בהתאם למגמת צמצום פליטת המזהמים וחיפוש אחר אלטרנטיבות הנעה ירוקות, החלטנו להביא בפניכם את חמשת הרכבים המשפחתיים החסכוניים ביותר בישראל
תקנות זיהום האוויר מחמירות משנה לשנה וליצרניות הרכב לא נותרות ברירות, אלא להשקיע מיליארדי דולרים בפיתוח טכנולוגיות ירוקות, לצורך צמצום פליטת המזהמים וחיסכון בדלק. מגמות כגון מעבר למנועים קטני נפח מוגדשי טורבו, הכנסת מערכות כגון STOP & START, וגירים מרובי הילוכים, הינן רק חלק מפיתוחי תעשיית הרכב בתחום החיסכון באנרגיה. המגמות האחרונות תרות אחר חיפוש אלטרנטיבה למנועי בעירה פנימית, כאשר הבולטת בהן, היא הנעה חשמלית באמצעות סוללה נטענת. רכבים היברידיים המשלבים בין מנוע בעירה פנימית ומנוע חשמלי, מהווים טכנולוגיית ביניים עד למעבר לרכב חשמלי מלא. רכבי פלאג-אין הייברידיים לוקחים את הטכנולוגיה צעד אחד קדימה ומאפשרים את טעינת הסוללה באמצעות רשת החשמל.
ריכזנו עבורכם את חמשת הרכבים המשפחתיים החסכוניים ביותר בישראל בתקציב של עד 150,000 ₪. לא מפתיע כי את הרשימה מובילים ארבעה רכבים היברידיים, ומפתיע כי את הרשימה סוגר רכב משפחתי עם מנוע בעירה פנימית יעיל ביותר. הדרוג נקבע על פי נתוני צריכת הדלק של היצרנים שנמדדו לפי תקן אירופאי זהה. לצד נתוני היצרנים מופיעים גם נתוני צריכת הדלק שמדדנו בנסיעות המבחן שביצענו לרכבים. חשוב לזכור כי נתוני צריכת הדלק מושפעים ממשתנים רבים כגון המשקל המועמס על הרכב, תנאי הדרך (כגון עליות וירידות), שימוש במזגן, מזג האוויר, לחץ האוויר בצמיגים, סוג הצמיגים, ויותר מכולם משפיעה צורת הנהיגה של הנהג (כגון האצות, בלימות, ואימוץ המנוע). משתנים אלו יכולים לשנות את נתוני צריכת הדלק בעשרות אחוזים בתנאי קיצון. נתוני היצרנים נמדדים בתנאי מעבדה אופטימליים ולכן רחוקים מאוד מהנתונים המתקבלים בפועל.
מקום חמישי – סקודה אוקטביה 1.0 ליטר TSI
סקודה אוקטביה 1.0 TSI מונעת באמצעות מנוע הטורבו בנזין 3 צילינדרים של קונצרן פולקסווגן בנפח 999 סמ"ק, בהספק 115 כ"ס, המשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. בזכות מנוע במשקל קל, נפח צנום, ומגדש טורבו יעיל, יחד עם תיבת הילוכים יעילה המכוונת חיסכון, ומערכת עצור וסע, מתגלה סקודה אוקטביה כחסכונית מבין המשפחתיות שאינן היברידיות. צריכת הדלק לפי נתוני היצרן עומדת על 21.3 ק"מ לליטר. במבחן שערכנו לסקודה אוקטביה הושגה צריכת דלק של 12.3 ק"מ לליטר.
סקודה אוקטביה
מקום רביעי – יונדאי איוניק
ההיברידית מבית יונדאי, שפותחה ועוצבה בהשראת טויוטה פריוס, מציגה עיצוב אווירודינמי המזוהה עם רכבים היברידיים ומשתמשת ביחידת הנעה היברידית המשלבת בין מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים לבין מנוע חשמלי ליצירת הספק משולב של 141 כ"ס. צריכת הדלק על פי נתוני היצרן עומדת על 25.6 ק"מ לליטר. במבחן שערכנו ליונדאי איוניק הושגה צריכת דלק של 18.5 ק"מ לליטר.
יונדאי איוניק
מקום שלישי – קיה נירו
אל המקום השלישי מתברג רכב שהוא ספק משפחתי וספק קרוסאובר, אך בשל היותו מבוסס על פלטפורמה זהה לזו של יונדאי איוניק, ומחירו מתאים לתקציב, ניתן ונכון להכלילו ברשימת הרכבים המשפחתיים החסכוניים ביותר. צריכת הדלק על פי נתוני היצרן עומדת 26.3 ק"מ לליטר. במבחן שערכנו לקיה נירו הושגה צריכת דלק של 17.5 ק"מ לליטר.
קיה נירו
מקום שני – טויוטה אוריס הייבריד סטיישן
המשפחתית של טויוטה, המוצעת בגרסת סטיישן או האצ'בק עושה שימוש ביחידת ההנעה המוכרת מטויוטה פריוס ומשלבת בין מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטרים למנוע חשמלי המייצרים יחד הספק של 122 כ"ס. צריכת הדלק על פי נתוני היצרן עומדת על 26.3 ק"מ לליטר. במבחן שערכנו לטויוטה אוריס הייבריד סטיישן עמדה צריכת הדלק על 18.5 ק"מ לליטר.
טויוטה אוריס הייבריד סטיישן
מקום ראשון – טויוטה פריוס
מי שהייתה ראשונה להציע רכב היברידי במחיר עממי והכניסה את הטכנולוגיה ההיברידית למיין-סטרים, היא גם המשפחתית החסכונית ביותר המוצעת בישראל בתקציב של עד 150,000 ש"ח. צריכת הדלק על פי נתוני היצרן עומדת על 27.8 ק"מ לליטר. במבחן שערכנו לטויוטה פריוס עמדה צריכת הדלק על 18.3 ק"מ לליטר.
טויוטה פריוס

תפריט נגישות








נסעתי לאילת 367 ק"מ ב 20 ליטר במיצובישי ספייס סטאר
היכן רכבי הדיזל החסכוניים ? סיטרואן c3 עושה 1 ל 20
בנהיגה משולבת ואת זה בדקתי לאורך 200k קמ שחרשתי איתה . אם מסתכלים על חיסכון בכסף ההיברידיות יקרות . עלות ראשונית גבוהה טיפולים והחלפת סוללה לעומת הדיזל הזול מאוד לאחזקה ואמין . טכנולוגיה ישנה ומוכחת והיום גם פחות מזהמת בתקן יורו 6
משפחתית חסכונית
מה עם רנו גראנד קופה מגאן?זה לא רכב משפחתי?נכון קרוב יותר למנהלים.ממוצע של 5.1 ליטר ל100ק״מ.רכב דיזל.למה לא לעבור לדיזל?היברידי לא הכי בריא שיש.הדעות חלוקות לגבי קרינה אלקטרומגנט..
לי יש רב קו
רק חודשיים אצלי הצריכה הממוצעת 1 ל 45.7 קמ
בינתיים נסעתי 4800 קמ ואומרים לי שהצריכה עשויה להישתפר עוד ברגע שאדע להיות יותר עדין על דוושת הגז לרכב מעל 200 כס ונוסע כמו מטוס סילון
צריכת הדלק של סוזוקי איגניס, מנוע בנזין כמובן
אינני יודעת כיצד בוחרים עורכי הסקר את כלי הרכב אותם הם בוחנים. לבטח לא ניסו את הסוזוקי איגניס. מחוץ לעיר נסעתי 475 ק"מ לאחר מילוי המיכל בן 32 הליטר. היא גמעה 22 ליטר, כלומר 21.6 קילומטר לליטר. בנסיעה עירונית בלבד, נסעתי 355 קילומטר והרכב צרך 27 ליטר, כלומר 13.15 קילומטר לליטר. זה בדוק ואינני עובדת בחברת מכשירי תנועה, נהפוך הוא, אינני נמנית כלל על מעריציהם וזאת אם להתבטא בעדינות.
הזואי 41KW הרבה יותר חסכונית
עלות נסועה של כ 7 שקל ל 100 קילומטר ! 0 צריכה בדלק, וחסכון אדיר בכסף. טווח ריאלי של כ 300 ק"מ - מספיק ל 99% מהנסיעות. ועלות רכישה של כ 132,000 שקל. היא גם זולה מכל הרכבים שפורסמו למעלה
צריכת דלק
הונדה סיוויק קומפורט. מנוע 1800. מחוץ לעיר קרוז קונטרול על 110 קמ"ש 16 עד 16.5 לליטר.
למה הדירוג לפי נתוני היצרן?
לפחות לפי המבחן, האיוניק הכי חסכונית, ושמתם אותה מקום רביעי... זה לא ברור שהיצרנים משקרים בכל הנוגע לצריכת דלק?
חסכון בדלק או בכסף?
הקטע הוא לחסוך דלק או כסף? אם דלק אז הבנתי אם כסף, הקטע די פישי. רכב היברידי מצריך ביטוח על הסוללה של כ-300 שח בחודש. כלומר עוד תדלוק. כנל לגבי מחיר יד 2 של רכב היברידי. שיורד פלאים ביחס לרכב אחר הרי, אף אחד לא מעוניין לרכוש היברידי יד 2@
לא חסכוני מול חשמלי... חמישית מחיר לכל קילומטר
יש אופציות חשמליות מעולות ניסאן ליף או במוו לטווח של 200 קילומטר רנו זואי שניתן לייבא אישית לטווח של 360 קילומטר במחיר נמוך יותר מהרכבים האלה והמחיר חמישית מחיר לכל קילומטר זה חסכון שמגיע לכיס
רנו מגאן דיזל לא רואה אף אחד ממטר, גם בעלויות אחזק
מה חסכוני בהם? כל אחד עולה 150,000 ש"ח ואחזקה יקרה
הרווח על הנסיעה הוא זניח, צריך להסתכל על התמונה המלאה. עדיף לקנות רכב בן 10 שנים בסכום 10,000 ש"ח, ככה כבר הרווחתה 140,000ש"ח. התיקונים שלו זה זניח
סוזוקי קרוסאובר, רנו פלואנס דיזל עושות 15 קמ לליטר
עדיף מסקודה
אני נוהג על קורקינט *ידני* והוא חסכוני יותר בירידו
אני נוהג על קורקינט *ידני* והוא חסכוני יותר בירידות מההיברידיות
אוריס היבריד מקום ראשון ופריוס מקום שני חשבון פשוט
דיזל חסכוני יותר מהיברידי
נוהג על פיז׳ו 208 טורבו-דיזל ידנית. מנוע בנפח 1.6, ותצרוכת משולבת אמיתית של 20 קמ לליטר...
לי יש CHR
וצריכת הדלק היא 1:28 בפועל. משום מה על הרכב הזה לא רשמו מילה....
דיסח יותר חסכוני מבנזין
איך הרנו גרנד קופה לא כאן? איך פגו 308sw לא כאן? הסקודה יקרה בדיזל אז אין אפשרות להשוןת במבחנים אחרים הסקודה 1:14 האיוניק 1:19 הרנו 1:17
כתבה רצופת פייקים.
סקודה אוקטביה משולבת עושה כ16 קמ לליטר. קיה נירו משולבת עושה כ19 קמ לליטר (השאר איני מכיר מקרוב) מבחינת מרחב הסקודה מתקרבת לרכבי מנהלים.
כאחד שנוהג באיביזה עם אותו מנוע של האוקטביה
רק עם תוספת משקל של עוד כ100 ק״ג, חייב לומר שהתצרוכת דלק שכתבו נראית לי הזוייה. אני מגיע למשהו כמו 1 ל16 ואני נהג ממש לא רגוע
כל המכוניות האלו אצלנו בחברה - התצרוכות שנמדדו לא
בפועל סקודה אוקטביה משמעותית חסכונית יותר והתצרוכת. נעה סביב ה 15 ל 18 בותם מסלולים בימים שונים לעומת זאת ההיברדיות צורכות יותר דלק וכמעט משתוות לאוקטביה , אולי קצת יוצר חסכוניות אבל בטח לא הפער שהוצג