מיצובישי אקליפס קרוס במבחן דרכים

מיצובישי משגרים אל קטגוריית רכבי הפנאי הבינוניים ג'יפון חדש בעיצוב קופה מוחצן החמוש במנוע טורבו חדש וחזק

תגיות: , , , ,

במיצובישי הבינו היטב שכולם רוצים לנהוג ברכבי פנאי שטח ומציעים היום באופן חריג למדי שלושה רכבי פנאי שטח קומפקטיים המבוססים על אותה הפלטפורמה. מיצובישי אאוטלנדר הפופולארי מציע אפשרות להסעת 7 נוסעים, מיצובישי ASX הוותיק הגיע רק לאחרונה ארצה ומוצע במחיר אטרקטיבי המציב אותו מול משפחתיות קומפקטיות, וכעת מגיע גם מיצובישי אקליפס קרוס החדש.

סרטון מיצובישי אקליפס קרוס במבחן דרכים

מיצובישי אקליפס קרוס חמוש בעיצוב ייחודי ומסתיר מתחת למעטפת לא מעט חידושים מבית מיצובישי כגון מנוע טורבו בנזין חדש, תיבת הילוכים עדכנית, וארסנל מערכות בטיחות מרשים. השם אקליפס שימש בעבר מכונית קופה קטנה מבית מיצובישי. יצאנו לבדוק האם הוא מעיד על יכולות ספורטיביות.

קיה סולמיצובישי אקליפס קרוס

מיצובישי אקליפס קרוס
יתרונות   עיצוב, ביצועים, בטיחות
חסרונות   רמת עידון כללית, צריכת דלק, עלויות אחזקה

עיצוב ונוחות

ב.מ.וו המציאה לפני כעשור את נישת רכבי הפנאי בתצורת קופה וזכתה להצלחה רבה, לכן היה זה טבעי שגם יצרניות עממיות יותר ילכו בדרכה. מיצובישי אקליפס קרוס מציע פרשנות אגרסיבית לחזית המשפחתית של מיצובישי. צמד פנסי החזית המלוכסנים מתמזגים פנימה אל הגריל הגדול והמושחר התחום בעיטורי כרום עבים. יחידת פנסי הערפל והאיתות גדולה ומסיבית, מיקומה בקצה הפגוש מעניק לרכב מראה רחב וכוחני.

במבט מהצד מתקבלת צללית נאה במיוחד. הגג משתפל לאחור וקו המותניים מתרומם בחדות, ושניהם יחד יוצרים שטח חלונות בצורה ייחודית. קו המותניים מופיע במרכז דלת הנהג והוא הולך ומעמיק עד שהוא נפגש עם הפנס האחורי. בתחתית הדלתות בולט קו מתאר נוסף המתרומם ועוטף את בית הגלגל האחורי. עיצוב החישוקים הקלים נאה ומחמיא לעיצוב הכללי. מאחור ספוילר בולט בראש דלת תא המטען. השמשה האחורית מפוצלת במרכזה על ידי גשר אורות המחבר בין הפנסים האחוריים. הפגוש האחורי גבוה ומסיבי, ומשלים עיצוב חיצוני נאה ומושך.

מיצובישי אקליפס קרוסמיצובישי אקליפס קרוס

מידותיו החיצוניות של מיצובישי אקליפס קרוס ממוצעות ביחס למתחריו בקטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים. אורכו 4,405 מ"מ, רוחבו 1,805 מ"מ, גובהו 1,685 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,670 מ"מ. נפח תא המטען נע בין 341 ל- 448 ליטרים, בהתאם למיקום המושב האחורי הנע על גבי מסילה. עם קיפול המושבים מאחור מתקבלת רצפה שטוחה בתא המטען ונפח הטענה מרשים של 1,122 ליטרים. נוחות השימוש הוקרבה על מזבח העיצוב המכתיב שפת הטענה גבוהה ומפתח הטענה צר. את המדף הנגלל של תא המטען ניתן למקם במספר גבהים בעזרת מספר נקודות עיגון.

עיצוב תא הנוסעים פחות חדשני מהעיצוב החיצוני וכולל לא מעט חלקים שפגשנו בדגמים אחרים של מיצובישי, אך בכל זאת העיצוב נאה והוא מעניק תחושה נעימה. הדשבורד מחולק לשני מפלסים ותחום בפנלים כסופים המזכירים במעט את עיצוב החזית. המסך המרכזי ניצב בראש הקונסולה המרכזית ומצדיו פקדי מגע לניווט מהיר. פקדי בקרת האקלים ממוקמים נמוך אך הם גדולים והסימונים המוטבעים עליהם ברורים ומקלים על השימוש. בורר ההילוכים נאה ופעולתו קלה ונעימה. בסמוך אליו משטח מגע לשליטה במסך המרכזי עם מספר כפתורים פיזיים לניווט מהיר בין הפונקציות השונות. הפעולה מעט איטית ודורשת לטעמנו יותר מדי לחיצות ותנועות אצבע, אך מדובר בגימיק חביב.

מיצובישי אקליפס קרוסמיצובישי אקליפס קרוס

על גבי גלגל ההגה פקדי השליטה במערכת השמע, הדיבורית, ובקרת השיוט האדפטיבית, ומאחוריו מציצים מנופים להעברת הילוכים ידנית. לוח המחוונים ברור אך עיצובו בסיסי ומעט מיושן. במרכזו מחשב דרך המוצג על גבי מסך צבעוני. פקדי השליטה במחשב הדרך ממוקמים בסמוך ללוח המחוונים והנגישות בעייתית בזמן נהיגה.

רכב המבחן כלל גם תצוגה עילית המוקרנת על מסך שקוף מעל לוח המחוונים ומסייעת מאוד בקבלת אינפורמציה מבלי להסיט את העיניים מהדרך. משמאל לנהג סוללת פקדים נוספת השולטת בחיישני החניה, במערכות הבטיחות המתקדמות, בחיישני החניה, ובמערכת Start&Stop. עיצוב דיפוני הדלתות נאה ומשענת היד המובנית בהם רכה ונעימה.

מיצובישי אקליפס קרוסמיצובישי אקליפס קרוס

איכות החומרים מציגה שיפור ממפגשים קודמים שלנו עם דגמי מיצובישי, אך עדיין הינה בינונית ביחס למתחרים. איכות ההרכבה טובה אך נשמעו קרקושים מכיוון המושב האחורי ומהמדף הנגלל בתא המטען. תא הכפפות מציע נפח סביר אך שימושי בזכות חלוקה לשני חללי אחסון. מתחת למשענת היד המרכזית תא גדול ועמוק עם מדף קטן למטבעות בחלקו העליון. בקונסולה המרכזית צמד מחזיקי כוסות, ובתאי הדלתות מלפנים ומאחור ניתן לאחסן בקבוקי שתיה.

צליל טריקת הדלתות מעניק רושם חלול וזול. הכניסה אל המושבים הקדמיים נוחה בזכות גג גבוה המונע את הצורך להתכופף. המרווח מלפנים נדיב, המושב גבוה ויחד עם קו חלונות שאינו גבוה מתקבלת תחושת שליטה טובה. בסיס המושב ארוך ורחב ומעניק תמיכה טובה, אך היינו שמחים ליותר תמיכה ממסעד הגב. הדלת האחורית צרה מעט וכך גם המפתח, והגישה פנימה נפגעת עקב הגג המשתפל. מרווח הרגליים והברכיים במושב האחורי נדיב, מרווח הראש לגבוהים נפגם עקב הגג הנמוך, ומרווח הכתפיים מעט גבולי עבור 3 נוסעים בוגרים. המושב האחורי נע על גבי מסילה קדימה ואחורה כאמור, וזווית מסעד הגב מתכווננת.

מיצובישי אקליפס קרוסמיצובישי אקליפס קרוס

מיצובישי אקליפס קרוס מצוייד במתלים עם מהלך ראשוני רך אשר סופגים היטב את השיבושים והבורות בכבישי העיר. במעבר מהיר מעל פסי האטה הורגש כי הסרן האחורי בעל כיול נוקשה יותר ומהלך קצר. הנסיעה בעיר נעימה בזכות שדה ראייה טוב לפנים ולצדדים. השמשה האחורית המפוצלת מגבילה את הראות לאחור, אך מצלמת הרוורס התקנית ומראות הצד הענקיות הצליחו לפצות על כך.

מחוץ לעיר נספגים שיבושים קלים בצורה טובה אך בורות גדולים כבר יגרמו לתגובה נוקשה יותר ויורגשו היטב בתא הנוסעים. כבישים מרובי גלים ושברים יגרמו לתנועה מוגזמת של המתלים, ועשויים לעייף ואף לגרום לנהג להוריד את המהירות. בידוד הרעשים סביר, רעשי רוח מהמראות הגדולות מגיעים מוקדם יחסית ומורגשים כבר סביב 80 קמ"ש. רעשי צמיגים נשמעו בנסיעה על כבישים ישנים ומחוספסים.

ביצועים

מיצובישי אקליפס קרוס חונך יחידת הנעה חדשה ומודרנית מבית מיצובישי. מדובר במנוע טורבו בנזין בהזרקה ישירה בנפח 1.5 ליטרים. ההספק המרבי עומד על 163 כ"ס הזמינים ב- 5,500 סל"ד, ומומנט של 25.4 קג"מ זמין החל מ- 1,800 סל"ד. המהירות המרבית עומדת על 200 קמ"ש והתאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש נמשכת 9.3 שניות. במבחן שלנו נמדדה תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 9.5 שניות. בתאוצות הביניים נרשמה תגובה מהירה ואפקטיבית.

מיצובישי אקליפס קרוסמיצובישי אקליפס קרוס

המנוע החדש משודך לתיבת הילוכים רציפה חדשה המדמה 8 יחסי העברה במצב הידני. התיבה פועלת היטב ושומרת על סל"ד נמוך התורם לשקט בתא הנוסעים ולחסכון בצריכת דלק. משיכת סל"ד ושאון המוכרים מתיבות הילוכים רציפות הורגשו רק במצבי קצה בעליות ארוכות וחדות תחת עומס.

השם אקליפס והעיצוב החיצוני הספורטיבי לא מגובים בהתנהגות כביש ספורטיבית. זוויות גלגול מורגשות בפניות, וגם נסיקת חרטום בזמן תאוצה חזקה. הנטייה הטבעית של הרכב היא לתת היגוי, גם במהירות פניה מתונה יחסית. בלימה במהלך הפניה תגרום לתזוזה לא נעימה של המתלים ולהידוק קו הפניה. בקרת היציבות מתערבת מוקדם יחסית ואין אפשרות לנתקה. ההיגוי מתקשה עם העלייה במהירות והוא מדוייק ברמה סבירה אך מרגיש מנותק מהכביש. בתאוצות חזקות נרשמה לוחמת הגה מורגשת. דוושת הבלם מעניקה תחושה טובה ומהלכה טוב. הורגשה צלילת חרטום בבלימה.

מיצובישי אקליפס קרוסמיצובישי אקליפס קרוס

צריכת דלק

נתוני היצרן מצהירים על צריכת דלק משולבת העומדת על 14.9 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. במהלך המבחן נמדדה צריכת דלק משולבת של 9.1 ק"מ לליטר. צריכת הדלק הגבוהה מציגה פער משמעותי מנתון היצרן הרשמי וגם מנתוני המתחרים. נפח מיכל הדלק עומד על 63 ליטרים וניתן לצפות לטווח נסיעה של כ- 550 ליטרים עם מיכל דלק מלא. דרגת זיהום האוויר הינה 13 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה

מיצובישי אקליפס קרוס מוצע בישראל עם אחריות יצרן מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק"מ ולשנה שלישית או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. על פי הוראות היצרן יש לבצע טיפול תקופתי אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון 940 ₪, עלות הטיפול השני 1,234 ₪, עלות הטיפול השלישי 1,571 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,234 ₪. עלות הטיפולים עד 60,000 ק"מ עומדת על 4,979 ₪, גבוה ביחס למקובל בקטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים וגבוה באופן משמעותי מאחיו לפלטפורמה מיצובישי ASX.

עלות פנס קדמי 9,770 ₪, עלות פנס אחורי 2,574 ₪, עלות מראת צד קומפלט 3,264 ₪, עלות סט רפידות בלם קדמיות 503 ₪, ועלות סט צלחות בלם קדמיות עומדת על 959 ₪. עלות החלפים גבוהה ויחד עם עלות הטיפולים הן מצביעות על עלויות אחזקה שאינן זולות. עלות ביטוח מקיף וחובה לכל נהג מעל גיל 21 עם ותק של 3 שנות נהיגה ועבר נקי מתביעות ושלילות רישיון, עומדת על 6,347 ₪. מיצובישי אקליפס קרוס ברמת אבזור פרימיום מדורג בקבוצת רישוי 5 ועל כן עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 2,382 ₪. כל המחירים כוללים מע"מ.

מיצובישי אקליפס קרוסמיצובישי אקליפס קרוס

בטיחות

מיצובישי אקליפס קרוס נבחן במבחני הריסוק של ארגון ENCAP בשנת 2017 וזכה לציון מלא של 5 כוכבי בטיחות. בסעיף הגנה על נוסעים בוגרים זכה ב- 97%, בסעיף הגנה על ילדים 78%, בסעיף הגנה על הולכי רגל 80%, ובסעיף מערכות הבטיחות 71%. הציונים גבוהים ומצביעים על רמת בטיחות מצוינת.

אבזור הבטיחות עשיר וכולל 7 כריות אוויר, בקרת יציבות, התרעה על סכנת התנגשות מלפנים הכוללת בלימת חירום אוטונומית עד 80 קמ"ש ,זיהוי הולכי רגל עד 65 קמ"ש, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, ושליטה אוטומטית באורות הגבוהים. ברמת האבזור אינסטייל ומעלה הבלימה האוטונומית פעילה עד למהירות 180 קמ"ש ומתווספת בקרת שיוט אדפטיבית. ברמות האבזור פרימיום ועילית מתווספת מערכת לניטור שטחים מתים והתרעה על תנועה חוצה מאחור.

רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 6 מתוך 8 ברמות האבזור אינטנס ואינסטייל, ו- 7 ברמת האבזור פרימיום ועילית.

מיצובישי אקליפס קרוסמיצובישי אקליפס קרוס

תמורה למחיר

מיצובישי אקליפס קרוס משווק בישראל בשלל רמות גימור תמורת החל מ- 148,900 לרמת האבזור אינטנס. רשימת הציוד כוללת הגה וידית הילוכים מחופים עור, תאורת יום מסוג לד, חיישן תאורה, מסך מרכזי בגודל 7 אינץ', מצלמת רוורס, בקרת אקלים, שמשות אחוריות כהות, וחישוקי 18 אינץ'.

ברמת האבזור אינסטייל שעלותה 159,900 ₪ מתווספים בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, כניסה והנעה ללא מפתח, וגג זכוכית פנורמי חשמלי. ברמת האבזור פרימיום שעלותה 169,900 ₪ מתווספים ריפודי עור, מושב נהג חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, תצוגה עילית צבעונית, תאורת לד מלאה, וחיישני חניה מלפנים ומאחור. רמת האבזור עילית מוצעת עם הנעה כפולה בלבד תמורת 179,900 ₪ עם אבזור זהה לגרסת פרימיום.

מיצובישי אקליפס קרוס מאגף את הצד האופנתי בהיצע רכבי הפנאי של מיצובישי ומציע עיצוב נאה וייחודי, תא נוסעים נעים, ביצועים זריזים, ורמת בטיחות גבוהה. הוא אינו נופל באף תחום אך מציג רמת עידון שאינה מיישרת קו עם המקובל בקבוצה. העיצוב החיצוני לא מגובה ביכולת ספורטיבית, צריכת הדלק גבוהה, ועלות האחזקה יקרה. אנו מאמינים כי העיצוב המושך ומותג מיצובישי הזוכה לאהדה בישראל יימשכו אל האקליפס קרוס לקוחות רבים.

מיצובישי אקליפס קרוס פרימיום
מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים 1.5 ליטרים
הספק מרבי משולב 163/5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 25.4/1,800 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רציפה עם חלוקה לשמונה הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,405 מ"מ
רוחב כללי 1,805 מ"מ
גובה כללי 1,685 מ"מ
בסיס גלגלים 2,670 מ"מ
מיכל דלק 63 ליטרים
נפח תא מטען

341-448 ליטרים

משקל עצמי 1,490 ק"ג
מהירות מרבית 200 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.3 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 14.9 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 9.1 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 13 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2017)
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר

169,900 ₪

מיצובישי אקליפס קרוס 2018 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

2 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 2

    מיצובישי אקליפס מאוד חזקה לקטגוריה שלה

    • גונן06/11/19

    רכב מהיר בטירוף, וגם חסכונית

  • 1

    לא ב.מ.וו

    • אדם29/06/18

    לסאן ינג היה רכב כזה לפני ב.מ.וו והם העתיקו את הצורה הזו אבל מי שם לב

כתבות נוספות בנושא רכב חדש 

גרסאות חדשות לפורד ברונקו 2026 מושקות בי...

דלק מוטורס, יבואנית פורד לשראל, משיקה את ליין הדגמים החדש של רכב השטח פורד ברונקו לקראת שנת 2026. בי...

בוריס רוזנר18 נובמבר 2025

אקספנג G6 המעודכן 2026 מושק בישראל...

פריסבי, יבואנית אקספנג לישראל, משיקה היום את רכב הפנאי החשמלי אקספנג G6 לאחר מתיחת פנים הכוללת עיצוב...

בוריס רוזנר17 נובמבר 2025

ג'אקו 5 הייבריד נוחת בישראל

כלמוביל, יבואנית ג'אקו לישראל, משיקה את רכב הפנאי הקומפקטי ג'אקו 5 בגרסה היברידית (HEV) חדשה המצטרפת...

בוריס רוזנר16 נובמבר 2025

דגמי ריינג' רובר וולאר ואיווק זוכים לגרס...

כחודש לאחר שהשיקה בישראל את הריינג׳ רובר ספורט בגרסת 400 המיועדת לשוק האמריקאי, מודיעה חברת המזרח לש...

בוריס רוזנר13 נובמבר 2025

ספינת הדגל ג'נסיס G90 מושקת בישראל...

כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה היום את ספינת הדגל של המותג - ג'נסיס G90 אשר תתחרה במרצדס S קל...

בוריס רוזנר11 נובמבר 2025

מותג IM Motors מושק בישראל

קבוצת לובינסקי משיקה בישראל את מותג IM Motors מבית SAIC הסיני ומתחילה את דרכה בשוק המקומי עם מכונית ...

בוריס רוזנר10 נובמבר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu