מרצדס GLE 500e במבחן

מרצדס מוסיפה גרסה היברידית נטענת PHEV למבחר גרסאות ה- GLE עם יותר סוסים תחת מכסה המנוע, צריכת דלק חסכונית ומחיר אטרקטיבי. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו של הענק ההיברידי

תגיות: , , , ,

בשנת 1997, לפני כ- 20 שנים, הייתה זו מרצדס שניערה את סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות הייתה מרצדס חלוצה בתחום, בימים בהם רכבי שטח לא היו נראים בכבישי היבשת הקלאסית. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור השוק האמריקאי חובב רכבי ה-SUV , ונתן מענה לפלח שוק חדש - רכב שטח עם סמל סטטוס. חרף הביקורות על איכות נמוכה ובעיות אמינות, הציבור הצביע ברגליים ומרצדס ML זכה להצלחה.

מרצדס GLE 500e
יתרונות   מתלים אדפטיביים, איכות תא נוסעים, מרווח פנימי, נוחות נסיעה, יכולת שטח
חסרונות   משקל כבד, עיצוב שמרני

המתחרות לא נשארו אדישות ומהר מאוד הציגה ב.מ.וו את ה- X5. כמה שנים מאוחר יותר הציגה פורשה את הקאיין, אאודי את ה- Q7, והשאר כבר היסטוריה. כיום אין יצרן יוקרה שלא מחזיק רכב פנאי שטח בארסנל הדגמים, לרבות מותגי ספורט יוקרתיים כגון מזארטי, בנטלי ולמבורגיני שבעבר החשיבו הדבר כחילול הקודש ממש. בעדכון שמות הדגמים האחרון במרצדס בשנת 2015, קיבלו כל רכבי הפנאי שטח את הקידומת GL אליה נוספת אות שלישית המייצגת את המודל עליו מבוסס הדגם (מרצדס GLA מבוסס על A Class, מרצדס GLC על C Class וכן הלאה). באותו עדכון קיבל מרצדס ML את שמו החדש GLE. במרוצת השנים הספיקה מרצדס להציג ל- GLE גרסת קופה נאה, אח גדול בשם מרצדס GLS, ואחים קטנים - מרצדס GLA ומרצדס GLC. מרצדס דואגת לשמור על הרלוונטיות של ה- GLE בעזרת גרסה היברידית נטענת, ואנחנו יצאנו לבדוק מה היא מציעה.

מרצדס GLE 500eמרצדס GLE 500e

עיצוב ונוחות

רכב השטח הגדול של היצרנית הגרמנית מיועד בראש ובראשונה לשוק האמריקאי, כמו קודמו, וככזה הוא מציע מידות מכובדות לצד עיצוב מנצנץ אך שמרני. המרכב מתהדר בקווים אלגנטיים ופרופורציות רבועות המקנות למרצדס GLE הופעת פנאי שטח חסונה. החרטום בולט ומרשים עם גריל עצום מידות במרכזו מתנוסס בגאווה סמל הכוכב, ומצדדיו שני סורגי כרום בוהקים. גופי התאורה גם הם בעלי ממדים מכובדים ונראים מעולה בזכות תאורת לד מלאה עם חתימת לד רבועה. את הופעת החזית משלים מכסה מנוע ארוך עליו שוכנים שני פתחי אוורור מרשימים. מהצד בולט ממד הגובה, המתנשא מעל רוב רכבי הפנאי שטח הנפוצים על כבישי הארץ. מאחור קווי המרכב שמרניים ומזוויות מסוימות נראה ה- GLE כמו מיניוואן ופחות כמו רכב שטח. בסך הכל ההופעה מרשימה, לא מעט בזכות הממדים והמיתוג הנכון, אם כי לא תמצאו כאן עיצוב מתוחכם ופורץ דרך. את זה השאירו במרצדס לגרסת ה- GLE coupe.

מרצדס GLE 500eמרצדס GLE 500e

תא הנוסעים גם הוא מעוצב בצורה שמרנית אך רמת האיכות והפאר מפצות על כך, ובענק. המרווח מעולה בכל המימדים ובכל חמשת המושבים. עם בסיס גלגלים של 2,915 מ"מ ורוחב של 1,930 מ"מ לא ניתן לצפות לפחות מכך, והאפשרות להסיע 3 נוסעים במושב האחורי בנוחות, היא פריבילגיה שלא ניתן למצוא ברוב המכוניות. העיצוב הקלאסי מתגלה כנוח לשימוש. לוח המחוונים נאה מאוד ומכיל מסך תצוגה יעיל המקרין מידע אודות מערכות הבטיחות האקטיביות, מערכת הבידור, ומערכות נוספות. במרכז הקונסולה מזדקר המסך המרכזי בגודל 8 אינץ'. איכות התצוגה בו מהטובות שבנמצא, גם בתנאי תאורה מאתגרים בשמש ישירה, הגרפיקה נעימה והממשק נוח. השליטה בכל פונקציות המערכת מתבצעת באמצעות לחצן גלילה איכותי הממוקם בין המושבים הקדמיים.

מרצדס GLE 500eמרצדס GLE 500e

במרכז הקונסולה שוכנים פקדים לשליטה על מערכת בקרת האקלים, ובולטים לרעה מתגי כוונון הטמפרטורה המיושנים. פתחי המיזוג ממוקמים בגובה נכון מבחינת הנדסת אנוש ויעילות פיזור האוויר בתא. בורר ההילוכים שוכן מאחורי ההגה בצד ימין ומסגיר את אופיו הגרמני של ה- GLE. מצדו השני של ההגה מנוף השליטה במערכת בקרת השיוט האדפטיבית. גלגל ההגה מחופה עור ובעל 4 חישורים. במקומות בהם אוחזות ידי הנהג מרופד חישוק ההגה במרקם ספוגי ורך המזכיר מחבט טניס.

מרצדס GLE 500eמרצדס GLE 500e

מעבר לכך, איכות החומרים בתא משובחת ומחניפה. הדשבורד מצופה עור רך בתפירה איכותית. עץ אמיתי במרקם טבעי מקיף את תא הנוסעים, ידיות פתיחת הדלתות עשויות אלומיניום איכותי, וכל הפקדים והמנופים נראים ומרגישים איכותיים. בחשיכה מאירה את תא הנוסעים תאורת אווירה בצבעים משתנים לפי בחירת הנהג המוסיפה עוד יותר לתחושת היוקרה. איכות ההרכבה של כל רכיבי התא והמרכב מעניקה תחושת חוסן ואטימה יוצאת מן הכלל, ודוגמה לכך היא טריקת הדלתות המסיביות.

מרצדס GLE 500eמרצדס GLE 500e

המושבים המותקנים במרצדס GLE נוחים ומפנקים. ריפוד העור העוטף אותם איכותי, וצבעו הבהיר ברכב המבחן מקנה תחושה אוורירית ונעימה. המושבים כולם רחבים עם תמיכת צד מספקת, ויאכלסו ללא בעיה גם בעלי גוף רחב. כוונון חשמלי לכל חלק במושבים הקדמיים מתבצע בנוחות באמצעות פקדים על הדלת כנהוג במרצדס. גם גלגל ההגה מתכוונן באופן חשמלי על ציר הגובה והמרחק. כוונם של המושבים הקדמיים וגלגל ההגה ניתנים לשמירה בזכרון נפרד לנהג ולנוסע לצידו.

