מיצובישי אאוטלנדר PHEV במבחן דרכים - ירוק בשטח

מיצובישי אאוטלנדר PHEV מתיימר לשלב את הטוב שבכל העולמות - חיסכון ויעילות לצד יכולת שטח וביצועים טובים. יצאנו לבדוק כיצד הנוסחה המיוחדת הזו מתורגמת בכביש ובשטח

תגיות: , , ,

מיצובישי אאוטלנדר PHEV הינה גרסה היברידית נטענת (פלאג אין הייבריד) לרכב הפנאי שטח המצליח של היצרנית. משמעות הדבר היא שיחידת ההנעה כוללת מנוע בנזין בשילוב שני מנועים חשמליים, מלפנים ומאחור, המונעים ע"י סוללה הניתנת לטעינה גם משקע תלת פאזי ביתי. טעינת הסוללה במלואה אורכת כ- 7 שעות או במחצית הזמן באמצעות תחנת טעינה ייעודית. כאשר הסוללה טעונה במלואה, ניתן לנסוע באמצעות אנרגיית החשמל בלבד עד למהירות 120 קמ"ש ולטווח של 30 ק"מ לערך. בגרסה זו מהווה הדגם כרטיס כניסה לסגמנט חדש של רכבי פנאי שטח נטענים.

מיצובישי אאוטלנדר PHEV
יתרונות   צריכת דלק, בידוד רעשים, נוחות נסיעה
חסרונות   גמלוני, תא נוסעים מיושן

מיצובישי אאוטלנדר PHEVמיצובישי אאוטלנדר PHEV

עיצוב ונוחות

גילו של האאוטלנדר כבר ניכר על פניו. לא מדובר ברכב שטח אופנתי ומצודד, וסביר להניח שמי שיבחר בו, לא יבסס את בחירתו על שיקולים אסתטיים או אופנתיים. אמנם מתיחת הפנים האחרונה שעבר אכן הוסיפה חן ושיפרה את המראה, אך עדיין מדובר בעיצוב חסר השראה, בעל קווים רבועים. לא תמצאו כאן בתי גלגלים תפוחים או זוויות נועזות, אלא פרופיל רבוע ומשמים עם חישוקי 18 אינץ' רבי חישורים שמעט מצילים את המצב. מאחור נמשך אותו קו עיצובי עם דלת אחורית רבועה בה משולבים גופי התאורה שעוצבו מחדש במתיחת הפנים כדי להוסיף מעט אור (תרתי משמע) לאפלה העיצובית. מבט אל חזית האאוטלנדר חושף את הצד היפה שלו בזכות גופי תאורה מלוכסנים הכוללים תאורת LED ומתמזגים אל תוך שני פסי כרום הגולשים מטה אל פנסי הערפל.

מיצובישי אאוטלנדר PHEVמיצובישי אאוטלנדר PHEV

כניסה לתא הנוסעים מחזירה אותנו אל חוסר ההשראה העיצובית. בגרסת ה- PHEV נקבל ריפודי עור איכותיים ופאנלים דמויי עץ המקנים מעט תחושה יוקרתית, אך פרט לאלו, עיצוב הפנים מיושן ואינו מזמין או מרשים. איכות החומרים טובה בחלקו העליון של הדשבורד אך מקו פתחי המיזוג ומטה נמצא חומרי דיפון זולים יותר. בולט לרעה הפלסטיק שמסביב לידיות הדלתות - לא מהסוג שציפינו למצוא ברכב שמחירו 210,000 ₪. איכות ההרכבה מוצקה ומשאירה רושם חסון. במהלך נסיעת המבחן לא נרשמו מיני קרקושים או חריקות מדיפון הפנים וגם המרווחים בין החיבורים צרים והדוקים.

