יונדאי אלנטרה התחדשה לכבוד שנת 2019 אך ממשיכה במתכונת המשפחתית סדאן הקלאסית
הדור הראשון של משפחתית הסדאן יונדאי אלנטרה הגיע אלינו בשנות ה- 90 ומאז משווק בישראל בשמות כאלה ואחרים. בתחילת העשור הגיע לישראל הדור החמישי של אלנטרה, שידוע יותר בשם יונדאי i35, והפך לאחד מהדגמים הפופולריים ביותר בשוק המקומי. האלנטרה חיזקה את מעמדה של יונדאי בקבוצת המשפחתיות ורכשה מוניטין חיובי בשוק המשומשות.
| יונדאי אלנטרה אינספייר SR | |
|---|---|
| יתרונות | אבזור בטיחות מתקדם, מרווח |
| חסרונות | יחידת הנעה מיושנת, איכות נסיעה, איכות תא נוסעים, אבזור נוחות |
יונדאי אלנטרה
הדור השישי של יונדאי אלנטרה עבר מתיחת פנים לפני כשנה והתייצב אצלנו לאחרונה למבחן דרכים. כיום נאלצת יונדאי אלנטרה להתמודד עם מתחרות מתקדמות ממנה החמושות במנועי טורבו או ביחידות הנעה היברידיות. יצאנו לבדוק האם מתיחת הפנים תצליח להחזיר אותה אל מרכז הבמה?
עיצוב ונוחות
ניכר כי מעצבי יונדאי התאמצו להקנות לאלנטרה החדשה הופעה מושכת יותר. החזית הנמוכה מתהדרת בגריל טרפזי גדול עם עיטורי כרום דקיקים. הפנסים הקדמיים הגדולים והמשולשים פולשים אל חלקו העליון של הגריל אך למרות המראה המרשים מכילים תאורת הלוגן פשוטה, אף ללא תאורת לד ליום. פנסי האיתות והערפל נדחקו אל פינות הפגוש ובצמוד אליהם כונס אוויר.
יונדאי אלנטרה
הצללית אלגנטית ומנסה לייצר רושם דינמי עם גג משתפל לאחור המקבל חיזוק מסף החלונות אשר מתעגל כלפי מעלה. קו המותניים מודגש בעזרת קו בולט המתהווה מאחורי בית הגלגל הקדמי עד הפנס האחורי. קו עיצוב נוסף מופיע בתחתית הדלתות. האחוריים מעט כבדים עם סרח עודף גדול ופנסים הנוגסים בכנפיים האחוריות. דלת תא המטען נאה עם שפה בולטת בקצה, והפגוש ספורטיבי עם חלק תחתון מושחר וסף דמוי דיפיוזר. מדובר במכונית נאה אך לא כזו שתמשוך מבטים.
יונדאי אלנטרה
למרות המראה הכבד מעט, יונדאי אלנטרה קצרה ממתחרותיה. אורכה עומד על 4,620 מ"מ, רוחבה 1,800 מ"מ, גובהה 1,450 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,700 מ"מ.
תא הנוסעים שומר על המראה המוכר מהדגם היוצא עם מספר עדכונים קלים. הפנל העליון לא מכיל אלמנטים מיוחדים ותחום בפס פלסטיק כסוף. בפינות פתחי מיזוג אשר זכו לחיפוי דמוי סיבי פחמן המעניק רושם זול. המסך המרכזי קטן וכפתורי התפעול בצד שמאל מסגירים את העובדה שהוא אינו מקורי. השעון הדיגיטלי תחתיו נראה מעט ארכאי. פקדי המזגן נמצאים מתחת למשטח שחור מבריק גדול שנראה כמו מסך דיגיטלי אך מדובר במזגן מכני פשוט ולא בבקרת אקלים אלקטרונית. בורר ההילוכים נאה ומוקף במסגרת פלסטיק עם פקדי דמה רבים. ההגה הנאה הושאל מיונדאי איוניק ודרכו נראה לוח מחוונים נקי עם רקע משובץ דמוי סיבי פחמן.
יונדאי אלנטרה
תא הנוסעים מאורגן בצורה הגיונית והנדסת האנוש מוצלחת. בצד שמאל של ההגה פקדים לשליטה במערכת השמע ואלה שמימין שולטים בבקרת השיוט ובמחשב הדרך. מנופי האיתות והמגבים מציגים סידור מקורי מבית יונדאי והוא נוח לשימוש. המסך המרכזי אמנם דובר עברית אך הוא קטן, לא רגיש מספיק למגע, והאייקונים המוצגים בו אינם מספיק ברורים במבט חטוף. כפתורי התפעול הפיזיים קטנים ולא נוחים לשימוש.
איכות החומרים בסיסית למדי וחסרת שאר רוח. הפנל העליון מחופה חומר רך ונעים למגע, ההגה מחופה בעור איכותי, ומשענת היד המרכזית עשויה חומר דמוי עור. יתר החומרים דקים, מחוספסים, ופשוטים המשדרים תחושה דלה. היינו שמחים אילו משענות היד בדלתות היו מעט רכות ונעימות יותר למגע. בדי הריפוד קשים ומחוספסים. איכות ההרכבה טובה למעט המסך המרכזי המותקן בארץ באופן מרושל. הופתענו לגלות סכי שמש עם הארכה שימושית למניעת סנוור.
יונדאי אלנטרה
תאי האחסון לא מציעים פתרונות מקוריים אך הם שימושיים למדי. תא פתוח בתחתית הקונסולה מאכלס את חיבורי המדיה ויוכל להכיל טלפון סלולרי וארנק. מחזיקי הכוסות בין המושבים הקדמיים ממוקמים טוב. התאים בדלתות כוללים גומחות ייעודיות לעיגון בקבוקים. תא הכפפות מציע חלל שימושי אך הוא חסר דיפון. מאחור צמד מחזיקי כוסות במשענת היד, תאים בדלתות וכיסים בגב המושבים הקדמיים.
הכניסה אל המושבים הקדמיים נוחה בזכות דלתות גדולות עם מפתח רחב. המרווח מלפנים נדיב למעט מרווח ראש מוגבל מעט עקב חלון הגג הנפתח. המושב פשוט ובסיסי, הוא אינו רך ומפנק וגם לא תומך מספיק. בסיס המושב שטוח וקצר ואינו מספק תמיכה הולמת. מסעד הגב מספק תמיכה בסיסית למותניים אך חסר תמיכה לגב העליון שמתעייף וכואב בנסיעות ארוכות. אפשרויות הכוונון בסיסיות אך ניתן לסגל תנוחת ישיבה נכונה במהירות.
יונדאי אלנטרה
בכניסה למושב האחורי יש לנקוט משנה זהירות כדי שהראש לא יפגוש במשקוף העליון. המושב רחב ושטוח למדי ולכן אינו מעניק תמיכה טובה אך יוכל לאכלס 3 נוסעים מבוגרים ללא צפיפות מטרידה. יתרון המבנה השטוח הוא האפשרות לעגן בנוחות מושבי בטיחות לפעוטות. מרווחי הרגליים והכתפיים טובים ומרווח הראש מוגבל עקב הגג המשתפל. לנוסע במרכז מושב סביר ביחס למקובל בסגמנט ומדרגת תעלת ההינע צנועה ואינה מפריעה. הנוסעים מאחור זוכים לפתחי מיזוג אך לא לחלונות כהים או לשקעי טעינה.
ליונדאי אלנטרה תא מטען בנפח 458 ליטרים. המפתח רחב אך מוגבל ע"י השמשה האחורית וסף הטעינה גבוה כך שהגישה אל מעמקי התא לא נוחה. התאורה והדיפון בתא המטען בסיסיים וגם זרועות דלת תא המטען פשוטות ונטולות חיפוי. תא המטען רחב אך חסרים פתרונות עיגון למטען. המושב האחורי מתקפל במשיכת מנוף אך רצפת ההטענה לא שטוחה ומבנה התא לא אידיאלי. לרצפת תא המטען גלגל חלופי בגודל מלא עם חישוק אלומיניום.
יונדאי אלנטרה
שדה הראיה טוב מאוד הודות למכסה מנוע נמוך ולחלונות צד עם סף בגובה בינוני. מראות הצד גדולות ומסייעות להשגת שדה ראייה מצויין גם לאחור. רדיוס הסיבוב קצר ומאפשר לתמרן את הרכב בקלות בחניות ובעיר.
עם היציאה לדרך מתגלים מתלים נוקשים עם מהלך קצר. במהירות נמוכה תוואי הכביש מועבר אל תא הנוסעים. פגישה במהמורות או בפסי האטה במהירות גבוהה יותר תביא לסגירת מתלה חובטת ולא נעימה. מחוץ לעיר המצב מעט משתפר אך בורות עם שפה חדה יוצרים תחושת התרסקות. על פני כביש מצולק נוטה יונדאי אלנטרה לקפץ ונוצר מעין נדנוד קבוע המתגבר ככל שעולה מהירות הנסיעה. בידוד הרעשים אינו מושלם. שאון הכביש חודר אל תא הנוסעים במהירות נמוכה ותחת עומס מצטרף רעש מנוע ונוצרת תחושה עסוקה מאוד. רעשי הרוח מבודדים באופן טוב.
ביצועים
יונדאי אלנטרה היא מאחרונות המשפחתיות המציעות יחידת הנעה אטמוספרית בנפח 1.6 ליטרים. המנוע מפיק 127 כ"ס ב- 6,300 סל"ד ומומנט של 15.8 קג"מ ב- 4,850 סל"ד, נתונים המצביעים על רצועת כוח צרה ולא גמישה ביחס למתחרות. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית הכוללת מצב ספורט ואפשרות להעברת הילוכים ידנית מהבורר. נתוני היצרן מציגים תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 11.6 שניות, ובמבחן שלנו הצלחנו לסיים את המיאוץ תוך 12.8 שניות. המהירות המרבית עומדת על 195 קמ"ש.
יונדאי אלנטרה
היציאה מהמקום זריזה אך התחושה מתעמעמת בהמשך. העברות ההילוכים חלקות ונעימות והתיבה מבצעת את המוטל עליה כראוי. עם העליה בסל"ד מתקבלים ביצועים טובים יותר ומורגשת מדרגת כוח בהגעה אל שיא המומנט. תחת עומס המנוע רועש מאוד ועל כן העדפנו נהיגה רגועה. יונדאי אלנטרה מספקת ביצועים סבירים אך חסרה את הדחף אותו הורגלנו לקבל ממנועי טורבו או יחידות הנעה היברידיות.
התנהגות הכביש בטיחותית וצפויה. רמת האחיזה טובה והמתלים שומרים על זוויות גלגול מתונות אשר מגבירות את הבטחון. כניסה מהירה לעיקול או לחיצה על המצערת בתוך הפניה יגרמו לתת היגוי מתון. ההגה מציג משקל טוב אך נטול פידבק. הבלמים טובים והציגו נשיכה ראשונית טובה ובלימה מדוייקת המתגברת באופן לינארי ביחס ללחיצה על הדוושה.
צריכת דלק
נתוני היצרן מעידים על צריכת דלק משולבת של 14.7 ק"מ לליטר. במהלך המבחן שלנו בנסיעה רגועה ובין עירונית בעיקרה, התקבלה צריכת דלק משולבת סבירה של 13.4 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 60 ליטרים מאפשר טווח נסיעה ארוך של כ- 750 ק"מ בין תדלוקים. יונדאי אלנטרה מתברגת בקבוצת זיהום 11 מתוך 15.
יונדאי אלנטרה
אמינות ועלויות אחזקה
יונדאי היא יצרנית המכוניות הפופולרית ביותר בישראל מזה מספר שנים ובעלת מוניטין אמינות טוב מאוד. בסקר שערך ארגון Consumer Reports בארצות הברית בשנת 2019 הגיעה יונדאי למקום החמישי מתוך 28 יצרניות, עליה של 5 מקומות ביחס לדירוג בשנת 2018. בסקר שערך ארגון J.D. Power בגרמניה המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, הגיעה יונדאי למקום השלישי מתוך 23 יצרנים. בסקר דומה שערך הארגון בארצות הברית הגיעה יונדאי למקום התשיעי מתוך 32 יצרנים.
יונדאי אלנטרה משווקת בישראל עם אחריות לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. מחירי הטיפולים והחלפים יפורסמו בקרוב.
יונדאי אלנטרה
עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות ושלילות רשיון עומדת על כ- 3,600 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 1,700 ₪. יונדאי אלנטרה ניצבת בקבוצת רישוי 3 ועל כן עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 1,809 ₪.
בטיחות
יונדאי אלנטרה אינה מיועדת לשוק האירופאי ולכן לא נבחנה על ידי ארגון Euro Ncap. במסגרת מתיחת הפנים זכה אבזור הבטיחות לשדרוג משמעותי וכולל 7 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית בעת חירום, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, והתרעה על עייפות הנהג.
יונדאי אלנטרה
מערכת תיקון הסטייה מהנתיב פעלתנית מאוד ומסיטה את ההגה באופן מעט גס שעשוי להפריע לנהג, במיוחד בכביש צר. בקרת השיוט האדפטיבית אינה פעילה עד לעצירה מלאה ואינה מאפשרת זינוק אוטונומי מהמקום ועל כן אינה שימושית בפקקים. ציון רמת הבטיחות עומד על 7 מתוך 8.
תמורה למחיר
יונדאי אלנטרה משווקת בישראל ברמת אבזור אינספייר SR במחיר 133,900 ₪. מפרט האבזור צנוע למדי וכולל מערכת מולטימדיה קונקטד קאר בהתקנה מקומית עם שליטה מגלגל ההגה, 6 רמקולים, מחשב דרך, חיישן אורות, מראות צד עם קיפול חשמלי, גג שמש חשמלי, וחישוקים קלים בקוטר 16 אינץ'.
יונדאי אלנטרה היא כבר לא המשפחתית החשובה ביותר של יונדאי. את התפקיד ירשו יונדאי איוניק רבת המכר, ויונדאי i30 עם מנוע טורבו בנזין וביצועים זריזים. יונדאי אלנטרה פונה בעיקר לשוק המוסדי, לחברות הליסינג וההשכרה ואל ערוצי המכירה בשיטת 0 ק"מ.
יונדאי אלנטרה מציעה תא נוסעים מרווח, מוניטין אמינות וסחירות מוכח, ואבזור בטיחות אקטיבי מתקדם, אך תתקשה להתמודד עם המשפחתיות המובילות כשבאמתחתה יחידת הנעה מיושנת, מפרט אבזור דל ותא נוסעים בסיסי.
| יונדאי אלנטרה אינספייר SR | |
|---|---|
| מנוע | בנזין 4 צילינדרים 1,591 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 127/6,300 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 15.8/4,850(סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 6 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,620 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,800 מ"מ |
| גובה כללי | 1,450 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,700 מ"מ |
| מיכל דלק | 60 ליטרים |
| נפח תא מטען |
458 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,280 ק"ג |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 11.6 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 14.7 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 13.4 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 11 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro Ncap | לא נבחנה |
| רמת אבזור בטיחותי |
7 (מתוך 8) |
| מחיר |
133,900 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.