שברולט ספארק עברה מקצה שיפורים וחוזרת לתחרות עם מפרט מבטיח ואבזור בטיחות משודרג
הדור הראשון של שברולט ספארק הגיע ארצה מעט באיחור למהפכת המיני והציע עיצוב מקורי אך תיבת הילוכים ידנית בלבד. בדור השני בחרה שברולט בעיצוב בוגר יותר וציידה את הספארק במנוע בנזין 1.4 ליטרים גדול וחזק ביחס למקובל בסגמנט ובתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. מאז היא נמצאת בקרב רבות המכר בקטגוריית המיני אותה מובילות האחיות הקוריאניות יונדאי i10 וקיה פיקנטו. מתיחת הפנים האחרונה העניקה לשברולט ספארק עיצוב עדכני ותוספת אבזור בטיחות. יצאנו לבדוק האם זה מה שיעזור לה לטפס לראש טבלת המסירות.
סרטון מבחן דרכים שברולט ספארק
| שברולט ספארק פרימייר | |
|---|---|
| יתרונות | אבזור, מערכות בטיחות, ביצועים, אחריות |
| חסרונות | נסיעה קופצנית, תא מטען קטן |
שברולט ספארק
עיצוב ונוחות
העיצוב החיצוני של שברולט ספארק זכה לעדכון קל המתרכז בעיקר בחזית. לגריל הקדמי המפוצל נוספה מסגרת כרום עבה אשר גולשת גם אל הפנסים הקדמיים. פנסי האיתות נדדו אל קצות הפגוש הקדמי ובגרסת פרימייר הבכירה בה נהגנו, הם מוקפים בתאורת יום מסוג LED. מהצד זו אותה שברולט ספארק המוכרת, עם קו מותנים מודגש המטפס מהכנף הקדמית עד לדלת האחורית שידית הפתיחה שלה מוסתרת במסגרת החלון. קו עיצוב נוסף מטפס מהדלת האחורית ומתחבר אל הפנס האחורי.
שברולט ספארק
ברכב המבחן ברמת אבזור פרימייר חישוקים קלים נאים ועיטורי כרום בידיות הדלתות הקדמיות ובמסגרת חלונות הצד. מאחור לא נצפו שינויים עיצוביים והעיצוב נותר נאה. רכב המבחן הגיע בצבע כחול טורקיז מנצנץ שהלם אותו מאוד. במבחר הצבעים ישנם גוונים נועזים נוספים. מידותיה של שברולט ספארק מציבות אותה בין המכוניות הגדולות בקטגוריה ביחד עם יונדאי i10 וקיה פיקנטו. אורכה 3,655 מ"מ, רוחבה 1,595 מ"מ, גובהה 1,483 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,385 מ"מ.
שברולט ספארק
עיצוב תא הנוסעים נותר כמעט זהה וזכה לעדכונים קלים בעיקר בבחירת חומרי הדיפון. האלמנט הבולט ביותר הוא הקונסולה המרכזית המשלבת פלסטיק שחור מבריק וכסוף, מסך מגע בגודל 7 אינץ' ופקדי שליטה בבקרת האקלים. מול הנוסע מלפנים תא אחסון פתוח ופנל שחור מבריק המקיף את פתחי המיזוג. בצד הנהג הגה נאה וגדול למדי המחופה עור נעים למגע, דרכו צופים בלוח המחוונים המכיל צג מידע גדול וברור למחשב הדרך המואר בגווני תכלת בחשיכה.
שברולט ספארק
דיפון הדלתות הקדמיות נאה והן כוללות תא לאחסון בקבוקים. דיפון הדלת האחורית פשוט יותר. בין המושבים קונסולה צרה עם תאים פתוחים וצמד מחזיקי כוסות. בורר ההילוכים נאה ומעניק רושם איכותי אך בלם היד פשוט יותר. איכות החומרים בסיסית אך לא זולה. איכות ההרכבה טובה מאוד ולא נתקלנו בדיפונים רופפים או ברעשי פלסטיקה.
הדלתות הקדמיות גדולות אך לא נפתחות בזווית רחבה מספיק. לנהג ולנוסע מלפנים מושבים מעט קטנים. מסעד הגב צר ויתאים יותר לבעלי מבנה גוף צנום, ומסעד הרגליים קצר ועלול לגרום לעומס על הברכיים ולכאבים בנסיעות ארוכות. ברכב המבחן ברמת אבזור פרימייר זכו המושבים לריפוד דמוי עור שנראה טוב אך מתחמם בשמש ובנסיעות ארוכות והופך למעט דביק. מציאת תנוחת ישיבה אידיאלית מעט מאתגרת משום שההגה מתכוונן לגובה בלבד.
שברולט ספארק
המושב האחורי יתאים לשני נוסעים אשר יאלצו להשתחל פנימה דרך דלתות קטנות אך יזכו למרווח רגליים הולם ולמרווח ראש מפתיע לטובה. אמנם מדרגת תעלת ההינע לא גבוהה אך נוסע שלישי במרכז יהפוך את האווירה במושב האחורי לאינטימית מדי. שלושה ילדים ללא מתקני ריסון יוכלו לחלוק את המושב האחורי אך סף החלונות הגבוה יפריע להם לראות את הנוף.
הנדסת האנוש טובה וניתן להסתגל במהירות לתפעול הרכב. המסך המרכזי נוח לשימוש ומגיב היטב למגע. מערכת ההפעלה מודרנית ותתופעל בקלות על ידי כל משתמשי הסמארטפונים. החיבור לממשקי Apple Car Play ו- Android Auto פשוט ופועל היטב. גם כפתורי התפעול שעל ההגה נוחים לשימוש ושולטים במערכת השמע, מחשב הדרך ובבקרת השיוט.
שברולט ספארק
שברולט ספארק מציעה תא מטען בנפח 313 על פי תקן SEA האמריקאי המאפשר מדידה מרצפת תא המטען ועד התקרה. במפרט של הדגם הקודם הופיע נתון של 185 ליטרים עד גובה המדף ומשום שלא נערכו שינויים מהותיים במתיחת הפנים, הנפח נותר דומה. דיפון תא המטען מעט מרושל, מפתח הדלת צר, סף ההטענה גבוה, ומבנה תא המטען עמוק ומאלץ העמסת הציוד בשכבות. קיפול המושבים האחוריים מתבצע בשני שלבים ומעט מסורבל, אך יוצר חלל שימושי שאפשר לנו להוביל אף כורסה קטנה במהלך ימי המבחן.
לשברולט ספארק שדה ראיה טוב לפנים ולצדדים בזכות דשבורד נמוך, שמשה גדולה, וחלונות צד קדמיים עם סף נמוך. קורות A מעט עבות ולעיתים יאלצו את הנהג לנוע מעט קדימה כדי להעיף מבט נוסף לצדדים בהגעה לצומת. הראות לאחור מוגבלת עקב שמשה קטנה אך מצלמת רוורס היא ציוד סטנדרטי בכל רמות האבזור, וגרסת פרימייר כוללת גם חיישני רוורס מקוריים. מראת הצד השמאלית מגדילה את הנשקף ממנה כנהוג במכוניות אמריקאיות ויוצרת שטח מת גדול. בחשיכה הרגשנו סנוור מאורות המשתקפים במראות באופן שלא הורגש ברכבים אחרים.
שברולט ספארק
שברולט ספארק היא מכונית קטנה עם בסיס גלגלים קצר וכיול מתלים נוקשה ההופך את הנסיעה בעיר לקופצנית, במיוחד בנסיעה מעל רצף מהמורות. מהעבר השני כיול המתלים הנוקשה מסייע לה להישאר מרוסנת ולא לטלטל את הנוסעים בכביש הסלול היטב. מחוץ לעיר נמשך הריסון המוצלח ותורם גם להפחתת זוויות הגלגול. שברים וגלים בכביש יגרמו לרכב לקפץ קלות במהלך עיקול. בידוד הרעשים טוב. רעשי הרוח מושתקים היטב, המנוע נשמע רק תחת מאמץ אך רעשי הצמיגים נוכחים במהירות בין עירונית.
ביצועים
לשברולט ספארק מנוע גדול ביחס למקובל בקטגוריית המיני. מנוע הבנזין בנפח 1.4 ליטרים מפיק 98 כ"ס ומומנט של 13.1 קג"מ. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה ללא אפשרות לתפעול ידני, אך כוללת מצב L יעיל המסייע בבלימת מנוע בירידות. שברולט ספארק מאיצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 12.6 שניות לפי נתוני היצרן ובמבחן שלנו נמדדה תאוצה זו תוך 12.9 שניות.
שברולט ספארק
בעיר יחידת הכוח מתנהלת היטב עם יציאה זריזה מהמקום ודחף מיידי. התיבה הרציפה היא מהסוג המדמה העברת הילוכים באופן מוצלח ולא מציבה את המנוע בסל"ד גבוה בכל זמן ההאצה. מחוץ לעיר תורמת תיבת ההילוכים לסל"ד שיוט נמוך ולאווירה רגועה. תחת עומס מורגש צליל המנוע בתא הנוסעים ואינו ערב לאוזן אך הביצועים טובים כך שהמנוע לא נדרש למאמץ לאורך זמן.
לשברולט ספארק אין יומרות ספורטיביות והיא שומרת על התנהגות כביש בטוחה. בכניסה מהירה לפניה תפגין שברולט ספארק תת היגוי מתון אך אחיזת הכביש טובה ומאפשרת שמירה על קו הפניה המבוקש. ההגה מציע משקל קל כנוצה בעיר אך משקלו עולה עם מהירות הנסיעה ומרגיש נכון יותר.
שברולט ספארק
דוושת הבלם אינה לינארית, התגובה ללחיצה הראשונה נחושה אך בהמשך מאבדים הבלמים מכוחם ולא אחת נדרשנו ללחיצה עד סוף מהלך הדוושה. במהירויות גבוהות מושפעת שברולט ספארק קלות מרוחות צד אך לא באופן שיערער את בטחון האוחז בהגה.
צריכת דלק
צריכת הדלק המשולבת של שברולט ספארק עומדת על 17.8 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן ואילו במהלך מבחן הדרכים נמדדה צריכה משולבת של 13.0 ק"מ לליטר. מיכל הדלק בנפח 35 ליטרים וטווח הנסיעה המשוער עומד על כ- 400 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 4 מתוך 15.
שברולט ספארק
אמינות ועלויות אחזקה
טיפולים יש לבצע אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון 487 ₪, עלות הטיפול השני 764 ₪, עלות הטיפול השלישי 487 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,325 ₪. סך עלות ארבעת הטיפולים הראשונים 3,063 ₪ ותואמת את המקובל בקטגוריית המיני.
שברולט ספארק
עלות פנס קדמי 3,938 ₪, עלות פנס אחורי 2,011 ₪, עלות מראת צד 2,431 ₪, עלות סט רפידות בלם קדמיות 589 ₪, ועלות זוג צלחות בלם קדמיות 690 ₪. עלויות החלפים גבוהות מהמקובל בקרב המתחרות. מחירה של שברולט ספארק מציב אותה בקבוצת רישוי 1 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 1,235 ₪.
בטיחות
שברולט ספארק לא נבחנה במבחני הריסוק של ארגון Euro Ncap אך אחותה התאומה אופל קארל נבחנה בשנת 2017 וקיבלה 3 כוכבים בלבד מתוך 5 עם ציונים של 61% בסעיף הגנה על מבוגרים, 60% בסעיף הגנה על ילדים, 58% בסעיף הגנה על הולכי רגל, ו- 25% בסעיף מערכות הבטיחות. אופל קארל נבחנה ללא מערכות הבטיחות המתקדמות הכלולות עתה במפרט שברולט ספארק בישראל, שככל הנראה היו משיגות לה ציון גבוה יותר. כמו כן, שברולט ספארק נבחנה במבחן הבטיחות של ארגון IIHS האמריקאי וקיבלה ציון מרבי בהגנה על הנוסעים בתאונות חזית וצד.
שברולט ספארק
במהלך מתיחת הפנים זכה אבזור הבטיחות לשדרוג משמעותי וחריג בקטגוריה, וכעת מציעה שברולט ספארק בכל רמות האבזור מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, מצלמת רוורס מקורית, ועשר כריות אוויר. נציין כי מערכת ההתרעה על שמירת המרחק מלפנים פעלה היטב במהלך ימי המבחן. המערכת מספקת התרעה קולית ויזואלית עם תאורה אדומה המוקרנת על השמשה הקדמית בעת קרבה מסוכנת לרכב שלפנים. רמת אבזור הבטיחות על פי דירוג משרד התחבורה עומדת על 4 מתוך 8.
תמורה למחיר
שברולט ספארק מוצעת בישראל בשלוש רמות אבזור. גרסת LT שעלותה 81,000 ₪ מציעה בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', 4 רמקולים, חיבורי AUX ו- USB, משענת יד לנהג, וחיישן תאורה. רמת האבזור LTZ מוצעת תמורת 81,500 ₪ וכוללת בנוסף חישוקים קלים בקוטר 15 אינץ'. רמת האבזור פרימייר מוצעת תמורת 83,000 ₪ וכוללת בנוסף מערכת שמע משודרגת עם 6 רמקולים, מושבים בריפוד דמוי עור, מפתח חכם לכניסה והנעה ללא מפתח, ותאורת יום מסוג LED.
במסגרת מתיחת הפנים עברה שברולט ספארק שינויים קלים יחסית, אך אלה טיפלו בדיוק בנקודות הדורשות טיפול והפכו אותה למכונית ראויה יותר מבעבר. מדובר אמנם במכונית עירונית וקומפקטית אך שברולט ספארק מעניקה לנהג ולנוסעים הרגשה של נסיעה ברכב בוגר וגדול יותר. יחידת ההנעה מוצלחת ונעימה מאוד לשימוש מבלי להעניש בצריכת דלק גבוהה. רמת האבזור בולטת לטובה, במיוחד בתחום אבזור הבטיחות. שברולט ספארק מציעה אלטרנטיבה טובה לצמד האחיות המתחרות מקוריאה והרוכשים שיעזו לנסות רכב שונה משל השכנים, ייהנו מתמורה הולמת לכספם.
| שברולט ספארק פרימייר | |
|---|---|
| מנוע | בנזין 4 צילינדרים 1,399 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 98/6,200 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 13.1/4,400 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית רציפה |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 3,655 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,595 מ"מ |
| גובה כללי | 1,483 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,385 מ"מ |
| מיכל דלק | 35 ליטרים |
| נפח תא מטען |
313 ליטרים (לפי תקן SAE) |
| משקל עצמי | 1,138 ק"ג |
| מהירות מרבית | 179 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 12.6 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 17.8 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 13.0 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 4 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 3 כוכבים (2017) |
| רמת אבזור בטיחותי | 4 (מתוך 8) |
| מחיר |
82,990 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.