המערכת הראשונה בעולם לנהיגת שטח אוטונומית המסוגלת להתמודד עם פגעי מזג אוויר, ערפל, קרח ובוץ
קונצרן לנד רובר-יגואר משקיע 3.7 מיליון ליש"ט בפרוייקט "קורטקס" הראשון מסוגו בעולם לפיתוח מערכת נהיגה אוטונומיות המיועדת לשטח ולא רק לכביש מסומן היטב. המערכת מאפשרת לרכבי השטח של החברה יכולת נהיגה אוטונומית ברמה 4 או 5 ללא התערבות הנהג ובמגוון סוגי קרקע. המערכת החדשה פועלת גם בתנאי מזג אוויר קשים, ומבוססת על מכ"ם לייזר (Lidar) למיפוי סביבת הרכב. כמו כן, נעזרת המערכת במקורות קלט נוספים המשפרים את ביצועיה, ביניהם חיישנים אקוסטיים, מצלמות וידאו, וחיישני תאורה.
לנד רובר דיסקברי 5
יגואר ולנד רובר מפתחות רכב אוטונומי מלא ואוטונומי למחצה, המשמר את חוויית הנהיגה תוך שיפור הבטיחות. פרוייקט זה מיישם את חזון החברה להפוך את הרכב האוטונומי ליעיל בטווח רחב של דרכים, גם כאלו שמחוץ לאספלט ובכל מזג אוויר.
פרוייקט "קורטקס" כולל פיתוח אלגוריתם ייחודי, אופטימיזציה של חיישנים, ובדיקות פיזיות בשטח ובכביש. בפרוייקט משתתפים מומחי בינה מלאכותית מחברת Myrtle AI, ומומחים מאוניברסיטת בירמינגהאם שהינה מהמובילות בעולם במחקר ופיתוח מערכות מכ"ם למכוניות אוטונומיות.
כריס הולמס, מנהל מחלקת מחקר רכבים אוטונומיים ביגואר ולנד רובר, מסר כי: "נהיגה אוטונומית הינה אבולוציה טבעית ובלתי נמנעת עבור תעשיית הרכב, וכדי לשמר את הערך המוסף של רכבי הפנאי מבית המותגים הבריטים, עליהם לפתח יכולות נהיגה אוטונומיות המתאימות לתנאי הדרך הקיצוניים להם מיועדים רכביהם".

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.