ב.מ.וו משיקה את הדור הרביעי בסדרת X5. הדגם החדש יציע איכות נסיעה משופרת וטכנולוגיה חדשנית
ב.מ.וו משיקה רשמית את הדור הרביעי של רכב הפנאי שטח היוקרתי ב.מ.וו X5 המיועד להתחרות באאודי Q7 ובמרצדס GLE. העיצוב החדש מאופיין בקווים זורמים ונקיים אך משדר קשיחות ועמידות. גריל הכליות המוכר כסימן המסחרי של היצרנית, הפך לאגרסיבי יותר ביחס לדור הקודם, ופנסי החזית נמתחים כמעט עד קשתות הגלגלים. את העיצוב משלימים חישוקים נאים בקוטר 18-21 אינץ' בהתאם לרמת האבזור.
ב.מ.וו X5
ב.מ.וו X5 מבוסס על פלטפורמה חדשה וקשיחה ב- 33% ביחס לדור הקודם, ומציע מערכת היגוי לכל הגלגלים ומוטות מייצבים אקטיביים. בניגוד לדור הקודם שהוצע עם בולמי אוויר בסרן האחורי בלבד, הדור החדש ישווק עם אופציה לבולמי אוויר אדפטיביים בשני הסרנים לטובת נוחות נסיעה משופרת. בעזרת בולמי האוויר ניתן להנמיך את גובה המרכב ב- 4 ס''מ לטובת העמסה נוחה של ציוד לתא המטען. הדגם החדש נהנה ממרווח גחון של 214 מ"מ או עד 254 מ''מ עם בולמי אוויר.
ב.מ.וו X5
מידותיו של ב.מ.וו X5 החדש גדלו ביחס לדור הקודם. אורכו צמח ב- 36 מ"מ לכדי 4,922 מ''מ, רוחבו צמח ב- 66 מ"מ לכדי 2,004 מ''מ, וגובהו צמח ב- 19 מ"מ לכדי 1,745 מ''מ. בסיס הגלגלים התארך ב- 42 מ"מ ועומד כעת על 2,975 מ''מ.
תא הנוסעים מציג את תפיסת העיצוב החדשה של ב.מ.וו המשלבת טכנולוגיה חדשנית ואיכות חומרים מהשורה הראשונה בתעשיית הרכב. לוח המחוונים הדיגיטלי מוצג על מסך בגודל 12.3 אינץ' ומסונכרן עם צג המולטימדיה הראשי בגודל זהה. מערכת המולטימדיה מציגה את ממשק ב.מ.וו המעודכן המאפשר תפעול באמצעות מחוות ידיים. בקרת האקלים מפוצלת ל- 4 אזורים, וחלון הגג גדול ב- 30% יותר מאשר בדגם היוצא. מערכת השמע האופציונלית מבית Bowers & Wilkins כוללת לא פחות מ- 20 רמקולים איכותיים, ומערכת הבידור ליושבים מאחור מבוססת על מסכי 10.2 אינץ' המחוברים לנגן בלו-ריי.
ב.מ.וו X5
משפחות מרובות ילדים יוכלו לרכוש את ב.מ.וו X5 בגרסת 7 מושבים עם תוספת שורת מושבים שלישית. נפח תא המטען נותר כבעבר ועומד על 645 ליטרים או 1,860 ליטרים לאחר קיפול המושבים האחוריים. דלת תא המטען מחולקת לשתי דלתות עצמאיות, עליונה ותחתונה, וניתן לקבל את שתיהן עם מנגנון פתיחה וסגירה חשמלי.
בתחילת השיווק יוצע ב.מ.וו X5 עם שני מנועי טורבו בנזין ושני מנועי טורבו דיזל המשודכים לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ולמערכת הנעה כפולה מסוג xDrive. דגם X5 xDrive40i מצוייד במנוע בנזין V6 בנפח 3.0 ליטרים המפיק 340 כ''ס ומומנט של 45.9 קג''מ. מנוע זה מספק תאוצה 0-100 קמ''ש תוך 5.5 שניות וצריכת דלק משולבת של 11.8 ק''מ לליטר לפי נתוני היצרן.
דגם X5 xDrive50i מצוייד במנוע בנזין V8 בנפח 4.4 ליטרים המפיק 462 כ"ס ומומנט של 66.2 קג"מ. מנוע זה מספק תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 4.7 שניות וצריכת דלק משולבת של 8.6 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן.
דגם X5 xDrive30d מצוייד במנוע דיזל V6 בנפח 3.0 ליטרים המפיק 265 כ"ס ומומנט של 63.2 קג"מ. מנוע זה מספק תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 6.5 שניות וצריכת דלק משולבת של 16.7 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן. דגם זה צפוי להיות הדגם הנמכר ביותר באירופה.
ב.מ.וו X5
דגם X5 M50d, הבכיר בהיצע נכון להיום, מצוייד במנוע דיזל V6 בנפח 3.0 ליטרים המפיק 400 כ"ס ומומנט של 77.5 קג"מ בזכות 4 מגדשי טורבו. מנוע זה מספק תאוצה 0-100 קמ''ש תוך 5.2 שניות וצריכת דלק משולבת של 14.7 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן.
במהלך שנת 2019 יוצגו גרסאות נוספות ביניהן גרסה היברידית, גרסת פלאג-אין הייבריד, וגרסת ביצועים שתקבל את התג X5M. מדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו לישראל, נמסר כי ב.מ.וו X5 החדש יושק בישראל בתחילת שנת 2019.

תפריט נגישות








השאלה מה יהיה המחיר בארץ?