יונדאי חושפת קרוסאובר המונע באמצעות תא דלק ומצוייד במערכות בטיחות מתקדמות
יונדאי מוטורס חושפת בתערכות CES בלאס וגאס את יונדאי נקסו (NEXO), קרוסאובר המונע באמצעות תא דלק בלבד ומציג את היכולות הטכנולוגיות של החברה. יונדאי נקסו מהווה חוליה בשרשרת 18 הדגמים הירוקים של יונדאי, אותם התחייבה היצרנית להציג עד שנת 2025, ומיישר קו עם חזון המותג לסביבה נקייה יותר. יונדאי נקסו עתיד להיות רכב תא דלק (FCEV) הסדרתי השני במספר של החברה, אחרי שהציגה בעבר את יונדאי ix35 בגרסה מונעת תא דלק.
יונדאי נקסו
יונדאי נקסו תוכנן כ- FCEV החל מהנגיעה הראשונה בשולחן השרטוט ואיפשר הפחתת משקל, ביצועים טובים יותר, ניצול חלל פנים יעיל, ופריסת מערכת הנעה בצורה מאוזנת. ביחס ליונדאי ix35 המונע בתאי דלק, מציע יונדאי נקסו יעילות הנדסית טובה הרבה יותר.
יונדאי נקסו
יחידת ההנעה כוללת מנוע חשמלי המפיק 181 כ"ס ומומנט מרבי של 40.2 קג"מ. האנרגיה מגיעה ממערכת תא דלק בהספק 95 קילו וואט שעודפיה מאוכסנים בסוללה בעלת קיבולת של 40 קילו וואט. מערכת זו מספקת תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 9.5 שניות וטווח נסיעה של 600 ק"מ. את מיכלי המימן המיועדים להפעלת יחידת תא הדלק ניתן למלא תוך 5 דקות.
יונדאי נקסו
יונדאי נקסו מציג מערכות בטיחות חדישות רבות והוא הרכב הראשון המשתמש בטכנולגיית תצוגת שטחים מתים על גבי צג. המערכת עושה שימוש במצלמות בעלות זווית רחבה, המציגה לנהג אזורים מתים משני צידי הרכב על גבי המראה המרכזית. כמו כן תוצע מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה ומערכת חניה אוטומטית המופעלת מרחוק בלחיצת כפתור.
מבחנים שנערכו לרכב בטמפרטורות קיצון, בהן רכבי תא דלק מתקשים לפעול, הוכיחו כי יונדאי נקסו מסוגל לתפקד בטמפרטורות נמוכות מאוד ולהגיע לטמפרטורת עבודה תוך 30 שניות בלבד. מדובר בנתונים הטובים ביותר ברכב סדרתי. כמו כן, מערכת הקירור הותאמה לעמוד בעומסי חום קיצוניים.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.