עיצוב הפנים, מיושן ככל שיהיה, מאורגן ומסודר היטב ולא מצאנו כאן טעויות בתחום הנדסת האנוש. פתחי המיזוג והמתגים במיקום מוצלח וקל להתמצא בתפעול המערכות השונות. במרכז הקונסולה מסך מגע בגודל 7 אינץ' המציג את מערכת הקונקטד קאר השולטת על מגוון פונקציות ביניהן אפליקציית ניווט Waze, רדיו אינטרנטי, קישוריות בלוטות', ומצלמת רוורס. המערכת קלה לתפעול, אינטואיטיבית, מהירה ומוקרנת היטב על גבי המסך. שמחנו למצוא פקדים פיזיים לצד המסך, בעזרתם ניתן לעבור למסך הבית או למסך קודם בלחיצה עיוורת. עוצמת השמע ממערכת הקול מרשימה כמו גם איכות הצליל הבוקע מששת הרמקולים המותקנים ברכב.

מיצובישי אאוטלנדר PHEVמיצובישי אאוטלנדר PHEV

מיצובישי אאוטלנדר PHEV מוצע עם חמישה מושבים בלבד ללא אופציה לשבעה מושבים כמו בגרסאות האחרות. מרחב הפנים מעולה לכל הנוסעים. יש המון מרווח ראש, מרווח הכתפיים טוב, וגם גבהי קומה ירגישו בנוח במושב האחורי. הנוסע במרכז המושב האחורי יחוש צפיפות מסויימת בדומה לדגמים אחרים בסגמנט. המושבים עטויי העור נוחים ומקנים תחושה כורסתית ונעימה בשיוט, ואינם מעייפים גם בנסיעה ארוכה. המושבים אמנם חסרי תמיכה צידית, אך כפי שיסופר בהמשך, לא לנהיגה ספורטיבית נועד האאוטלנדר PHEV מלכתחילה.

מושב הנהג חשמלי ומציע טווח רחב של כיוונונים המקלים על מציאת תנוחת נהיגה גבוהה ושולטת. הכניסה והיציאה מהרכב מתבצעות בנוחות ולא מצריכות התכופפות או תרגילי גמישות. כאן העיצוב הרבוע ונטול הזוויות מחזיר דיבידנדים ומקנה פשטות ונוחות. גם נוסעי המושב האחורי נהנים מתנוחת ישיבה גבוהה והם יוכלו להשקיף על הנוף מבעד לשמשות הכהות אך לא ייהנו מפתחי מיזוג משלהם.

בתא הנוסעים מפוזרים מגוון תאי אחסון ביניהם תא עמוק ומדופן הנמצא מתחת למשענת היד שבין המושבים הקדמיים. בתחתית הקונסולה נפתח ברכות מכסה החושף מחזיק כוסות שיכול להפוך לתא אחסון נוסף. פרט לאלו ניתן למצוא תא כפפות עמוק ותאים בדלתות הרכב. תא המטען בנפח 463 ליטרים ומציע שפת הטענה שטוחה עם מפתח ברוחב 1.0 מטר. קיפול המושב האחורי מגדיל את נפח תא המטען לכדי 1,602 ליטרים.

מיצובישי אאוטלנדר PHEVמיצובישי אאוטלנדר PHEV

מכסה המנוע נמתח הרחק לפנים ומקנה תחושה של נסיעה ברכב שטח של ממש. בתמרוני חניה במעברים צרים ובחניונים, קשה לראות היכן מסתיים החרטום ושם מרגיש האאוטלנדר מגושם ומסורבל. בידוד הרעשים המוצלח מחריש את רעשי הרוח והכביש ויחד עם המנועים החשמליים מתקבלת נסיעה נעימה ושקטה. תורמים לכך גם המתלים המכויילים לרכות וסופגים מהמורות ושברים באופן יעיל ומרוסן. כניסה מהירה לשקע או חריץ רוחבי תנענע מעט את המרכב, אך הבולמים מצליחים תמיד לרסן את הטלטולים גם אם מדי פעם נשמעים מהם רעשים. אותה רכות חושפת את נקודת התורפה של מיצובישי אאוטלנדר PHEV.

מערכת ההינע המתקדמת מביאה את משקלו הכולל לכדי 1,860 ק"ג ובשילוב עם רכות המתלים נוצרות זוויות גלגול משמעותיות בכניסה מהירה לפניה חדה או בעיקולים, ומיד מורידות את החשק לנהיגה דינמית למי שההנעה הכפולה העלתה ציפיות לנהיגת ראלי. כל עוד יתנהל הנהג בצורה מנהלתית ולא ינסה לאתגר את מגבלות האחיזה, יוכל ליהנות משיוט סופר שקט וספיגה טובה של גלים ושברים. מיצובישי אאוטלנדר PHEV הוא קרוזר מעולה והפעלת מערכת בקרת השיוט האדפטיבית בכביש המהיר מנתקת את הנהג ממעשה הנהיגה עד כמה שניתן.

מיצובישי אאוטלנדר PHEVמיצובישי אאוטלנדר PHEV

ביצועים

יחידת ההנעה ההיברידית כוללת מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים המפיק 121 כ"ס ומומנט של 19.4 קג"מ. בשילוב שני מנועים חשמליים בהספק 82 כ"ס כל אחד, המותקנים על כל אחד מהסרנים ויוצרים הנעה כפולה, עומד ההספק המשולב על 203 כ"ס ומאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 11.0 שניות ומהירות מרבית של 170 קמ"ש. סוללת ליתיום-יון בקיבולת 12 קוט"ש מותקנת לאורך המרכב ואותה ניתן להטעין גם באמצעות שקע תלת פאזי ביתי כאמור.

מיצובישי אאוטלנדר PHEVמיצובישי אאוטלנדר PHEV

תחילת הנסיעה במיצובישי אאוטלנדר PHEV מרגישה משונה. התנעתו בלחיצת כפתור מאירה נורת READY בלוח המחוונים וזו האינדיקציה היחידה לכך שהרכב מוכן לנסיעה. שילוב למצב DRIVE בידית ההילוכים הקטנטנה ושחרור דוושת הבלם מתחילים להניע את הרכב באנרגיית החשמל בלבד. התחושה מזכירה רכב היברידי רגיל, אך כשעולה המהירות, היכן שבכל רכב היברידי מנוע הבנזין נכנס לפעולה, ה- PHEV ממשיך לנוע בכוח החשמל בלבד באופן חרישי לחלוטין. התאוצה מהמקום לא מרשימה אך תאוצות הביניים, צבירת המהירות, והשקט בה היא נעשית, מקנים תחושה ייחודית של עוצמה שקטה והרבה מומנט זמין מאפס סל"ד - תכונה השמורה רק למנועים חשמליים. המעבר בין נסיעה חשמלית בלבד לנסיעה משולבת חשמל ובנזין מתבצעת בצורה חלקה. אמנם התעוררות מנוע הבנזין וכניסתו לפעולה נשמעת ומוחשית, אך זו משתלבת בהאצת הרכב באופן טבעי.

לחיצה על מתג EV מאפשרת נסיעה על חשמל בלבד ומציעה פתרון מעולה לנסיעה מהבית לעבודה, שאינה עולה על 25 ק"מ ואינה שופעת בפקקים או בתנועה איטית. אז מנוע הבנזין אינו נכנס כלל לפעולה והחיסכון בדלק יהיה מוחשי למי שידאג להטעין את הסוללה בכל פעם טרם הנסיעה. מצב SAVE מניע את הרכב באמצעות מנוע הבנזין ושומר את אנרגיית הסוללה לשעת פקודה. כך מי שנוסע בדרך מהירה וארוכה אל העיר, יוכל לשמור את האנרגיה האגורה בסוללה לשימוש בנסיעה עירונית. בניגוד למכוניות היברידיות רגילות, באאוטלנדר PHEV קיים מצב CHARGE באמצעותו ניתן ליזום טעינה של הסוללה ע"י שימוש במנוע הבנזין כגנרטור. כך ניתן להאריך את טווח הנסיעה באמצעות חשמל על חשבון זמן עבודה של מנוע הבנזין.

מיצובישי אאוטלנדר PHEVמיצובישי אאוטלנדר PHEV

המנועים החשמליים מותקנים ישירות על צירי ההנעה ומנוע הבנזין משתלב רק בזמן נסיעה. עובדה זו תורמת לנסיעה חלקה מכיוון שאין קפיצות בין הילוכים או קטיעת רצף התנופה בזחילה בפקקים. בנוסף מנצלת המערכת את האנרגיה הקינטית של התאוטה לצורך טעינת הסוללה. משוטי ההילוכים מאחורי ההגה מקנים לנהג 5 רמות עוצמה לבלימה בעזרת המנועים החשמלים, באמצעותם ניתן להאט את הרכב ולייתר כמעט את השימוש בבלמים תוך כדי טעינת הסוללה באנרגיה חינמית.

הנהג מקבל מלוח המחוונים אינפורמציה על מערכת ההנעה, הסוללה ומצבי הנהיגה. את מד הסל"ד מחליף מד אנרגיה המסמן לנהג את עוצמת הטעינה המתקבלת ביחס ישיר לעוצמת התאוטה, את רמת השימוש במנוע החשמלי, ואת רמת השימוש בשילוב מנוע הבנזין. מערכת ההנעה הכפולה מדמה נעילת דיפרנציאל מרכזי ע"י חלוקת כוח שווה בין שני המנועים החשמליים המשגרים את הכוח לסרן האחורי והקדמי. הבלמים מייצרים כושר תאוטה טוב ומצליחים לבלום את המסה הכבדה, אך תחושתם מוזרה ודורשת הסתגלות עקב קישורם למנגנון טעינת הסוללה. הם מרגישים מלאכותיים, ונראה שאפילו מערכת בקרת השיוט האדפטיבית המרבה להאט באמצעותם, מתקשה לעשות זאת באופן ליניארי.

מיצובישי אאוטלנדר PHEVמיצובישי אאוטלנדר PHEV

צריכת דלק

צריכת הדלק ברכב נטען היא עניין מורכב. כל עוד הסוללה טעונה והנהג אינו מאיץ בחוזקה או עובר את המהירות המותרת, צריכת הדלק אפסית מכיוון שנעשה שימוש באנרגייה חשמלית בלבד. לאחר כ- 30 ק"מ בערך, הרכב נכנס למצב היברידי בו נמדדה צריכת דלק של 19.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת, נתון מצויין לרכב פנאי שטח במשקל 1,860 ק"ג. לכן, נהג שיקפיד להטעין את הסוללה כ- 5 שעות בכל יום ורוב נסיעותיו הן בין הבית לעבודה, יצטרך לתדלק לעיתים רחוקות. נסיעות ארוכות ללא אפשרות טעינה או נסיעות בנהיגה מאומצת המצריכה התערבות נכבדת של מנוע הבנזין, ישנו לחלוטין את נתוני צריכת הדלק.

אל תצפו להגיע לנתון צריכת הדלק המשוקלל הרשמי העומד על 1.7 ליטר ל- 100 ק"מ (58.8 ק"מ לליטר) עם סוללה טעונה במלואה. דרגת זיהום האוויר היא ברמה 2 מתוך 15 בזכות האופציה לטעינה חשמלית, מה שמקנה גם מיסוי מופחת.

מיצובישי אאוטלנדר PHEVמיצובישי אאוטלנדר PHEV

עלויות אחזקה

אאוטלנדר PHEV משווק עם 3 שנות אחריות או 100,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. על רכיבי המערכת החשמלית ניתנות 5 שנות אחריות ועל הסוללה 8 שנות אחריות. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 20,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 961 ₪, עלות הטיפול השני 1,803 ₪, עלות הטיפול השלישי 1,465 ₪ סך שלושת הטיפולים הראשונים עומד על 4,229 ₪ וכולל מע"מ. מחירי הטיפולים סבירים בהחלט ביחס למקובל בפלח שוק זה, ומורידים את החשש לעלויות תחזוקה גבוהות עקב מערכת ההנעה המורכבת.

עלויות הביטוח הן 1,543 ₪ לביטוח חובה ו- 6,019 ₪ לביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 עם היעדר תביעות ושלילות רשיון. מחיר פנס קדמי עומד על 9,592 ₪, מחיר פנס אחורי 3,064 ₪, ומחיר מראת צד קומפלט עומד על 2,818 ₪. מחיר סוללה למערכת היברידית עומד על 43,413 ₪, אך כאמור, על הסוללה ניתנת אחריות של 8 שנים. עלויות החלפים הם ברף העליון ומעט יקרים ביחס למקובל בסגמנט.

מיצובישי אאוטלנדר PHEVמיצובישי אאוטלנדר PHEV

בטיחות

במבחן הריסוק של ארגון Euro NCAP שבוצע בשנת 2013 לדגם שלפני מתיחת הפנים, זכה מיצובישי אאוטלנדר PHEV לציון מרבי של 5 כוכבים עם מערכות הבטיחות המגיעות אלינו. האבזור הבטיחותי הוא ברמה 7 מתוך 8 וכולל בין היתר מערכת התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת למניעת האצה פתאומית, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, מערכת לשליטה אוטומטית על אורות גבוהים, ו- 7 כריות אוויר.

מיצובישי אאוטלנדר PHEVמיצובישי אאוטלנדר PHEV

תמורה למחיר

מיצובישי אאוטלנדר PHEV הוא רכב הפנאי שטח היחיד בטווח מחיר זה המציע אופציה של טעינה חשמלית משקע ביתי ויש לכך מחיר לא זול העומד על 209,900 ₪ בעבור רכב המבחן ברמת אבזור לוקצ'ורי הבכירה. גרסת המבחן כוללת בין היתר ריפודי עור, חלון גג חשמלי, חיישני גשם ותאורה, בלם חניה חשמלי, ומפתח חכם לכניסה והתנעה ללא מפתח.

מיצובישי אאוטלנדר PHEVמיצובישי אאוטלנדר PHEV

מעצם היותו רכב נטען, פונה מיצובישי אאוטלנדר PHEV לבעלי בתים פרטיים או חניות פרטיות שבאפשרותם להטעין את הרכב, אחרת מתפספסת החוויה והיתרונות שבו. מיצובישי אאוטלנדר PHEV הוא רכב פנאי בעיצוב מיושן, עם סביבת נהג שאינה מחניפה לבעליה, יכולת דינמית גמלונית, וביצועים די פושרים. עם זאת מציע מיצובישי אאוטלנדר PHEV חוויית נסיעה שקטה ומעודנת, יכולת טובה בנסיעה בשבילים ואף מעט מעבר, אבזור נדיב, חיסכון בדלק, ותדמית ירוקה.

לאלו מכם המחפשים רכב פנאי נטול פוזה, מרווח ופרקטי, ומעדיפים נסיעה רגועה ושלווה על פני נהיגה דינמית, כדאי לשקול ברצינות את האופציה המיוחדת מבית מיצובישי. רק וודאו לפני כן שניתן להתקין שקע טעינה בחניה המיועדת.

מיצובישי אאוטלנדר PHEV לוקצ'ורי
מנוע הייבריד בנזין 1,998 סמ"ק
הספק מרבי משולב 203/4,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 19.4/4,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אין
יחידת הנעה כפולה, מנוע חשמלי לכל סרן
אורך כללי 4,695 מ"מ
רוחב כללי 1,800 מ"מ
גובה כללי 1,710 מ"מ
בסיס גלגלים 2,670 מ"מ
מיכל דלק 45 ליטרים
נפח תא מטען

463/1,602 ליטרים

משקל עצמי 1,860 ק"ג
מהירות מרבית 170 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 11 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 58.8 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 19.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 2 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2013)
מחיר

209,900 ₪

מיצובישי אאוטלנדר PHEV 2017 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

3 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 3

    כתבה מפורטת מקצועית ומובנת

    • אריה10/09/20

  • 2

    מיצובישי phev בבית משותף

    • ז.ל.17/10/18

    גם בבית משותף בעל חניות מסומנות ניתן להתקין שקע ליד החניה עם מונה קוט"ש, ולהגיע להסדר תשלום עם ועד הבית

  • 1

    מיציבושי אאוטלנדר מבחן דרך / אלדר מנורי

    • ששי20/07/17

    סוף סוף כתבה אוביקטיבית,מיקצועית ומקיפה ! אהבתי...👍

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

סיטרואן C3 איירקרוס 2025 במבחן דרכים...

סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...

אלדר מנורי27 נובמבר 2025

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu