בזמנים בהן משפחתיות רבות מתהדרות בהספקים שלא היו מביישים הוט האצ' מלפני עשור, מצאנו לנכון לרכז את נתוני זמני ההאצה 0-100 קמ"ש של הבולטות בתחום.
לדור רביעי של גולף GTI, אשר יוצר בין השנים 1998-2004 היה מנוע טורבו בנזין בנפח 1.8 ליטרים בהספק 150 כ"ס אשר סיפק לגולף החמה תאוצה של 8.5 שניות במיאוץ הקלאסי 0-100 קמ"ש עם תיבת הילוכים ידנית. לגולף הסטנדרטית באותם שנים היו רק 100 כ"ס שסיפקו נתון תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 12.9 שניות ארוכות. בזמנים ההם נחשבה הגולף GTI לבעלת נתונים מרשימים, אשר הקנו לה מקום מכובד בצמרת מכוניות ההוט האצ'. נזכיר כי לגולף GTI המודרנית מנוע בהספק 230 כ"ס ונתון תאוצה 0-100 תוך 6.5 שניות.
השנים חלפו, תקנות זיהום האוויר וצרכי השוק הכתיבו ליצרנים צורך למציאת פתרון זול ויעיל להגדיל את הספק המנוע ובהתאם גם את הביצועים ביחס לדרישת השוק, ולצד כל אלו להפחית את כמות פליטת המזהמים וצריכת הדלק, מבלי לייקר את עלויות הייצור באופן ניכר, וכנראה תוך ייקור מחיר הרכב ללקוח הקצה. הפתרון כפי שכבר ניחשתם הוא הוספת מגדש טורבו למנוע מוקטן נפח. הוספת מגדש טורבו הוא פתרון זול ביחס להגדלת נפח המנוע ולבטח ביחס להוספת צלינדרים. המגדש מייעל בעשרות אחוזים את תפוקת המנוע וביצועיו מבלי להגביר באופן ניכר את צריכת הדלק ופליטת המזהמים. כך יוצא שבמדינת ישראל 2017 נמכרות משפחתיות עממיות עם הספק וביצועים שלא היה מביישים הוט האצ' מלפני 15 שנים. אנו רוצים לספר לאילו מכוניות משפחתיות עד 140,000 ₪ יש את נתון התאוצה הטוב ביותר על פי הצהרת היצרן.
מקום חמישי - פולקסווגן גולף טרנדליין 1.4
פולקסווגן גולף
במקום החמישי ניצבת המשפחתית הפופולרית באירופה, כאן בגרסת 125 כ"ס של מנוע הטורבו בנזין בנפח 1.4 ליטרים, המופיע בדגמים שונים של הקונצרן ובגרסאות הספק שונות. מחירה של פולקסווגן גולף ברמת אבזור טרנדליין הוא 132,000 ₪, המנוע בגולף משודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים DSG בת 7 מהירויות ומספק נתון תאוצה 0-100 תוך 9.1 שניות.
מקום רביעי - מאזדה 3 2.0 ואופל אסטרה
מאזדה 3
את המקום הרביעי חולקות שתי משפחתיות המגיעות אליו בדרך שונה. מאזדה 3 מסרבת להיכנע לטרנד הטורבו ולמעשה היא היחידה ברשימה הנושמת חמצן באופן טבעי. בנוסף לכך, היא מתהדרת בנתון ההספק הגבוהה מכולם העומד על 165 כ"ס. מאזדה 3 ברמת גימור קומפורט תעלה לכם 132,000 ₪. יחידת ההנעה במאזדה 3 כוללת מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בת 6 מהירויות ומספק נתון תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 8.9 שניות. גם אופל אסטרה מתהדרת בנתון תאוצה דומה, ובגרסת אינג'וי תעלה לכם 132,000 ₪. אופל אסטרה עושה זאת באמצעות מנוע טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטרים בהספק 150 כ"ס המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בת 6 מהירויות.
אופל אסטרה
מקום שלישי - סקודה אוקטביה
סקודה אוקטביה
במקום השלישי והמכובד ברשימה ניצבת מלכת המוניות - סקודה אוקטביה, כאן עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטרים בהספק 150 כ"ס המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים DSG בת 7 הילוכים. ברמת גימור אמבישן עולה סקודה אוקטביה 134,000 ₪ ומאיצה 0-100 קמ"ש תוך 8.2 שניות.
מקום שני - סיאט לאון
סיאט לאון
המשפחתית המעוצבת של היצרן הספרדי חמושה באותה יחידת הנעה של סקודה אוקטביה, אך בזכות משקל עצמי נמוך בכ- 81 ק"ג, מצליחה לקצץ שתי עשיריות שניה בזמן התאוצה למאה קמ"ש ועוצרת את הסטופר ב- 8 שניות עגולות. סיאט לאון 1.4 ברמת גימור סטייל נמכרת בישראל במחיר של 124,000 ₪.
מקום ראשון - שברולט קרוז
שברולט קרוז
מלכת התאוצות, המשפחתית שתיקח אתכם הכי מהר מ- 0 ל- 100 קמ"ש ברמזור היא שברולט קרוז, שברמת גימור LT נמכרת במחיר של 130,000 ₪. לשברולט קרוז מנוע טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטרים בהספק 153 כ"ס המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בת 6 הילוכים המספקים לקרוז נתון תאוצה מרשים 0-100 קמ"ש תוך 7.7 שניות, ומקנים לה את כתר מלכת הרמזורים.

תפריט נגישות








ומה עם סיטרואן C4 פיקאסו 5 מושבים?
(ראשית, לא כתבתם אחרת, אז אני מניח שכל הנתונים הם לפי הנתונים הרשמיים של היצרנים). ל- C4 פיקאסו יש מנוע 1600 טורבו, בעל 165 כ״ס (לא פחות מהמאזדה), והתאוצה שלו היא 0-100 קמ״ש תוך 8.4 שניות.
שברולט קרוז עושה 7.7 למאה?????
יש לי סקודה אוקטביה 2017 1.4 טורבו ועשיתי בדיקה עם חבר שיש לו סיאט לאון 2017 1.4 טורבו והיתי איתו ביחד מאפס עד מאה עשרים זה לא נכון שהלאון עושה יותר מאוקטביה אולי ביחד, הטורבו של הלאון נכנס מאוחר מאוד בערך ב30 קמ"ש באוקטביה מ20 קמ"ש ולגבי השברולט ממש לא נכון במציאות האוטו עושה 9.1 למאה בפעם הבאה אם אפשר להביא נתונים מהשטח ולא מהיצרן
לפי הספר או בדקתם?
עשיתם בדיקה שכל הרכבים מאיצים לפי הנתון?
הונדה סיוויק 1.5 טורבו 8.2 שניות
זה מה שמדדו בכתבה שלא באתר הזה, מתבקש שתעדכנו .