדס E קלאס

מרצדס E קלאס החדשה מצויידת גם במערכת בלימת חירום אוטונומית הפועלת עד 250 קמ"ש ומאטה או עוצרת את הרכב עצירה מלאה כדי להימנע מתאונה. בפקק תנועה ניתן להפעיל מצב נהיגה אוטונומי ולנסות ליהנות מהשהייה בפקק. המכונית תבצע את העבודה בעצמה, היא תאיץ ותעצור כשצריך. כמו כן ישנן מערכות להתרעה על אי שמירת מרחק, התרעה על עייפות הנהג, מערכת חניה אוטומטית, ומערכת PRE-SAFE Sound ייחודית המפעילה צליל מיוחד לפני התנגשות הגורם להתכווצות שרירים באוזניים ומפחיתה את הנזק לשמיעה הנגרם מעוצמת רעש הפגיעה בזמן תאונה.

יחידת הנעה וחווית נסיעה

מרצדס E קלאס החדשה מוצעת בישראל עם מנוע בנזין אחד ושני מנועי דיזל. גרסת E220d שנבחנה אצלנו, מצויידת במנוע טורבו דיזל 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים המפיק 194 כ"ס ב- 3,800 סל"ד ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ ב- 1,600 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 9 הילוכים אוטומטית חדשה של מרצדס הנקראת 9G tronic ולמערכת הנעה אחורית. מרצדס היא בין יצרניות הרכב הבודדות המפתחות את תיבות ההילוכים באופן עצמאי ולא עושה שימוש בתיבות של יצרנים אחרים כגון ZF. התיבה החדשה פועלת מצוין ומעבירה את ההילוכים בצורה נכונה ומדויקת מבלי שנבחין בכך ותורמת משמעותית לשיפור צריכת הדלק.

מרצדס E קלאסמרצדס E קלאס

היצרנית מצהירה על צריכת דלק ממוצעת העומדת על 23 ק"מ לליטר. במבחן שלנו שכלל בעיקר נסיעה בכבישים בין עירוניים נמדדה צריכת דלק ממוצעת של 21 ק"מ לליטר, נתון מרשים מאד למכונית בגודל כזה. מנוע הדיזל בגרסת E220d מרגיש חזק ומספק תאוצות ביניים זריזות. המנוע שקט מאוד וכמעט אינו נשמע, אך פעולתו מורגשת בעמידת הרכב. ללא ספק מדובר באחד ממנועי הדיזל השקטים והיעילים ביותר בשוק היום.

מרצדס E קלאסמרצדס E קלאס

מערכת המתלים סופגת את מהמורות הכביש ומרסנת את המרכב בצורה טובה. ההגה טוב אך רך מדי ומנותק לגמרי מהגלגלים הקדמיים. במצב ספורט מתקשחים מעט ההגה והבולמים האדפטיביים לטובת הקטנת זוויות הגלגול ושיפור האחיזה, אך לא טוב מספיק כדי ממש ליהנות מנהיגה. בהתחשב במידות המכונית הנדיבות, קל לתמרן עם ה- E קלאס בעיר אבל יותר מהנה לשייט איתה בכבישים המהירים אליהם היא נועדה, וליהנות מנסיעה איכותית ומשלל מערכות נוחות ובטיחות שיש לה להציע. בידוד הרעשים מוצלח אך נשמעים רעשי רוח מכיוון חלונות הרכב בדלתות האחוריות.

מרצדס E קלאסמרצדס E קלאס

סיכום

מרצדס E קלאס החדשה היא מכונית סלון מפנקת, נעימה ומתקדמת הקובעת את הרף בסגמנט. העיצוב החיצוני יכול להיות קלאסי או ספורטיבי, איך שתבחרו, ותא הנוסעים מדהים ביופיו. מנוע הדיזל בגרסת E220d מציע ביצועים טובים וצריכת דלק מצויינת. רשימת האבזור ארוכה ועשירה, ושלל מערכות העזר והבטיחות מעלות אותה לרמה אחת מעל המתחרות. עם תג מחיר התחלתי של 465,000 ₪ היא אחת המתחרות המובילות בקטגוריה ובהחלט כדאי לקחת אותה לנסיעת מבחן.

מרצדס E220d AMG אוטומטית
מנוע טורבו דיזל 2.0 ליטרים
הספק מרבי 194/3,800 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 40.8/1,600 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 9 הילוכים
יחידת הנעה אחורית
אורך כללי 4,923 מ"מ
רוחב כללי 1,852 מ"מ
גובה כללי 1,468 מ"מ
בסיס גלגלים 2,939 מ"מ
מיכל דלק 50 ליטרים
נפח תא מטען

540 ליטרים

משקל עצמי 1,680 ק"ג
מהירות מרבית 240 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 7.3 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 23.2-25.6 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 21 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 4
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2016)
מחיר

535,000 ₪

מרצדס E קלאס 2016 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

סיטרואן C3 איירקרוס 2025 במבחן דרכים...

סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...

אלדר מנורי27 נובמבר 2025

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu