קיה ספורטאז' זוכה למתיחת פנים ומקבל מנוע דיזל ותיבת הילוכים כפולת מצמדים חדשים במחיר אטרקטיבי. יצאנו לנסיעת התרשמות בגרסה החדשה
קבוצת טלקאר, יבואנית קיה לישראל, השיקה את קיה ספורטאז' 2019 המעודכן לאחר שעבר מתיחת פנים קלה במסגרתה קיבל שבכה קדמית ופגושים חדשים, עיטורי כרום חיצוניים, הגה חדש, לוח מחוונים מעודכן, ומושבים בריפוד דו-גוני חדש.
קיה ספורטאז' 2019
מנוע ה- 1.6 ליטרים בנזין אשר שירת את גרסת הכניסה, אינו עומד עוד בתקנות זיהום האוויר ולכן שיווקו הופסק, אך כעת מצטרף להיצע מנוע טורבו דיזל בנפח 1.6 ליטרים בהספק 136 כ"ס עם מומנט של 32.6 קג"מ, המשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, אשר לדברי היבואנית אמור לתפוס נתח שוק משמעותי של 30% מכלל מכירות קיה ספורטאז' בישראל.
במסגרת אירוע ההשקה אשר נערך לעיתונאי הרכב, זכינו להתרשם מגרסת הדיזל במסלול שכלל יציאה מאזור המרכז אל מלון בראשית השוכן במצפה רמון. המסלול נמתח לאורך 150 ק"מ לכל כיוון ושילב נהיגה בכבישים מהירים ובכבישים מפותלים.
קיה ספורטאז' 2019
התנעת מנוע הדיזל מתבצעת באמצעות מפתח רגיל, ומעירה את המנוע בשקט מופתי ללא טרטור הדיזל האופייני אשר מהווה "דיל ברייקר" לחלק מהרוכשים. תודות לשימוש בטכנולוגיות חדשות מייצר המנוע פעולה חלקה, מעודנת, ונטולת ויברציות. אמנם מחוץ לרכב מורגש טרטור הדיזל במידה מסויימת אך בתא הנוסעים לא ניתן להבחין כלל כי מדובר במנוע דיזל.
בתחילת הנסיעה מתגלה פעולה חלקה של תיבת ההילוכים הרובוטית לצד השהיית טורבו קצרה הנמשכת מטרים ספורים. מעל 1,400 סל"ד, כאשר מגדש הטורבו נכנס לפעולה, מורגשת גמישות נפלאה עם שפע כוח הזמין בסל"ד נמוך. הביצועים מספקים בהחלט עם תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 11.8 שניות ומהירות מרבית של 180 קמ"ש.
קיה ספורטאז' 2019
הנתונים דומים לאלו של מנוע הבנזין בנפח 2.0 ליטרים, אך הגדולה האמיתית של מנוע הדיזל טמונה במומנט הגבוה וזמינותו אשר מאפשרים ביצוע עקיפות בטוחות, תאוצות ביניים זריזות, ושיוט נינוח עם רזרבות כוח. תיבת ההילוכים מתגלה כפרטנרית מעולה, חלקה ונטולת רעידות. ניתן לומר כי מדובר ביחידת כוח יעילה ונעימה העדיפה על פני מנועי הבנזין האטמוספריים של קיה ספורטאז'.
צריכת הדלק המשולבת אותה השגתי בנסיעת המבחן עמדה על 16 ק"מ לליטר. בשיוט נינוח הראה מחשב הדרך צריכת דלק של 19.5 ק"מ לליטר ובקטעי בחינת הביצועים במצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה עמדה צריכת הדלק על 14 ק"מ לליטר.
קיה ספורטאז' 2019
המושבים נעימים ורחבים אך התמיכה הצידית אינה מספקת. כמו כן, מושב הנוסע הקדמי אינו מתכוונן לגובה. המרווח המוצע לנהג ולנוסעים טוב בהחלט לנסיעה משפחתית ארוכה. בידוד רעשי המנוע מעולה כאמור, רעשי הכביש סבירים, אך בידוד רעשי הרוח אינו טוב ואלו מתחילים להופיע במהירות תלת ספרתית ומתגברים עד כדי הפרעה במהירות 120 קמ"ש. מרבית רעשי הרוח מגיעים מאזור מראות הצד.
קיה ספורטאז' 2019
בקטעים הדינמיים, אשר כללו פיתולים קצרים ומהירים, וסיבובים רחבים וארוכים, הציג קיה ספורטאז' זוויות גלגול מרוסנות אך מרכז הכובד הגבוה מורגש. ההתנהגות בטוחה והמגבלות ברורות לנהג. לאור ייעודו כרכב משפחתי סולידי, היכולת הדינמית סבירה ותספק את קהל היעד שאינו מתכוון לתקוף פניות מהירות בקרוסאובר המשפחתי.
נוחות הנסיעה מעולה. בגרסה זו בחר היבואן בחישוקי 16 אינץ' עם צמיגים בחתך 70 הנראים שמנמנים ופחות אופנתיים אך מאפשרים ספיגת שברים ושיבושים קטנים בצורה גמישה ויעילה. המתלים, הכוללים מתלה אחורי רב חיבורי, מציגים כיול רך עם כושר ריסון נאות ויחד עם הצמיגים מביאים לנוחות נסיעה מעולה.
קיה ספורטאז' 2019
קיה ספורטאז' 1.6 דיזל מוצע ברמת אבזור אורבן בלבד, נטולת גג פנורמי או אפשרות לכניסה והתנעה ללא מפתח, אך כוללת את כל אבזור הבטיחות החשוב לרבות בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, התראה על עייפות הנהג, עמעום אורות גבוהים אוטומטי, חיישני חניה מקוריים, ומצלמת רוורס. אבזור הנוחות כולל בקרת אקלים דו אזורית ומערכת מולטימדיה עם צג בגודל 8 אינץ' ואפליקציית Waze.
במחיר 149,900 ₪ מציע קיה ספורטאז' יחידת הנעת דיזל חסכונית בעלת כוח זמין, אבזור בטיחות נדיב, שימושיות גבוהה, ונוחות נסיעה מצויינת. כעת נותר לאנשי היבואן לשכנע את הצרכן הישראלי שמנועי דיזל טובים לא פחות ממנועי בנזין, ולהחזיק אצבעות שנוסחת המיסוי הירוק החדשה הצפוייה להיכנס לתוקף בחודש אפריל השנה לא תייקר את מחירו בצורה משמעותית.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.