חברת מכירת הרכב אוויס חושפת נתונים רבים אודות הרכבים הפופלאריים והעדפות הנהג הישראלי לשנת 2017
חברת אוויס (AVIS) מכירת רכב חושפת מספר נתונים מעניינים שהתקבלו מניתוח הפעילות בתחום מכירת רכבי יד שניה בשנת 2017. הנתונים מתבססים על אלפי עסקאות שערכה אוויס בשנת 2017 בכלל סניפיה ברחבי הארץ. מתוך הנתונים ניתן ללמוד על העדפות הנהג הישראלי לדגמים מסויימים, ערים מובילות בהן נמכרו יותר רכבי יד שנייה מאחרות, באלו ימים בשבוע מתבצעות רוב העסקאות, ואיזה צבע מועדף על הנהג הישראלי.
טויוטה קורולה
לפי נתוני חברת אוויס, ראשון לציון היא העיר בה נרכשו הכי הרבה רכבי יד שנייה בשנת 2017, עם סך של 6.1% מכלל העסקאות שביצעה החברה. אחריה מתברגת ירושלים עם 5.6% מסך העסקאות, ותל אביב במקום השלישי עם נתון של 4.2% מסך העסקאות.
למי שתהה באיזה יום בשבוע מתבצעות רוב עסקאות רכישת רכב מיד שנייה, נספר כי לפי נתוני אוויס, יום ראשון הוא היום בו מתבצעות כ- 18.5% מהעסקאות. אחריו יום שלישי עם 17.9%. ביום שישי מתבצעות רק 11.3% מסך העסקאות.
המכוניות הנמכרות ביותר מיד שנייה ע"י חברת אוויס בשנת 2017, הן טויוטה קורולה ומאזדה 3, אשר כל אחת מהן תופסת פלח שוק של 5.5% מכלל המכירות. אחריהן שברולט ספארק עם 4.5%, יונדאי i25 עם 4%, וקיה פיקנטו, המכונית הנמכרת ביותר בישראל כחדשה, במקום החמישי כיד שנייה עם פלח שוק של 3.9%.
באופן לא מפתיע, הצבע המועדף על מר ישראלי הוא לבן, שתופס כ- 31.3% מכלל רכבי היד שנייה שנמכרו ע"י אוויס בשנת 2017. אחריו צבע כסף עם 22.9% וצבע שחור עם 14.4% מכלל הרכבים שנמכרו ע"י החברה.
אם נפלג את סוגי הרכבים לפי סגמנטים, נגלה כי 39.7% מכלל הרכבים שמכרה אוויס בשנת 2017 הם רכבים משפחתיים, 22.3% רכבי סופר מיני, 10.6% רכבי פנאי שטח קלים, ו- 6.9% רכבי מיני. סגמנט רכבי הפנאי הגדולים תופס נתח של 4.1% בכלל המכירות.

תפריט נגישות








האסייתיות שולטות
לא מתפלא שגם בליסינג הישראלים מעדיפים לקנות רכבים מהמזרח הרחוק, אבל בהחלט גם בקניית 0 ק"מ זה כך. אם לקחת לדוגמא את הפיקנטו שמציעה סל רחב של מה שהנהג הממוצע צריך כמו בטיחות עם מערכות מתקדמות, רכב קטן וקומפקטי ובמחיר שווה לכל כיס. ברור שהחלום הוא להביא רכב גרמני מפואר אבל צריך למשכן כליה בשביל לתחזק אותו..