פולקסווגן טיגואן במבחן דרכים

פולקסווגן טיגואן התייצב אצלנו למבחן דרכים עם מנוע חזק 2.0 TSI והנעה כפולה. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק את תוספת המחיר

תגיות: , , ,

הדור הראשון של פולקסווגן טיגואן נחת בארץ בסערה עם מסע פרסום פרובוקטיבי שהציג אותו כאח הקטן והחתיך של פולקסווגן טוארג. הביקוש בישראל ומסביב לגלובס היה גדול ונפתחו רשימות המתנה ארוכות. בחלוף הזמן הועם זוהרו של הטיגואן עם הגעת מתחרים חדשים במחירים אטרקטיביים.

פולקסווגן טיגואן
יתרונות איכות נסיעה, מרווח פנימי, ניחוח פרימיום
חסרונות עיצוב חיצוני מופנם, מחיר גבוה

פולקסווגן טיגואןפולקסווגן טיגואן

הדגם החדש גדול מהדגם היוצא, ומציג עיצוב חדש לחלוטין. לראשונה הוצג הדגם בתערוכת פרנקפורט 2015 והוא מבוסס על שלדת MQB המודולארית של קונצרן פולקסווגן. יצאנו למבחן דרכים עם גרסת הקצה של הטיגואן בישראל ברמת אבזור קומפורטליין החמושה במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים ובהנעה כפולה.

עיצוב ונוחות

פולקסווגן טיגואן נאה ומעוצב בקווים רבועים וסולידיים, אך לא משתתף בתחרות על תואר הג'יפון הכי חתיך בעיר. בחזית גריל רחב שמחובר בקצוות לצמד פנסים רבועים וגדולים. בתחתית הפגוש פנסי ערפל ואלמנטים דמויי כונסי אוויר, ועל מכסה המנוע בליטות אורך מעוצבות. מהצד בולטים חישוקים נאים, חיפוי פלסטיק שחור מעל בתי הגלגלים, עיטורי כרום סביב החלונות ובתחתית הדלתות, וקו מותניים מגולף המכיל את ידיות הדלתות ומשתלב עם הפנסים האחוריים. גם מאחור העיצוב תכליתי עם ספויילר קטן, שמשה אחורית גדולה, פנסים נאים, ופגוש אחורי עם שילוב פלסטיקה שחורה לטובת המראה הקשוח.

עיצובו של הטיגואן משווה לו מראה גדול ומסיבי על אף מידות ממוצעות בקטגוריה. אורכו 4,486 מ"מ, רוחבו 1,839 מ"מ, גובהו 1,622 מ"מ, ובסיס הגלגלים נמתח לכדי 2,677 מ"מ.

פולקסווגן טיגואןפולקסווגן טיגואן

תא הנוסעים של הטיגואן מעוצב בסגנון פולקסווגני קלאסי, ומול הנהג פרוס דשבורד שטוח עשוי חומר נעים ואיכותי. דרך ההגה ניתן להבחין בלוח המחוונים הדיגיטאלי. במרכז הקונסולה המרכזית מסך מגע בגודל 8 אינץ' וסביבו מספר לחצנים לניווט נוח בין התפריטים. במפלס התחתון שוכנת בקרת האקלים המפוצלת ובתחתית תא פתוח המכיל גם את חיבורי המדיה והחשמל. סביב ידית ההילוכים כפתור ההתנעה, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, לחצן להפעלת חיישני ומצלמות החניה, לחצן לנטרול מערכת Start&Stop, ובורר מצבי הנהיגה. למרות האיכות הגבוהה והאבזור העשיר מרגיש תא הנוסעים מעט אפרורי בעקבות בחירה בבדי ריפוד כהים. חבל שהיבואן לא מציע גווני ריפוד בהירים לבחירת הרוכשים.

פולקסווגן טיגואןפולקסווגן טיגואן

תנוחת הישיבה בטיגואן גבוהה ושולטת. מושב הנהג בעל טווח כוונון רחב הכולל כיוונון חשמלי לתמיכה בגב התחתון, ובאופן חריג בטווח המחירים של הטיגואן, גם עיסוי לנהג שהדעות לגבי יעילותו היו חלוקות בין הבוחנים. ברמת הגימור קומפורטליין זוכים המושבים המצוינים לריפוד בד בשילוב אלקנטרה נעים מאוד למגע. גם המושב האחורי זכה לביקורת חיובית עם בסיס רחב התומך היטב בירכיים, וסף חלונות נמוך המאפשר לכולם להביט החוצה בנוחות. לשימוש הנוסעים מאחור מגשים המתקפלים אל גב המושבים הקדמיים, ופתחי מיזוג עם שליטה נפרדת בטמפרטורה. זווית משענת הגב במושב האחורי בעלת שני מצבים. תא המטען של הטיגואן מרשים במיוחד. עם נפח של 615 ליטרים ושפת הטענה נמוכה, הוא גדול, שימושי, ונוח להטענה.

תפעול המערכות בתא הנוסעים של הטיגואן יעשה בצורה כמעט עיוורת עבור מי שנהג ברכב של קונצרן פולקסווגן בעשור האחרון. אלה שפחות מכירים, יתמצאו במהרה בזכות הנדסת אנוש מצוינת. ממושב הנהג מתקבלת תחושה של נהיגה ברכב גדול. מכסה המנוע נמתח הרחק לפנים אך הראות החוצה טובה בזכות החלונות הגדולים. באזורים צפופים יעמוד לעזרתכם מערך מצלמות וחיישנים היקפי המספק מבט ממעוף הציפור, וממספר זוויות נוספות המסייעות בתמרונים.

נוחות הנסיעה בפולקסווגן טיגואן טובה מאוד והוא משכך מפגעי סלילה באופן מרשים בכל טווחי המהירות. הצמיגים בחתך 55, גבוהים ביחס לאופנה המקובלת בימינו ותורמים גם הם לנוחות הנסיעה. שיבושים יורגשו בתא הנוסעים רק במעבר על רצף מהמורות או בכבישים גליים במיוחד. בידוד הרעשים מרשים אף הוא והדממה נשמרת עד למהירות של 120 קמ"ש, מעליה נשמעים רעשי רוח בעיקר מכיוון קורות A. גם בשבילים נהנה הטיגואן מנוחות נסיעה טובה המשתפרת עם העלייה במהירות.

פולקסווגן טיגואןפולקסווגן טיגואן

ביצועים

פולקסווגן טיגואן התייצב למבחן הדרכים שלנו בגרסה הבכירה אשר מעניקה לרוכשים מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק של 180 כ"ס הזמינים החל מ- 3,940 סל"ד, ומומנט של 32.6 קג"מ הזמינים כבר ב- 1,700 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בת 7 הילוכים. גרסה זו מגיעה כסטנדרט עם הנעה כפולה 4Moition. המפרט מספר על תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 7.7 שניות, ומהירות מרבית של 208 קמ"ש.

נתוני הביצועים מרשימים על הנייר אך בפועל הטיגואן לא מרגיש כמו רכב חזק במיוחד. מבט נוסף במפרט מגלה נתון משקל עצמי של 1,794 ק"ג וייתכן ששם נעוצה הבעיה. בסך הכל הביצועים טובים והתאוצה חלקה ולינארית ללא פרצי כוח המאפיינים מנועי טורבו. נהגים ממהרים יוכלו להסיט את בורר ההילוכים למצב S ולקבל קצב עדיף בזכות משיכת הילוכים.

פולקסווגן טיגואןפולקסווגן טיגואן

בכבישים מפותלים נוסך הטיגואן ביטחון רב בנהג אך מבהיר לו שתקיפת פיתולים היא לא התחום החזק שלו. העברות המשקל מורגשות וכך גם הרכינה לצדדים בפניות. כשנגמר האספלט ירדנו לשביל בחשש קל מהפגושים העדינים, ובתמרונים צפופים הסתייענו במערך המצלמות. נוחות הנסיעה הייתה טובה וגם כשנדרש הטיגואן להתמודד עם חולות, בוץ או הצלבות קלות הוא הצליח להתקדם. בשטח יגיע הטיגואן רחוק יותר מרכב פרטי או ג'יפון עם הנעה קדמית, אבל שטח טכני, אתגרי עבירות ותיקול מעלות נותרים מחוץ לתחום.

צריכת דלק

צריכת הדלק הממוצעת של פולקסווגן טיגואן 2.0 TSI עומדת על 13.5 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן. בקטעי שיוט רגועים הראה מחשב הדרך צריכה המתקרבת ל- 14 ק"מ לליטר. בסיום המבחן צריכת הדלק הממוצעת שמדדנו עמדה על 9.3 ק"מ לליטר. נתוני צריכת הדלק מלמדים כי את חוקי הפיזיקה קשה להביס, ולא ניתן לצפות לצריכת דלק נמוכה מרכב כבד בעל הנעה כפולה.

פולקסווגן טיגואןפולקסווגן טיגואן

עלויות אחזקה

פולקסווגן טיגואן מגיע עם אחריות יצרן מלאה לשנתיים ללא הגבלת קילומטרים, ולשנה שלישית או עד 100 אלף קילומטרים. טיפולים יש לבצע אחת לשנה או בכל 15,000 קילומטרים, המוקדם מבין השניים. עלות הטיפול הראשון במוסכי הרשת של היבואן עומדת על 755 ₪, עלות הטיפול השני 1,582 ₪, עלות הטיפול השלישי 1,200 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 2,420 ₪. מחירו של הפנס הקדמי עומד על 1,740 ₪, מחיר פנס אחורי 1,755 ₪, ומחיר מראת צד קומפלט עומד על 2,173 ₪. מחירי הטיפולים ממוצעים, ואילו מחירי החלפים מפתיעים לטובה, במיוחד בהתחשב בתדמית של רכבים תוצרת גרמניה הנתפסים בישראל כיקרים לאחזקה.

פולקסווגן טיגואןפולקסווגן טיגואן

בטיחות

ארגון EuroNcap ביצע לפולקסווגן טיגואן מבחני ריסוק בשנת 2016. הטיגואן זכה לציון מלא של חמישה כוכבים. ציון הגנה על מבוגרים 96%, ציון הגנה על ילדים 84%, ציון הגנה על הולכי רגל 72%, וציון על אבזור בטיחות 68%. למבחן ניגש הטיגואן עם אבזור הבטיחות הסטנדרטי בשוק האירופאי הכולל מכסה מנוע אקטיבי, בלימה אוטונומית הכוללת זיהוי הולכי רגל, ומערכת לשמירה על נתיב הנסיעה שחסרה במפרט הישראלי. אבזור הבטיחות בישראל ברמת אבזור טרנדליין כולל בין היתר מערכת לבלימת הרכב לאחר תאונה, מערכת לזיהוי עייפות הנהג, ותאורת סיוע בפניה. ברמת אבזור קומפורטליין מתווספות מערכת סיוע לחניה עם מצלמות 360 מעלות, בקרת שיוט אדפטיבית, ובלימה אוטונומית בנסיעה לאחור.

פולקסווגן טיגואןפולקסווגן טיגואן

תמורה למחיר

פולקסווגן טיגואן מוצע בישראל במחיר של החל מ- 164,900 ₪, תמורתם תוכלו לרכוש אותו עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטר בהספק 150 כ"ס וברמת אבזור טרנדליין. המפרט כולל מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ' עם תאימות ל- Android Auto ו- Apple Car Play, מצלמת רוורס, תא כפפות מקורר, מראות מתקפלות חשמלית, תאורת לד אחורית, וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ'. רמת אבזור קומפורטליין עם אותו המנוע מוצעת במחיר 189,900 ₪ ומוסיפה לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת לכניסה והנעה ללא מפתח, מערכת סיוע לחניה הכוללת מצלמות 360 מעלות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים מקוריים, מושבים קדמיים מחוממים בריפוד בד משולב אלקנטרה, עיסוי במושב הנהג, שמשות אחוריות כהות, תאורת לד מלאה מלפנים, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'. פולקסווגן טיגואן עם מנוע 2.0 ליטרים ברמת אבזור קומפורטליין שעלותו 209,900 ₪, מציע מערכת לבחירת פרופיל נהיגה עם אפשרות לבחירת מספר מצבים לכביש או לשטח.

פולקסווגן טיגואןפולקסווגן טיגואן

פולקסווגן טיגואן הוא כל מה שציפינו מרכב פנאי שטח מבית פולקסווגן. הוא נוח, מרווח ושימושי מאוד, ובעל מנוע חזק עם ביצועים טובים. מהצד השני עומד עיצובו המופנם והשקט של הטיגואן, במיוחד ברמת אבזור טרנדליין, אשר עלול לעמוד לו לרועץ בקטגוריה בה המראה החיצוני מהווה מרכיב חשוב מאוד.

רכב המבחן עם מנוע 2.0 והנעה כפולה מוצע במחיר גבוה המעמיד את התמורה למחיר בסימן שאלה. לטעמנו גרסת 1.4 ליטר ברמת אבזור קומפורטליין אטרקטיבית יותר שכן רמת האבזור הגבוהה נשמרת וגם הביצועים לא נפגעים משמעותית בזכות משקל נמוך יותר בשל הויתור על ההנעה הכפולה.

פולקסווגן טיגואן 2.0 TSI קומפורטליין
מנוע טורבו בנזין 2.0 ליטרים
הספק מרבי משולב 180/4,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 32.6/1,700 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים
יחידת הנעה כפולה
אורך כללי 4,486 מ"מ
רוחב כללי 1,893 מ"מ
גובה כללי 1,644 מ"מ
בסיס גלגלים 2,677 מ"מ
מיכל דלק 60 ליטרים
נפח תא מטען

615 ליטרים

משקל עצמי 1,749 ק"ג
מהירות מרבית 208 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 7.7 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 13.5 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 9.3 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 14 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2016)
מחיר

209,900 ₪

פולקסווגן טיגואן 2017 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu