יונדאי i30 במבחן - גולף קוריאנית

יונדאי i30 מגיעה עם מפרט אירופאי ומחיר ממוקד אל לב שוק המשפחתיות. יצאנו לבדוק האם יש לה את הכלים כדי להתברג בראש הסגמנט

תגיות: , , ,

הדור השלישי של יונדאי i30 הושק בישראל באיחור לאחר הצגתו באירופה. הדגם החדש מכוון ללב שוק המשפחתיות, ובמרכז הכוונת נמצאת אמת המידה של הקטגוריה - פולקסווגן גולף. על הנייר, המפרט דומה למתחרה הגרמנית, ובדור הנוכחי זונחת יונדאי את מנוע ה- 1.6 ליטרים האטמוספרי לטובת מנוע בנפח 1.4 ליטרים מוגדש טורבו המשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. שוק המשפחתיות הקומפקטיות, שתפס עד לא מזמן נתח ניכר מכלל המכירות, איבד וממשיך לאבד אטרקטיביות בעיני הלקוח הישראלי המעדיף רכב פנאי על פני משפחתית סטנדרטית. על כן, מוטלת על יונדאי i30 משימה כפולה - להתבלט בתוך סגמנט בו מתחרות אירופאיות איכותיות, ולגרום למר ישראלי להעדיף אותה על פני רכב פנאי.

יונדאי i30 1.4 טורבו אוטומטי לוקצ'ורי
יתרונות יחידת הנעה, נוחות נסיעה, אבזור
חסרונות עיצוב אנמי, איכות חומרים

יונדאי i30יונדאי i30

עיצוב ונוחות

יונדאי i30 מציעה עיצוב סולידי מאוד וקווים נקיים. בחזית ניתן להבחין בגריל העדכני של החברה, ומצידיו גופי תאורה מלוכסנים המעוטרים בחתימת LED נאה. מהצד ומאחור העיצוב קלאסי ואינו מביא בשורה משמעותית. נראה שהעיצוב פונה לקהל בוגר ושמרני, כזה שיתעניין בפולקסווגן גולף או טויוטה קורולה. יונדאי i30 החדשה מבוססת על פלטפורמה משודרגת של הדגם היוצא ובהתאם לכך מציגה מידות דומות לקודמתה ובסיס גלגלים זהה באורך 2,650 מ"מ.

גם תא הנוסעים שבלוני למדי ומציע עיצוב בשיטת שלושת המפלסים המוכר ממספר לא מבוטל של יצרני רכב בעידן מערכות המולטימדיה. במפלס העליון מסך מגע צף בגודל 8 אינץ', מתחתיו נמצאים פתחי המיזוג בגובה המתאים, ובקומה התחתונה פנל מערכת בקרת האקלים. לוח המחוונים ברור וקריא והנדסת האנוש זוכה לציונים טובים, בין היתר הודות לשמרנות עיצובית המאפשרת למקם את כל הפקדים במקומם הטבעי. חריגים לכך הם פקדי התפריטים של מערכת המולטימדיה הממוקמים לצידי המסך ומצריכים התמתחות קדימה להפעלתם.

יונדאי i30יונדאי i30

מסך המולטימדיה זוכה לציון בינוני עקב ניגודיות ובהירות נמוכות, ורזולוציה בינונית. מערכת ההפעלה ברורה ונוחה אך המעבר לממשק Connected Car המגוייר של יונדאי, הכולל אפליקציית Waze, מסובך ואיטי מדי. איכות ההרכבה בתא הנוסעים הדוקה וברמה אירופאית ומעלה, אך נקודת התורפה העיקרית הינה שימוש בחומרים קשיחים החל מהמפלס השני ומטה, הכולל את דיפוני הדלתות והפנל לרוחב פתחי המיזוג. באזור ידית ההילוכים נעשה שימוש בפלסטיק פשוט וזול שאינו ראוי להימצא במשפחתית עם יומרות להתחרות במיטב תוצרת אירופה. גלגל ההגה עבה ונעים לאחיזה, ומשענת היד שבין המושבים הקדמיים נוחה ושימושית.

המושבים הקדמיים נוחים ובעלי תמיכה מספקת. אין כל בעיה להעביר על גביהם שעות של נהיגה, אך לא מדובר במושבים מפנקים במיוחד אלא סטנדרטיים המשקפים את המקובל בסגמנט. קל למצוא תנוחת נהיגה טובה בזכות כיוונון הגה ידני לגובה ולעומק, וכיוונון מושב נהג חשמלי הכולל גם כוונון חשמלי לקשיחות התמיכה לגב התחתון. המרחב לנוסעים מלפנים טוב אך לא מעל הממוצע בקטגוריה.

יונדאי i30יונדאי i30

במושב האחורי המרווח כמקובל בקטגוריה, אך נוסעים גבוהים ירגישו נוח פחות. הרצפה שטוחה כמעט לחלוטין מאחור כך שילד יוכל להרגיש בנוח במושב האמצעי. הנוסעים מאחור יהנו מפתחי מיזוג, חלונות כהים, ותאורה אישית המשולבת בידית האחיזה בתקרת הרכב.

יונדאי i30יונדאי i30

שדה הראיה טוב לכל הכיוונים בזכות קו חלונות בגובה ממוצע ומצלמת רוורס עם קווי הנחיה דינמיים המקלים בתמרוני חניה. כיאה למשפחתית המיועדת לשוק האירופאי, מצאנו שלל תאי אחסון, ביניהם תא כפפות בגודל ממוצע, תאי אחסון עמוקים בדלתות, משטח טעינה אלחוטי אחרי ידית ההילוכים, ותא עמוק ומרופד מתחת למשענת היד הכולל גם שקע USB ושקע מתח 12V. רכב המבחן בגרסת לוקצ'ורי הבכירה, מצוייד בגג פנורמי חשמלי ההופך את תא הנוסעים לאוורירי וכולל וילון הצללה אטום לחלוטין שהינו פריט חובה בארצנו שטופת השמש ואינו מוצע תמיד ברכבים עם גג פנורמי.

תא המטען בנפח 395 ליטרים ומבנהו שטוח ונוח לשימוש יומיומי של משפחה צעירה עם ילדים, לרבות הטענה קלה של עגלת תינוק. קיפול המושב האחורי יגדיל את נפח ההטענה לכדי 1,301 ליטרים. מתחת לרצפת תא המטען גלגל רזרבי זמני מפלדה. את רצפת תא המטען ניתן להגביה לקבלת משטח נוח להטענה בגובה אחיד, ולקבלת חלל הטענה מתחת לרצפה על חשבון נפח ההטענה בתא המטען. 

יונדאי i30יונדאי i30

עם תחילת התנועה בעיר מתגלה יונדאי i30 כמכונית נוחה עם מתלים שזכו לכיול מוצלח מאוד. על אף חישוקי 17 אינץ' בגרסת לוקצ'ורי (16 אינץ' בפרימיום) וצמיגים בחתך 45, רוב מפגעי הדרך נשארים מחוץ לתא הנוסעים ורק החדים שבהם מורגשים לאחר שעברו ריכוך משמעותי. ככל שעולה המהירות משתפרת הנוחות, והמתלים מציגים יכולת שיכוך שלא תבייש את הטובות שבמכוניות האירופאיות. כבישים גליים ופסי האטה מרוסנים בצורה מופתית ואילו בורות או אספלט מרוסק במיוחד, ינענעו קלות את המרכב אך לא בצורה מטרידה. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה מצויינת והשיוט נינוח, אך במהירויות תלת ספרתיות מתחילים להופיע רעשי כביש בעוצמה גבוהה מהממוצע בקטגוריה. בידוד רעשי הרוח והמנוע טוב ומיישר קו עם המקובל.

ביצועים

יונדאי i30 מציגה מפרט מודרני הכולל מנוע טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטרים המפיק 140 כ"ס ומומנט מרבי של 24.7 קג"מ החל מ- 1,500 סל"ד נמוכים. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים DCT7 ומספק ביצועים מעולים בכל תנאי הדרך, עם גמישות נפלאה ויכולת עקיפה בטוחה. מדובר ביחידת הנעה חלקה, שקטה, נטולת רעידות, שאינה סובלת מאובססיה להעלאת הילוכים הגורמת למנוע לעבוד בסל"ד נמוך ןלייצר וויברציות מציקות. במבחן מדדנו 9 שניות בתאוצה מאפס למאה קמ"ש בדומה להצהרת היצרן, ומדובר בנתון הנמצא ברף העליון בקטגוריית המשפחתיות העממיות.

יונדאי i30יונדאי i30

היכולת הדינמית הכוללת טובה מהממוצע, בין היתר הודות למתלה אחורי רב חיבורי. כיול המתלים המוצלח מרסן את תנודות המרכב בפניות ומייצר זוויות גלגול מדודות. לא מדובר בהתנהגות ספורטיבית הקורצת לחובבי הנהיגה, בוודאי לא עם הגה קל וחסר תקשורת, אך יונדאי i30 בהחלט יכולה להוות פרטנרית לנהיגה שתעלה חיוך קל בכביש הנכון. הבלמים תואמים את היכולת הכוללת ומבצעים את משימתם נאמנה.

יונדאי i30יונדאי i30

צריכת דלק

במהלך ימי המבחן אשר כללו נהיגה מנהלתית במרבית הזמן, עם מערכת עצור וסע פעילה ומזגן שפעל לאורך כל הדרך, התקבלה צריכת דלק ממוצעת של 11 ק"מ לליטר. הנתון פחות טוב מהמתחרות בקבוצת פולקסווגן למשל. צריכת הדלק לפי הצהרת היצרן עומדת על 18.1 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 50 ליטרים מספק טווח נסיעה של כ- 550 ק"מ. דרגת זיהום האוויר הינה 4 מתוך 15.

עלויות אחזקה

יונדאי i30 משווקת עם אחריות מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק"מ ושנה שלישית עד 100 אלף ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. מחיר הטיפול הראשון במוסך היבואן עומד על 535 ₪, מחיר הטיפול השני 993 ₪, מחיר הטיפול השלישי 535 ₪, ומחיר הטיפול הרביעי 1,232 ₪. סך ארבעת הטיפולים הראשונים עומד על 3,295 ₪ כולל מע"מ. מחירי הטיפולים זולים מהממוצע בסגמנט המשפחתיות. כמו כן נהנית יונדאי ממוניטין אמינות גבוה המצביע על עלויות אחזקה נמוכות לאורך זמן.

יונדאי i30יונדאי i30

מחירי החלפים דווקא מעט גבוהים מהממוצע בסגמנט. מחיר פנס קדמי עומד על 4,095 ₪, מחיר פנס אחורי 638 ₪, מחיר מראת צד עומד על 3,814 ₪, מחיר רפידות בלם קדמיות 453 ₪, ומחיר צלחות בלם קדמיות עומד על 805 ₪. עלויות הביטוח הן 1,740 ₪ לביטוח חובה ו- 5,160 ₪ לביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא תביעות ושלילת רישיון בשלוש השנים האחרונות.

בטיחות

במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2017, זכתה יונדאי i30 בציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 88% בהגנה על בוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 64% בהגנה על הולכי רגל, ו- 68% עבור מערכות הבטיחות.

יונדאי i30יונדאי i30

אבזור הבטיחות עשיר וכולל בין היתר 7 כריות אוויר, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית, ניטור שטחים מתים, מצלמת רוורס, התרעה על עייפות הנהג, עמעום אורות אוטומטי, ומערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 7 מתוך 8.

תמורה למחיר

יונדאי i30 ברמת אבזור פרימיום נמכרת במחיר 129,900 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם צג מגע בגודל 7 אינץ', קישוריות בלוטות', שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, מצלמת רוורס, מערכת stop&start, בורר מצבי נהיגה, מערכת בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אחוריים, קיפול מראות חשמלי, בלם חניה חשמלי, חיישן תאורה, ספוילר אחורי, וחישוקי 16 אינץ'.

רמת אבזור לוקצ'ורי מוצעת במחיר 135,900 ₪ ומוסיפה לרשימה גג פנורמי חשמלי, מושב נהג חשמלי עם כרית ניפוח לגב, חיישן גשם, כניסה והתנעה ללא מפתח, משטח טעינה אלחוטי, תאורה עוקבת פניה, וחישוקי 17 אינץ'.

יונדאי i30 היא מכונית משפחתית מעולה המציעה יחידת הנעה חזקה וחלקה, נוחות נסיעה מצויינת, אבזור נוחות ובטיחות עשיר, וכמובן מוניטין אמינות גבוה. פרט לצריכת דלק ממוצעת, עיצוב אנמי וחומרי דיפון פשוטים מדי, לא סובלת יונדאי i30 ממגרעות בולטות. מי שיבחר במשפחתית של יונדאי יזכה ברכב פרקטי ומהנה.

יונדאי i30 1.4 טורבו אוטומטי לוקצ'ורי
מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,353 סמ"ק
הספק מרבי משולב 140/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 24.7/1,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,340 מ"מ
רוחב כללי 1,795 מ"מ
גובה כללי 1,455 מ"מ
בסיס גלגלים 2,650 מ"מ
מיכל דלק 50 ליטרים
נפח תא מטען

395 ליטרים

משקל עצמי 1,250 ק"ג
מהירות מרבית 205 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.2 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 18.1 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 11 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 4 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2017)
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר

135,900 ₪

יונדאי i30 2018 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

1 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 1

    7 כריות אוויר (ולא 6). המסך הוא "8 (ולא "7) ועוד-

    • אני30/06/18

    לגבי צריכת הדלק, אני מניח שהיצרן בודק צריכת דלק בתנאים אופטימליים. למשל נראה לישהפעלת מזגן משנה את צריכת הדלק (לרעה) כמו גם נסיעה בחלונות פתוחים וכד'.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu