נחשפו פרטים מלאים אודות אינפיניטי QX50 החדש, הרכב הראשון בעולם בעל מנוע טורבו עם יחס דחיסה משתנה
אינפיניטי QX50 החדש מבוסס על פלטפורמת הקרוסאובר אינפיניטי EX35 שהוצג עוד בשנת 2008, ומחליף את פלטפורמת הנעה קדמית או כפולה. לדגם בסיס גלגלים באורך 2,755 מ"מ ומרחב פנימי גדול מהדגם המוחלף תודות לתוספת 100 מ"מ לרוחב ו- 120 מ"מ לגובה. המושב האחורי ניתן להזזה על גבי מסילה לטובת הגדלת תא המטען שנפחו עומד על 895-1,048 ליטרים בהתאם למיקום המושב האחורי ו- 1,699 ליטרים עם קיפול המושב האחורי. על פי היצרנית, מדובר בנתון הטוב בסגמנט אשר הושג בין היתר בזכות ויתור על גלגל חלופי והתקנת צמיגי אל תקר.
אינפיניטי QX50
גולת הכותרת באינפיניטי QX50 הינה המנוע החדש והראשון בעולם בעל טכנולוגיית יחס דחיסה משתנה. למנוע יכולת להאריך ולקצר את מהלך הבוכנה בצילינדר ב- 12 מ"מ באמצעות מערכת מנופים בגל הארכובה ובכך לשנות את יחס הדחיסה בצילינדר בטווחים שבין 1:8 ל- 1:14 לטובת ביצועים או חיסכון בהתאמה. את המנוע המשוכלל פיתחה החברה במשך שני עשורים ובמהלכם בחנה מעל 200 אבי טיפוס. התוצאה היא מנוע בנזין VC-Turbo בנפח 2.0 ליטרים המפיק 268 כ"ס ומומנט של 38 קג"מ ומשודך לתיבת הילוכים רציפה מסוג CVT. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 6.3 שניות וצריכת הדלק הממוצעת חסכונית בכ- 30% מהדור הקודם.
אינפיניטי QX50
אינפיניטי טוענת לפעולה חלקה ורהוטה של המנוע, המבטלת את הצורך בגל איזון, אך למרות זאת הותקנה תושבת מנוע אקטיבית המייצרת תנודות נוגדות לאלו של המנוע במטרה לצמצם את הרעש והוויברציות למינימום. מערכת השמע מבית BOSE כוללת גם היא מערכת ליצירת תדרים נגדיים לביטול רעשים בתא הנוסעים.
אינפיניטי QX50
תא הנוסעים כולל מושבים עטויי עור, פאנלים מעץ מייפל, וזוג מסכי מגע במרכז הקונסולה המהווים מרכז שליטה ותצוגה לכל מערכות הרכב, ביניהן גם נתון יחס הדחיסה המשתנה. מערכת ההיגוי האלחוטית החדשנית של אינפיניטי מוצעת כאופציה ב- QX50, כאשר הסטנדרט כולל מערכת היגוי אלקטרו-מכנית. בנוסף מוצעת מערכת ProPILOT Assist הכוללת בין היתר מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה, ובקרת שיוט אדפטיבית עם בלימה אוטונומית.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.