אאודי e-tron מציע מערכת הנעה חשמלית מלאה בהספק 408 כ"ס וטווח נסיעה של למעלה מ- 400 ק"מ
אאודי e-tron, הרכב החשמלי הראשון של אאודי בייצור סדרתי, הינו קרוסאובר בגודל בינוני אשר עתיד להתחרות במרצדס EQC ויגואר i-Pace. עיצובו מיישר קו עם שפת העיצוב המוכרת של המותג ומובדל מדגמי המותג האחרים בעזרת גריל אטום בגוון פלטינה, קליפרים כתומים שיהיו מעתה סימני ההיכר של דגמי אאודי החשמליים, ודיפיוזר אחורי לכל רוחב הפגוש המדגיש את היעדר פתחי המפלט. הממדים נדיבים ביחס לסגמנט. אורכו 4,901 מ"מ, רוחבו 1,935 מ"מ, גובהו 1,616 מ"מ, ובסיס הגלגלים נמתח לאורך 2,928 מ"מ. תא המטען בנפח מרשים של 660 ליטרים.
אאודי e-tron
תא הנוסעים מציע מרחב נדיב הודות לוויתור על מכללי הנעה סטנדרטיים וריכוז תאי הסוללה ברצפת המרכב. סביבת הנהג דומה לאאודי A6 ומאופיינת בקווים נקיים ואופקיים המספקים תחושה אוורירית. הקונסולה המרכזית מכוונת כלפי הנהג ומדגישה את האופי הספורטיבי. הטכנולוגיה הושאלה מהאחות הגדולה אאודי A8 וכוללת שני צגי מגע גדולים ברזולוציה גבוהה. הצג המרכזי בגודל 10.1 אינץ' מציג את מערכת ה- MMI של אאודי ומתחתיו צג נוסף בגודל 8.6 אינץ' השולט על בקרת האקלים, פונקציות נוחות שכיחות והזנת טקסטים.
אאודי e-tron
יחידת ההנעה כוללת סוללת ליתיום בקיבולת 150kWh המספקת כוח לשני מנועים חשמליים (אחד לכל סרן) בהספק משולב של 408 כ"ס ומומנט של 68 קג"מ. שני המנועים נשלטים באמצעות מערכת ההנעה הכפולה quattro של היצרן, כאשר ברירת המחדל היא הנעה אחורית, ואילו ההנעה הקדמית משתלבת תוך שבריר שניה בעת הצורך. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 5.7 שניות והמהירות המירבית מוגבלת ל- 200 קמ"ש לצורך חסכון באנרגיה. הסוללה הממוקמת ברצפת הרכב בין הסרנים, תורמת להפחתת מרכז הכובד וחלוקת משקל אידיאלית של 50:50 בין הסרנים.
אאודי e-tron
טווח הנסיעה עומד על 400 ק"מ לפי תקן WLTP החדש, בין היתר בזכות מערכת רגנרציה המנצלת את האנרגיה הקינטית שנוצרת בעת בלימה או גלישה לטובת טעינת הסוללה. עמדת טעינה בזרם DC תטעין 80% מהסוללה תוך כחצי שעה, וטעינת הסוללה במלואה בעמדת טעינה ביתית תארך 9 שעות.
בתהליך התכנון של אאודי e-tron הושם דגש רב על יעילות אנרגטית. הדגם יוצע כאופציה עם מצלמות במקום מראות צד, המציגות את הנעשה בצידי הרכב על גבי צגים ייעודים בדלתות. למצלמות אלו משמעות מבחינת הפחתת רעשי רוח ומקדם הגרר לכדי 0.27cd.
שיווקו של אאודי e-tron בישראל צפוי להתחיל בראשית שנת 2019.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.