מרצדס GLE 500eמרצדס GLE 500e

הכניסה והיציאה מהרכב נוחים מאוד בזכות מפתח דלתות ענקי, אך נמוכי קומה עלולים לחוש כי הם "מטפסים" אל התא הגבוה. הישיבה מאוד גבוהה ומקנה תחושת ביטחון ושליטה. קו החלונות סטנדרטי אך מכסה המנוע הארוך והממדים הנדיבים מקשים על התמרון במקומות צפופים. מערך מצלמות המעניק תמונת 360 מעלות, מסייע מאוד ומקל על זיהוי מכשולים קרובים, ומתגלה ככלי עזר סופר שימושי בתמרונים צפופים. המושב האחורי מציע מרחב מעולה גם לשלושה נוסעים, שיהנו גם מחלונות כהים ומפתחי מיזוג.

מרצדס GLE 500eמרצדס GLE 500e

בתא הנוסעים פזורים פתרונות אחסון רבים. העיקרי שבהם מתחת למשענות היד שבין המושבים הקדמיים, שם נמצא תא עמוק ורבוע עם שני שקעי USB. פרט אליו ישנו מדף לאחסון הטלפון הסלולרי בתחתית הקונסולה המרכזית, תא כפפות מואר, ותאי אחסון בדלתות. תא המטען הוקרב לטובת אחסון סוללות המערכת ההיברידית. נפחו צומצם מ- 690 ליטרים בגרסאות הרגילות ל- 480 ליטרים, שפת ההטענה הוגבהה, ומוצעת ערכת ניפוח למקרה של תקר במקום גלגל חלופי.

מרצדס GLE 500eמרצדס GLE 500e

כאשר הסוללה טעונה מתבצעת התחלת התנועה על טהרת החשמל בתנועה חרישית, לה תורמים גם מתלי האוויר האדפטיביים המשככים מהמורות בצורה פרוגרסיבית ונעימה במצב קומפורט. בתוך העיר מצליחים המתלים להעלים ולגהץ את רוב המהמורות. פסי האטה מרוסנים ביעילות גם במהירות גבוהה, בורות ומכסי ביוב מורגשים, ומצליחים להעביר חבטות מרוסנות אל תא הנוסעים. שברים וחריצים יעבירו נקישות קלות. לא מדובר במרבד קסמים, אך המשקל הרב יחד עם מערכת המתלים האיכותית עושים עבודה מופלאה. בכביש המהיר גלים ושינויי גובה מרוסנים ללא בעיה והעברת המתלים למצב ספורט משפרת את כושר הריסון. יחד עם תא נוסעים מבודד ושקט, מתגלה מרצדס GLE כקרוזר נינוח לנסיעות ארוכות ומהירות. היציבות הכיוונית טובה, אך בשל הגובה הרב קיימת רגישות לרוחות צד, ורכבים פרטיים החולפים לצד הענק יצליחו לנדנד מעט את המרכב המגודל באמצעות מערבולות האוויר שנוצרות בעקיפת הרכב.

מרצדס GLE 500eמרצדס GLE 500e

יכולת גיהוץ השבילים מרשימה מאוד. ההנעה הכפולה מספקת שפע אחיזה בשבילי כורכר כך שמתאפשר קצב התקדמות מרשים מאוד ואף מפתיע. בפרק השטח הופתענו לטובה מיכולת העבירות. מתלי האוויר מאפשרים להגביה את המרכב ולצלוח שטח בתוואי סלעי. במצב מוגבהה מתלי האוויר נוקשים. מדובר בתופעה ידועה של מתלי אוויר הפוגמת באופן מהותי בנוחות הנסיעה. לא מדובר במתחרה לטויוטה לנד קרוזר, אך ביחס לרכב פנאי בעל שלדה אחודה וצמיגי כביש, יכולת השטח מכובדת בהחלט.

מרצדס GLE 500eמרצדס GLE 500e

מה שמתלי האוויר לא מסוגלים לעשות, זה לגבור על חוקי הפיזיקה. עם מרכז כובד גבוה ומשקל עצמי הנושק ל- 2.5 טונות(!) רכינת המרכב מורגשת. כניסה מהירה לסיבוב תשדר לנהג מיד, כי לא לאתגרים מסוג זה נועד הרכב. מצב ספורט במתלים אכן משפר את היכולת, אך נוחות הנסיעה נפגמת קשות מכך. הבלמים יעילים ומצליחים לבלום את הענק הכבד ביעילות מרשימה. כרגיל ברכבים היברידיים, התחושה בלחיצה על הדוושה מלאכותית ודורשת הסתגלות למינון המדוייק לבלימה פרוגרסיבית.

מרצדס GLE 500eמרצדס GLE 500e

ביצועים

תוספת ה- e לשם הגרסה משמעה "אלקטריק" והיא משמשת לסימון דגמי הפלאג-אין הייבריד של מרצדס. תוספת יכולת הטעינה המכונה פלאג-אין מאפשרת לטעון את הסוללה באופן יזום מתחנת טעינה ייעודית או משקע טעינה ביתי. כך מתאפשרת לנהג נסיעה על טהרת החשמל בלבד לטווח של כ- 30 ק"מ במהירות מרבית של עד 100 קמ"ש. בזכות יכולת הטעינה, דרגת זיהום האוויר של מרצדס GLE 500e הינה 2 (מתוך 15) בלבד, מה שמזכה אותה בהפחתת מיסוי משמעותית לעומת הגרסאות הסטנדרטיות.

המערכת ההיברידית הנטענת משלבת מנוע חשמלי עם מנוע 6 צילינדרים טורבו בנזין בנפח 3.0 ליטרים בהספק 333 כ"ס ומומנט של 48 קג"מ. ההספק המשולב עומד על 442 כ"ס ו- 66.2 קג"מ. ניתן לבחור בין שילוב מנוע הבנזין והחשמלי יחד, נסיעה על חשמל בלבד, או נסיעה על בנזין בלבד תוך שמירת האנרגיה החשמלית, למשל כאשר נוסעים בכביש המהיר ומעוניינים לשמר את הסוללה במלואה לשימוש בתוך העיר. הסוללה נטענת כמובן גם ממנוע הבנזין המשמש כגנרטור, וגם מהאנרגיה הנצברת בזמן הבלימה, כמו ברכב היברידי סטנדרטי.

מרצדס GLE 500eמרצדס GLE 500e

שני המנועים מעבירים את הכוח אל ארבעת הגלגלים דרך תיבת 7 הילוכים אוטומטית פלנטרית. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת כ- 5.3 שניות על פי נתוני היצרן, ובפועל מדדנו נתון תאוצה של 6.0 שניות במצב ספורט. הביצועים של מרצדס GLE מעולים בגרסה ההיברידית והוא נע מהר יותר מרוב המכוניות על כבישי ארצנו. זה לא עניין של מה בכך עבור רכב במשקל 2.5 טונות.

מרצדס GLE 500eמרצדס GLE 500e

צריכת דלק

למרצדס GLE 500e טווח נסיעה של עד כ- 30 ק"מ על בסיס חשמל בלבד כאשר הסוללה טעונה במלואה. מעבר לכך, מתקבלת צריכת דלק ממוצעת של 8.8 ק"מ לכל ליטר דלק באוקטן 95. בהתחשב בביצועים ובמשקל הרב, מדובר בנתון מתקבל על הדעת, אך טעינה תכופה של הסוללה תסייע בקבלת נתוני צריכה עדיפים לאין שיעור. דרגת זיהום האוויר היא ברמה 2 מתוך 15 כאמור.

עלויות אחזקה

מרצדס GLE 500e משווק עם אחריות מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים של מרצדס GLE לא זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית כלמוביל.

מרצדס GLE 500eמרצדס GLE 500e

בטיחות

מרצדס GLE טרם נבחן על ידי ארגון Euro NCAP. רמת האבזור הבטיחותי על פי מדד משרד התחבורה הינה 7 מתוך 8. אבזור הבטיחות בגרסת פרימיום כולל בין היתר ניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב הנסיעה עם תיקון היגוי אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על רכב בשטח מת, התרעה בפני תנועה צולבת מאחור, מערך מצלמות חניה היקפי, מערכת PRE SAFE לזיהוי מוקדם של מצבי חירום, החלפה אוטומטית בין אור דרך לאור גבוה, ומערכת להתרעה על עייפות הנהג.

מרצדס GLE 500eמרצדס GLE 500e

תמורה למחיר

מרצדס GLE 500e 4MATIC ברמת אבזור אקסלוסיב יעבור לידיכם תמורת 515,000 ₪ ומייתר למעשה את דגמי הבנזין והדיזל האחרים. אבזור הנוחות כולל בין היתר פתיחה וסגירה חשמלית של דלת תא המטען, סגירת ואקום בדלתות, מושבים בריפוד עור מסוג ARTICO, כניסה והתנעה ללא מפתח, מערכת שמע עם 20 רמקולים, מסך מרכזי בגודל 8 אינץ', בורר מצבי נהיגה, תאורת אווירה עם 3 צבעים לבחירה, מצלמת רוורס עם פסי הכוונה, בקרת אקלים מפוצלת לשני אזורים, תפעול חשמלי למושב הנהג עם 3 זיכרונות, חימום למושבים הקדמיים, בקרת ירידה במדרון, מערכת עזר לחניה, חישוקי 19 אינץ', תאורת Full LED מלפנים ומאחור, וחלון גג חשמלי.

רכב המבחן ברמת אבזור פרימיום, מוסיף על כל אלו גם מתלי אוויר, גימור פנימי Dark Poplar, חיפוי עור ללוח המחוונים, מערך מצלמות 360 מעלות, בקרת שיוט אדפטיבית, וזיהוי הולכי רגל. מרצדס GLE 500e 4MATIC מציע אבזור נוחות ובטיחות עשיר, ואיכות נסיעה גבוהה מאוד המצדיקים את סמל הכוכב המפאר את חרטומו. הוא עושה זאת בזכות מרחב אדיר, תא נוסעים איכותי ועשיר, ומתלי אוויר האחראים גם על נוחות נסיעה מעולה במצב קומפורט וגם על יכולת שטח טובה שתספק את רוב הרוכשים.

לצד יתרונות אלה מצטרפת מערכת הנעה חזקה וחסכונית המספקת ביצועים מעולים לצד חיסכון בדלק ופעולה שקטה בעיר. מערכת הנעה זו אחראית גם למחיר האטרקטיבי של הרכב הנגזר מהמיסוי המופחת עקב זיהום האוויר הנמוך.

אמנם למרצדס GLE עיצוב שמרני והוא חסר סקס אפיל שקיים אצל חלק מהמתחרים, אך הוא מציע שפע של אבזור נוחות ובטיחות, ביצועים מכובדים, וצריכת דלק חסכונית. מרצדס GLE 500e יתאים לקהל המחפש רכב ייצוגי ולא מוחצן, עם איכות נסיעה גבוהה וביצועים טובים.

מרצדס GLE 500e 4MATIC פרימיום
מנוע היברידי 6 צילינדרים טורבו בנזין 2,996 סמ"ק
הספק מרבי משולב 442/5,250-6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 66.2/1,600-4,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 7 הילוכים
יחידת הנעה כפולה
אורך כללי 4,800 מ"מ
רוחב כללי 1,930 מ"מ
גובה כללי 1,800 מ"מ
בסיס גלגלים 2,915 מ"מ
מיכל דלק 80 ליטרים
נפח תא מטען

480 ליטרים

משקל עצמי 2,465 ק"ג
מהירות מרבית 250 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 5.3 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 28.5 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 8.8 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 2 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP טרם נבחן
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר

575,000 ₪

מרצדס GLE 500e פלאג-אין הייבריד 2017 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

סיטרואן C3 איירקרוס 2025 במבחן דרכים...

סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...

אלדר מנורי27 נובמבר 2025

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu