טויוטה חושפת רשמית את הסופרה - המכונית הכי מסקרנת של המותג בעשור האחרון
לפני כארבע שנים הציגה טויוטה את הקונספט FT-1 ורמזה על כוונתה להחזיר לחיים את הסופרה האגדית. קהל המעריצים גילה התלהבות רבה וטויוטה לא יכלה להישאר אדישה, היא החליטה לייצר סופרה חדשה שתזרים דם חדש למותג שהחוויר בשנים האחרונות עקב התמקדות במכוניות משעממות ורווחיות. מאז נחשפנו לעשרות טיזרים מעוררי חושים, אך היום מסתיימת "ההתעללות" בנו ובמעריצים ואנו זוכים לראות את טויוטה סופרה החדשה במלוא הדרה.
טויוטה סופרה
יש הרבה מה לספר על מכונית הספורט החדשה, אך נתמקד ב- 7 הפרטים העסיסיים ביותר:
1. לב גרמני, מוח יפני
הדור החדש פותח בשיתוף פעולה עם ב.מ.וו הידועה כיצרנית מכוניות נהיגה נחשקות, ועובדה זו הופכת את המכונית למסקרנת עוד יותר. עם זאת, טויוטה מדווחת כי על הכיול אחראית חטיבת הביצועים של החברה - GR, אשר יישמה את הידע הרב שרכשה במשך שנים במסגרת מירוצים שונים. זו לא ב.מ.וו Z4 עם סמל של טויוטה אלא מכונית עם אופי אחר.
2. מנוע 6 צילינדרים בהתאם למסורת
טויוטה סופרה מצויידת במנוע טורבו בנזין 6 צילינדרים טורי בנפח 3.0 ליטרים מבית ב.מ.וו, המפיק 340 כ"ס ב- 5,000-6,500 סל"ד ומומנט של 51.0 קג"מ ב- 1,600-4,500 סל"ד. הכוח עובר לגלגלים האחוריים דרך תיבת 8 הילוכים אוטומטית מבית ZF ומאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 4.3 שניות. מאכזב שאין אופציה לתיבת הילוכים ידנית.
טויוטה סופרה
3. אלקטרוניקה חכמה
דיפרנציאל אחורי אקטיבי המסונכרן עם מערכת בקרת היציבות, שולט על העברת הכוח בין הגלגלים האחוריים בשיעור של 0-100% לכל גלגל באופן אלקטרוני. בזמן כניסה לפניה, הדיפרנציאל בוחר את יחס הנעילה לאיזון אופטימלי בין אחיזת כביש להורדה יעילה של הכוח אל האספלט. ביציאה מהפניה, עם החזרה לגז, יחס הנעילה מוגבר לטובת אחיזת כביש גבוהה יותר. נשמע כיף.
טויוטה סופרה
4. מרכב קצר וקשיח
טויוטה סופרה הינה מכונית דו-מושבית קטנה למדי. אורכה 4,380 מ"מ ובסיס הגלגלים עומד על 2,470 מ"מ בלבד, 100 מ"מ פחות מטויוטה GT86. המרכב קשיח יותר משל לקסוס LFA הכוללת חיזוקי קרבון, מרכז הכובד נמוך משל טויוטה GT86 בעלת מנוע הבוקסר, וחלוקת המשקל בין הסרנים ביחס מושלם של 50:50. כל אלו מבטיחים התנהגות כביש משובחת ומהנה.
5. לא רק למסלול
טויוטה מדווחת כי המכונית כויילה כך שתספק הנאה מירבית גם בכבישים עירוניים ולא רק במסלול. במהלך הפיתוח נבחנה המכונית במגוון כבישים, ביניהם כבישים פרבריים באירופה, כבישים מושלגים, כבישים מהירים בארה"ב, וכבישים מפותלים ביפן.
טויוטה סופרה
6. עיצוב
העיצוב החיצוני מלא אופי ונאמן לדגם הקונספט FT-1. כמו כן, מרבית כונסי האוויר סביב המרכב המפוסל - אמיתיים ומתפקדים. עם זאת, ניכר כי תא הטייס מעוצב בסגנון גרמני בדומה לאחות מבוואריה ואף כולל אלמנטים רבים שנלקחו ממנה ישירות. התא כולל מסך מרכזי בגודל 8.8 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי עם מד סל"ד ענק, תצוגה עילית מלאה וצבעונית, הגה קטן, ומושבי ספורט חובקים.
7. מחיר
מחירה של טויוטה סופרה בארה"ב עומד על החל מ- 49,900 דולר. כמה חבל שלא נזכה לראותה בישראל אלא אם בייבוא אישי של קומץ מעריצים מושבעים עם כיסים עמוקים.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.