מה דעתכם על טויוטה יאריס ספורטיבית עם 205 כ"ס, דיפרנציאל מוגבל החלקה מסוג טורסן, ושלדה מחוזקת?
טויוטה עוברת תהליך מבורך לניעור התדמית האפרורית שדבקה בה בשנים האחרונות לאחר שהפסיקה לייצר מכוניות נחשקות ומעניינות. היא עושה זאת עם השקת דגמים מעוצבים כגון טויוטה C-HR שפונה ללב ולא להגיון, פיתוח של מכונית ספורט טהורה שתיכנס לנעליה הענקיות של טויוטה סופרה, וחזרה לתחרויות ראלי. בנוסף חשפה היצרנית לאחרונה את טויוטה יאריס GRMN - גרסת הביצועים המעניינת של הסופר מיני המוכרת.
טויוטה יאריס GRMN
GRMN מייצג את ראשי התיבות של Gazoo Racing Masters of Nürburgring, כאשר Gazoo היא חטיבת המירוצים של טויוטה ו- Nürburgring הוא מסלול המירוצים המפורסם בגרמניה. שמה של היאריס החמה לא מתגלגל טוב על הלשון, אבל המכונית תתגלגל כנראה טוב מאוד על הכביש. על הכוח אמון מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר המצוייד במגדש-על ומפיק 205 כ"ס העוברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת 6 הילוכים ידנית, ודיפרנציאל מוגבל החלקה מכני מסוג טורסן. נתוני הביצועים טרם פורסמו אך טויוטה הצהירה כי היאריס תהיה הזריזה בסגמנט, מה שמרמז על תאוצה מאפס למאה קמ"ש תוך 6 שניות לכל היותר.
טויוטה יאריס GRMN
טויוטה יאריס GRMN מבוססת על מרכב שלוש דלתות ומציעה עיצוב ספורטיבי הכולל ספויילר אחורי גדול בצבע שחור מבריק, חישוקי BBS שחורים בקוטר 17 אינץ', קאליפרים לבנים עם לוגו חטיבת המירוצים, יציאת מפלט במרכז הדיפיוזר האחורי, וצביעה ייחודית בהשראת טויוטה יאריס WRC - דגם הראלי של החברה. בתא הנוסעים של טויוטה יאריס GRMN ניתן למצוא הגה ספורט מוקטן שהושאל מטויוטה GT86, מושבי ספורט תומכים, ודוושות אלומיניום להשלמת האווירה.
טויוטה יאריס GRMN
כדי לשפר את יעילות העברת הכוח לאספלט והתנהגות הכביש, חיזקה טויוטה את השלדה במספר מקומות. המתלים כויילו במסלול הנורבורגרינג כמובן, וצויידו במוט מייצב קדמי גדול ובבולמים שפותחו עם חברת Sachs הגרמנית.
השיווק באירופה יחל בתחילת שנת 2018. טרם ידוע אם הדגם יגיע גם לישראל, אך ניתן להניח כי ייבוא סדיר של היאריס החמה תלוי בביקוש מצד הלקוחות ובתג המחיר שיוצמד לה.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.