לנד רובר דיסקברי גרר רכבת כביש במשקל 110 טון במסגרת הפגנת יכולת גרירה
במסגרת ניסוי גרירה שערכה לנד רובר באוסטרליה, הצליח הדיסקברי לגרור רכבת כביש (משאית עם 7 קרונות) באורך 100 מטרים ובמשקל כולל של 110 טון לאורך 16 ק"מ. מדובר בלנד רובר דיסקברי סטנדרטי מדגם Td6 המצוייד במנוע טורבו דיזל בנפח 3.0 ליטרים המפיק 258 כ"ס ומומנט של 61.2 קג"מ, המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ולמערכת הנעה כפולה. נציין כי יכולת הגרירה הפורמלית עומדת על 3.5 טון.
לנד רובר דיסקברי גורר רכבת כביש במשקל 110 טון
הניסוי בוצע בכביש האאוטבק האוסטרלי בשל היותו היחיד בו מותרת נסיעה של משאית עם למעלה מ- 4 קרונות באורך כולל של עד 53.5 מטרים. לצורך הניסוי קיבלה לנד רובר אישור מיוחד לגרירת 7 קרונות באורך 100 מטרים הכוללים מערכת בלמים הידראולית. נהג המבחן, ג'ון בילאטו, התרשם רבות מהעברת ההילוכים החלקה ומתפקוד הרכב בניסוי הגרירה. ניסוי זה מפגין את יכולת הגרירה המרשימה של הדיסקברי אשר בדור הקודם גרר 3 קרונות מעל נהר הריין.
סרטון לנד רובר דיסקברי גורר רכבת כביש במשקל 110 טון
קונין ספוטיטווד, מהנדס המוצר של לנד רובר, מוסיף כי יכולת הגרירה הייתה מאז ומתמיד חלק מה- DNA של הדיסקברי והמשקל של הקרונות הנגררים מספר רק מחצית מהסיפור המלא. ההתנגדות שיוצרים כל כך הרבה סרנים מתגלגלים היא עצומה, והדיסקברי התמודד איתה בצורה מופתית ואף הגיע למהירות של 44 קמ"ש לאורך מסלול בן 16 ק"מ.
לנד רובר דיסקברי משופע בטכנולגיות סיוע לגרירה ביניהן מערכת עזר בנסיעה לאחור עם נגרר ולקראת חיבור לנגרר, בדיקת תקינות גופי התאורה בנגרר ללא צורך ביציאה מהרכב, הגבהה והנמכה של המרכב להתאמת גובה הנגרר לוו הגרירה, הצגת נתונים אודות העומס המוטל על וו הגרירה, ומערכת יציבות לנגרר.
לנד רובר דיסקברי מוצע כעת גם עם מנוע טורבו בנזין בהספק 300 כ"ס המפיק 40.8 קג"מ ומשמש את דגמי יגואר. מנוע זה מתאפיין ביעילות גבוהה תודות לשימוש במיסבים קרמיים להפחתת החיכוך. מערכת ההנעה החדשה מספקת יכולת דינמית משופרת הודות לבולמי אוויר אדפטיביים, בלמים בקוטר 20 אינץ' וחישוקים בקוטר 21 אינץ'. לנד רובר מציגה בנוסף טכנולוגיית תצוגה תלת מימדית ברזולוציה גבוהה על גבי מסך מגע בגודל 10 אינץ', קישוריות 4G ו- WiFi עם חיבור ל- 8 התקנים ניידים, ותצוגה עילית מדור חדש המספקת תצוגה בצבע מלא המשתקפת על השמשה הקדמית ומקרינה נתונים אודות ההנעה הכפולה ומערכת הניווט.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.