לקראת כניסתו לתוקף של תקן יורו 6d המחמיר למדד פליטת מזהמים, חושפת סקודה איך מודדים זיהום אוויר של מכוניות
בתחילת שנת 2020 יחול על יצרניות הרכב תקן יורו 6d למדד פליטת מזהמים, אשר מחמיר את דרישות הפחתת המזהמים במכוניות חדשות. היצרנית הצ'כית סקודה, פותחת את דלתותיה לעיתונאי הרכב ומקנה לנו הצצה לנעשה במעבדות החברה, ממנה ניתן ללמוד רבות על הליך מדידת פליטת המזהמים.
מדידת פליטת מזהמים בסקודה
תקנות יורו 6d יחולו על כל רכב פרטי או מסחרי קל שיבקש לעמוד בתקינה האירופאית. מעבדות סקודה מציגות שלושה מודלים על פיהם נמדדת פליטת המזהמים בשלושת סוגי המנועים השונים: מנוע בעירה פנימית, מנוע היברידי, ומנוע חשמלי. המדידה מתבצעת באמצעות הרצת המכונית על גבי דינמומטר, ומשקללת את התנגדות הרכב לאוויר (מקדם גרר) והתנגדות גלגול הצמיגים בטווח רחב של טמפרטורות קיצון הנעות בין מינוס 40 מעלות ועד 65 מעלות צלזיוס, במהירויות של עד 250 קמ"ש, כולל בלימות בעצימות מרבית.
מדידת פליטת מזהמים בסקודה
במסגרת תנאים אלו דולים את כמות חומרי הפליטה השונים אשר נוצרים בנסיעה המדומה, ומשקללים את המסוכנים שבהם ביחס לנפח גזי הפליטה הכולל והמסה שלהם, ומקבלים תוצאה סופית.
תקן (WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure אשר נכנס לתוקף בספטמבר אשתקד, מחייב את היצרניות לבדיקת שטח "רטובה" הקרוייה (RDE (Real Driving Emissions, בנוסף לבדיקת המעבדה שתוארה. בדיקה זו נעשית במהלך נהיגה בכביש ציבורי, תוך חיבור מכשור מדידה מדוייק אל פתחי המפלט בחלקו האחורי של הרכב. בדיקה זו מספקת נתוני זיהום וצריכת דלק ריאליים יותר ביחס לבדיקת המעבדה.
בדיקת שטח למדידת פליטת מזהמים בסקודה
מדידת המזהמים לכלי רכב היברידיים מורכבת הרבה יותר, היות והיא משקללת מדידות במצבי טעינה שונים של הסוללה יחד עם פרמטרים חשמליים. כלי רכב חשמליים טהורים נמדדים על פי צריכת החשמל ביחס לטווח הנסיעה.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.