פורד מוסטנג מאך E החשמלי מציג עיצוב מרשים וטווח נסיעה של 450-600 ק"מ
אוהדיה של מכונית הפוני האגדית פורד מוסטנג, שלדורותיה צויידה במנוע בנזין שרירי ועתיר נפח, הרימו גבה כשפורד הצמידה את סמל הסוס הדוהר לקרוסאובר חשמלי שהוא אנטיתזה לפורד מוסטנג המקורית. היצרנית מצידה מבטיחה שפורד מוסטנג מאך E לא מוזיל את מותג מוסטנג אלא מכניס אותו לעידן החשמלי לאחר תכנון מוקפד על מנת לספק תוצאה הראויה לסמל האהוב - רכב חשמלי עם נשמה.
פורד מוסטנג מאך E
העיצוב ללא ספק שייך למשפחת מוסטנג ומציג מכסה מנוע ארוך, שבכה קדמית אטומה בסגנון המזוהה עם המותג, בתי גלגלים רחבים, יחידות תאורה קרביות מלפנים, ופנסי אחוריים עם מוטיב שלושת הפסים. הרכב נטול ידיות לפתיחת דלתות, במקומן הוטמעו לחצנים קטנים בקורות המשחררים את הנעילה. בנוסף מציגה פורד לראשונה פתרון לפתיחת הרכב והתנעתו באמצעות הסמארטפון. כאשר הנהג מתקרב לרכב, הדלתות נפתחות אוטומטית וניתן להתחיל בנסיעה אף מבלי להוציא את הסמארטפון מהכיס. לצורך גיבוי במקרים שסוללת הסמארטפון התרוקנה, ניתן לפתוח את הדלתות בעזרת קודן המותקן על הקורה האמצעית ולהתניע בעזרת קודן נפרד במסך המרכזי.
פורד מוסטנג מאך E
פורד מוסטנג מאך E מציג תא נוסעים בעיצוב נקי עם מסך מסך מרכזי אנכי בסגנון טסלה בגודל 15.5 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.2 אינץ', ודשבורד עם מערכת שמע מבית B&O. עוד מציינת החברה כי רשימת האבזור האופציונלי כוללת בין היתר גג זכוכית פנורמי קבוע עם ציפוי המגן מפני קרני שמש בקיץ ושומר על החום בתא הנוסעים בחורף.
הדגם החדש משמש במה לחשיפת הבכורה של ממשק המשתמש SYNC 4 הכולל אפשרויות רבות להתאמה אישית, לומד את העדפות הנהג, ומתעדכן אוטומטית דרך רשת האינטרנט. מסך מגע ענק בגודל 15.5 אינץ', בסגנון טסלה, מציג תפריטים נגישים ותומך בפעולות צביטה והחלקה המוכרות לכל מי שבבעלותו סמארטפון. המערכת מחוברת לענן ומאפשרת שליטה קולית באמצעות דיבור בשפה טבעית. בנוסף תומכת המערכת בחיבור אלחוטי לממשקי Android Auto ו- Apple CarPlay.
פורד מוסטנג מאך E
פורד מציינת כי מערכת המולטימדיה לומדת את הנהג מהרגע הראשון ומציעה לו לבצע פעולות מותאמות אישית. המערכת יכולה למשל להציע לנהג לנסוע למכון הכושר ביום מסויים בשבוע לאחר שלמדה שיום זה הוא יום האימון השבועי, או להתקשר הביתה בסוף יום העבודה אם זו פעולה שגרתית שנשכחה.
מערך הסוללות מותקן במיקומו האידיאלי מתחת לרצפת המרכב לטובת חלוקת משקל מאוזנת ומרכז כובד נמוך התורמים ליכולת הדינמית. כמו כן מאפשרת תצורה זו תא נוסעים מרווח עם חמישה מושבים ותא מטען אחורי בנפח 402 ליטרים או 1,420 ליטרים לאחר קיפול המושבים האחוריים. תא אחסון נוסף בנפח 100 ליטרים נמצא מתחת למכסה המנוע הקדמי. פורד מציינת כי מערך הסוללות נבדק בתנאי קיצון בקור של מינוס 40 מעלות צלזיוס ומכוסה בשכבת הגנה מפני מים ותאונות.
פורד מוסטנג מאך E
פורד מוסטנג מאך E ישווק עם שתי סוללות ליתיום-יון לבחירה, הראשונה בקיבולת 75 קוט"ש והשניה בקיבולת 99 קוט"ש. בנוסף יוכלו הרוכשים לבחור בגרסת הנעה אחורית עם מנוע חשמלי בודד או בגרסת הנעה כפולה עם שני מנועים חשמליים, אחד בכל סרן. המנועים החשמליים זמינים בהספקים של 255, 280 ו- 335 כ"ס. טווח הנסיעה תלוי בגרסה ונע בין 450 ל- 600 ק"מ לפי תקן WLTP.
בשנת 2021 תציג פורד גרסת GT עם שני מנועים בהספק כולל של 465 כ"ס ומומנט של 84.6 קג"מ המאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש בפחות מ- 5 שניות לפי הצהרת היצרן או תוך 3.5 שניות לפי השמועות ברשת.
בגרסאות ההנעה הכפולה הכוח מתחלק בצורה אידיאלית בין הסרנים על מנת לספק תאוצה יעילה יותר ביחס לגרסת ההנעה האחורית, לצד ביצועים עדיפים בתנאי גשם, שלג וקרקע חלקה. בנוסף מצוייד פורד מוסטנג מאך E במערכת בלימה מבית ברמבו עם קאליפרים מאלומיניום, ובבולמים אדפטיביים עם בורר מצבי נהיגה.
מחירו של פורד מוסטנג מאך E בארה"ב נע בין 43,895 ל- 60,500 דולרים.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.